آبله میمونی برای چه کسانی خطر بیشتری دارد

به گزارش گفتمان برتر، به گفته سازمان جهانی بهداشت، خطر فعلی ابتلا به آبله میمونی برای عموم مردم کم است.

آبله میمونی برای چه کسانی خطر بیشتری دارد

به گزارش مهر به نقل از هلث سایت، اگر کارکنان بهداشتی بدون استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب برای جلوگیری از انتقال، با یک مورد در تماس باشند، خطری برای آن ها وجود دارد. در حالی که خطر بیماری های مرتبط با مراقبت های بهداشتی در این اپیدمی مشاهده نشده است، اما در گذشته وجود داشته است.

سازمان بهداشت بعلاوه بیان کرد که اگر آبله میمونی به گروه های آسیب پذیرتر سرایت کند، می تواند تأثیر بیشتری بر سلامتی بگذارد، زیرا خطر ابتلاء به بیماری های شدید و مرگ و میر در افراد دارای نقص ایمنی، مانند افراد مبتلا به HIV که تحت درمان ضعیف هستند، بیشتر است.

طبق آخرین به روز رسانی سازمان جهانی بهداشت، 42 کشور 2103 عفونت را در مکان هایی که آبله میمونی به طور معمول گزارش نمی گردد، گزارش نموده اند که 85 درصد موارد در اروپا اتفاق افتاده است. بر اساس آخرین اطلاعات، یک مورد مرگ بر اثر آبله میمونی گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت به همه کشور ها توصیه می نماید در صورت بروز علائم آبله میمونی در حالت آماده باش باشند. بعضی از بیماران حتی ممکن است عفونت های مقاربتی داشته باشند که باید در صورت لزوم آنالیز و درمان شوند.

آبله میمونی ویروسی است که در موارد نادر از حیوانات وحشی مانند موش ها به انسان سرایت می نماید. این بیماری مربوط به آبله است و از خانواده ویروس های مشابه است. طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، افراد مبتلا به آبله میمونی ممکن است تا چهار هفته مسری باشند و باید تا بهبودی کامل ایزوله شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2020

به "آبله میمونی برای چه کسانی خطر بیشتری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبله میمونی برای چه کسانی خطر بیشتری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید