ابتلای سه هزار و 255 پرستار اصفهانی به کرونا

به گزارش گفتمان برتر، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز سه هزار و 255 پرستار در اصفهان در مراکز مختلف درمانی به کرونا مبتلا شده اند.

ابتلای سه هزار و 255 پرستار اصفهانی به کرونا

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، شیما صفازاده مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در آئین تجلیل از پرستاران منتخب استان اصفهان با بیان اینکه پرستاران در دو سال گذشته در پاندمی کرونا لحظه ای از خدمت نایستادند، گفت: همیشه این عزیزان خدمتگزار بیماران بوده و در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند.

وی با بیان اینکه از ابتدای پاندمی کرونا تا اول مهر ماه سال جاری سه هزار و 255 نفر از پرستاران شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کرونا مبتلا شدند، گفت: بعلاوه 11 پرستار نیز در مراکز درمانی این شهرستان ها در راه مقابله با کرونا شهید مدافع سلامت شدند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار و 200 پرستار در مراکز درمانی مشغول فعالیت هستند، گفت: در دوران شیوع کرونا جابجایی پرستاران از بیمارستان های ریفرال و غیر ریفرال انجام شد و در مجموع 503 همکار پرستار در دو سال گذشته از محل خدمت خود جابجا شدند.

وی با بیان اینکه پرستاران در ابتدای شیوع کرونا که بیماری کاملاً ناشناخته بود با حداقل امکانات خدمت کردند، گفت: همیشه قدردان زحمات این عزیزان هستم.

بعلاوه خسرو توکل، عضو هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان در ادامه این جلسه ضمن تبریک روز پرستار ضمن قدردانی از زحمات بیش از 250 هزار پرستار در کشور که تا پای جان در دوران کرونا با این بیماری مقابله کردند، گفت: این جامعه 150 شهید مدافع سلامت داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری از خواسته های اصلی پرستاران است، گفت: ضروری است این قانون در سه ماهه پایانی سال جاری اجرا گردد چرا که این قانون 14 سال است روی زمین مانده است.

وی پرداخت فوق العاده خاص به پرستاران را نیز از دیگر مطالبات جامعه پرستاری استان اصفهان دانست و گفت: این امر باید به دور از تعارفات پرداخت گردد.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان معین و ابلاغ سند استاندارد حضور پرستاران در مراکز مختلف را از دیگر مطالبات پرستاران دانست و گفت: تعدیل سازی نظام پرداخت ناعادلانه به پرستاران نیز باید اجرایی گردد چرا که شاهد تبعیض و بعلاوه تأخیر در پرداخت ها در این زمینه هستیم.

وی گفت: کارانه و اضافه کار با تأخیر پرداخت شده است و این حق از سال 99 کاهش داشته است.

توکل استفاده از ظرفیت پرستاران در سطوح مدیریتی را نیز ضروری دانست و گفت: بعلاوه اجرای تمام بند های قانون ارتقای بهره وری همه پرستاران بدون توجه به سلیقه های شخصی برای تحقق خواسته های پرستاران امری ضروری است.

وی گفت: بعلاوه درخواست داریم حمایت ویژه از خانواده های پرستاران شهید مدافع سلامت مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1863

به "ابتلای سه هزار و 255 پرستار اصفهانی به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای سه هزار و 255 پرستار اصفهانی به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید