6 زیباترین قلعه های پراگ، جمهوری چک

به گزارش گفتمان برتر، اگر به تماشا قلعه ها علاقه مند هستید، اولین جایی که به فکر شما می رسد انگلستان یا آلمان است. اما به سفر به جمهوری چک هم توجه کنید.

6 زیباترین قلعه های پراگ، جمهوری چک

با ما سفر کنید و با تور جمهوری چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

این کشور کوچک بیشترین قلعه دنیا را دارد؛ دارای بیش از دو هزار قلعه است. برترین نقطه آغاز برای تماشا قلعه ها در جمهوری چک پراگ است. بعضی از قلعه های جالب کشور در حومه این شهر زیبا یافت می گردد.

  1. قلعه کاست

برخلاف سایر قلعه های نزدیک پراگ، کاست در بالای یک تپه قرار ندارد. این قلعه در وسط یک جنگل پرتراکم ساخته شده است تا در برابر دشمنان بالقوه محافظت کند.

نام قلعه به معنی استخوان است و اعتقاد بر این است که اشاره به دیوارهای سنگی آن دارد که گفته می گردد مانند استخوان سخت هستند.

قلعه کاست که بعدها پس از سال 1370 ساخته شد، به اسم برترین قلعه گوتیک در جمهوری چک محسوب می گردد. و امروزه می توانید قسمت های مختلف قلعه از جمله اتاق شکنجه قلعه کاست را ببینید.

قلعه در طول سال میزبان تعدادی از رویدادهای فرهنگی، مانند مسابقات قرون وسطایی است.

  1. قلعه Kokorin

این قلعه در بالای تپه نهاده شده است و از دره Kokorin دیده می گردد. این قلعه ابتدا در سال 1320 به دستور هینک برکا دوب ساخته شد. سال های زیادی، این قلعه قرون وسطایی میزبان نجیب زاده ها بود، اما در قرن شانزدهم، قلعه نابود شد.

در واقع، امپراتور فردیناند سوم، پس از جنگ سی ساله، قلعه کوکورین را در لیست لعنت یا نفرین قرار داد. این گونه قلعه ها دیگر حفظ نمی شدند. در نتیجه، تخریب کوکورین افزایش یافت.

خوشبختانه، در سال 1894، Vaclav Spacek تصمیم به بازسازی آنچه از قلعه Kokorin به جای مانده بود، کرد.

امروز می توانید از تورهای راهنمایی شده به این قلعه لذت ببرید؛ این تورها شامل پیاده روی در امتداد تپه های قلعه است. با هزینه اضافی، می توانید از برج قلعه بالا بروید و از طبیعت اطراف قلعه لذت ببرید.

  1. قلعه Cesky Sternberk

این قلعه اعظم، که بنای عظیمی مشرف به رودخانه Sazava و روستایی با همان نام است، به اسم یکی از برترین قلعه های قرون وسطی حفظ شده در جمهوری چک محسوب می گردد.

در طول سالها، مالکیت قلعه Cesky Sternberk که در سال 1241 ساخته شد، چندین بار تغییر نموده است. اما امروزه، این قلعه بار دیگر در دست افرادی است که آن را در زمانی که برای اولین بار تاسیس شد، در دست داشتند House Sternberg.

اگر تصمیم دارید از این قلعه بازدید کنید مطمئن شوید که در پی مجموعه ای از حکاکی های مس نادر و غیر معمول هستید که تاریخچه جنگ سی ساله را نشان می دهند.

  1. قلعه Zvikov

از آنجا که قلعه Zvikov در بالای یک قبرستان مشرف به رودخانه اوتاوا و Vltava است چشم انداز آن فوق العاده با شکوه است. این قلعه جواهرات طلایی در اختیار داشت. متاسفانه،

این قلعه، که در نیمه اول قرن سیزدهم تاسیس شد، در دوره نامناسبی نهاده شد. و در دهه 1840 تقریبا ویرانه شد.

خوشبختانه، قلعه به وسیله خانواده شوارتزنبرگ که در دهه 1880 وقت و پول لازم برای بازگرداندن قلعه صرف کردند، به شکوه سابق خود بازگشت. علاوه بر تورهای منظم ، قلعه Zvikov تور ارواح را هم ارائه می نماید.

  1. قلعه Krivoklat

همانطور که به قلعه Krivoklat برخورد می کنید، به نظر می آید که به یک منطقه افسانه ای وارد می شوید. این قلعه گوتیک، در واقع، بسیار مجذوب کننده است و در فیلم های مختلف استفاده شده است.

قلعه Krivoklat، که با جنگل Krivoklatsko احاطه شده است، در اواخر قرن 13 ساخته شد؛ زمانی که پادشاه سلطنتی Charles IV بود.

امروزه این قلعه یکی از قدیمی ترین و مهم ترین قلعه های جمهوری چک است. این قلعه دومین قلعه پر بازدید کننده در کشور است. در میان قسمت های جالب توجه، سیاهچال، ابزار شکنجه، و کتابخانه ای که حاوی بیش از 52،000 جلد کتاب است، مورد توجه هستند.

این قلعه بعلاوه حاوی مجموعه ای عالی از نقاشی ها و مجسمه های گوتیک است. قلعه Krivoklat از آوریل تا اکتبر باز است، به جز روزهای دوشنبه.

  1. قلعه کارلستین

قلعه کارلستین در سال 1348 تأسیس شد. با یک نگاه متوجه می شوید چرا این قلعه پر بازدیدترین قلعه در جمهوری چک است. این قلعه عظیم گوتیک به وسیله امپراتور شاه و امپراتور چارلز IV بر روی یک تپه با مشرف به رودخانه Berounka به شکلی شگفت انگیز ساخته شده است.

این قلعه به اسم خزانه سلطنتی ساخته شد؛ جایی که جواهرات تاج امپراطوری روم مقدس نگهداری می شدند.

گنجینه های دیگر، از قبیل جواهرات طلائی بوهم / چک و اقلام مقدس هم در اینجا ذخیره می شوند.

این قلعه زیبا، که به قلمرو قرون وسطایی خود بازگشته است، در حدود 29 کیلومتری جنوب غربی پراگ واقع شده است و شامل چندین ناحیه مهم برای بازدید است از جمله کلیسای مقدس روود، که معروف به دیوارهای تزئینی است.

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای تماشای توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1632

به "6 زیباترین قلعه های پراگ، جمهوری چک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 زیباترین قلعه های پراگ، جمهوری چک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید