احتمالا آفریقا بعد از چین و اروپا کانون شیوع کرونا باشد

به گزارش گفتمان برتر، یک منبع پزشکی در تونس گفت، محتمل است آفریقا بعد از چین و اروپا به کانون انتشار و شیوع ویروس کرونا تبدیل گردد.

احتمالا آفریقا بعد از چین و اروپا کانون شیوع کرونا باشد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الشروق تونس، امروز دوشنبه به نقل از یک منبع پزشکی هشدار داد که قاره آفریقا احتمالا بعد از چین و اروپا، کانون شیوع ویروس کرونا باشد.

این منبع پزشکی به الشروق گفته که این مسئله شش ماه آینده را، شش ماه خیلی سخت برای تونسی ها قرار خواهد داد.

الشروق در ادامه به سخن تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان بهداشت دنیای اشاره نمود که گفته اروپا الان به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.

در همین ارتباط، کمیسیون دفاع و امنیت در مجلس تونس، امروز دوشنبه از دولت خواست تا در سایه اخبار فاجعه بار در کشورهای نزدیک اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرزهای این کشور را کامل مسدود کند.

هم اکنون آمار کرونا در دنیا به این شکل است که 174.134 نفر مبتلا شده و 6.684 نفر جان باخته و 77.865 بهبودیافته اند. در هلند 24 نفر جان باخته و و مبتلایان به 1423 نفر افزایش یافته است.

ایتالیا وخیم ترین شرایط را در اروپا دارد به طوری که روزنامه دیلی تلگراف در پی تشدید شیوع کرونا در این کشور نوشت، مقام های ایتالیایی در صدد هستند از ارائه خدمات مراقبت های ویژه برای مبتلایان بالای 80 سال امتناع ورزند و به نوعی آنها را به حال خود رها نمایند.

در حالی دولت ایتالیا در صدد نادیده دریافت مبتلایان بالای هشتاد سال است که در بعد از چین دومین کشوری است که بیشترین مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را دارد و روز یکشنبه 368 نفر به قربانیان این ویروس ناشناخته اضافه شدند که این بیشترین میزان تلفان از زمان آغاز شیوع این ویروس در این کشور اروپایی در تاریخ 20 فوریه (اول اسفندماه) تا به امروز بوده است.

در مقایسه با روز شنبه هفته جاری، میزان تلفات با افزایش بیش از 25 درصد به یکهزار و 809 نفر افزایش یافت و تعداد مبتلایان نیز با افزایش 17 درصدی به 24 هزار و 747 نفر ریسد. طبق آمار و ارقام گزارش شده، میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کووید-19 در ایتالیا حدود 7.3 درصد است که این بیشترین میزان تلفات در مقایسه با کشورهای دیگر به حساب می آید.

تا روز یک شنبه، ویروس کرونا در 139 کشور دنیا گزارش شده است که بیشترین موارد در ایتالیا، ایران، کره جنوبی، اسپانیا، آلمان، فرانسه، سوئیس، ژاپن، انگلیس و نروژ است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 808

به "احتمالا آفریقا بعد از چین و اروپا کانون شیوع کرونا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالا آفریقا بعد از چین و اروپا کانون شیوع کرونا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید