9 اثر معنوی استان بوشهر به ثبت آثار ملی کشور رسید

به گزارش گفتمان برتر، پخت رنگینک ، حلوای انگشت پیچ ، خوس دوزی ، مراسم سرتراشون داماد ، بافت کیوار ، بافت تویزه ، روش تهیه ماهی شور ، شیوه ساخت ورجی ، آئین گلی گلینا ، 9 اثری هستند که به تازگی در استان بوشهر به ثبت ملی رسیدند .

9 اثر معنوی استان بوشهر به ثبت آثار ملی کشور رسید

10 اثر میراث نامنقول و 9 اثر معنوی استان بوشهر به ثبت آثار ملی کشور رسید .

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ، نصراالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی این اداره کل خبر از ثبت 10 اثر نامنقول و 9 اثر ناملموس در لیست آثار ملی ثبت شده کشور داد و گفت : سال 97 سالی بسیار خوب در روند ثبت آثار ملی بود و توانستیم جمع آثار نامنقول را به 310 اثر ملی و آثار ناملموس به 62 برسانیم .

ابراهیمی با این آمار ادامه داد : در روزهای آخر سال با ثبت 9 اثر ناملموس که شامل پخت رنگینک ، حلوای انگشت پیچ ، خوس دوزی ، مراسم سرتراشون داماد ، بافت کیوار ، بافت تویزه ، روش تهیه ماهی شور ، شیوه ساخت ورجی ، آئین گلی گلینا را به ثبت رساندیم تا آثار ما از 53 اثر به 62 اثر برسد .

وی همچنین از ثبت آثار نامنقولی همچون خانه درخشان قدمت قاجاریه ، خانه زنده پی قدمت قاجاریه ، خانه مُجاب قدمت قاجاریه و 7 تپه در شهرستان دشتی اطلاع داد و گفت : آثار دیگری نیز در حال دفاع از آن هستیم که ثبت آنها به سال 98 خواهد رسید .

نصراالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی استان بوشهر در انتها گفت : این تعداد اثر ملی ثبت شده نشان ازفرهنگ غنی در این استان است و نشان می دهد که ظرفیت گردشگری در این استان بسیار بالا است و می تواند ثبت این آثار یاری شایانی هم در جذب سرمایه گذار و هم گردشگری داشته باشد .

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 96

به "9 اثر معنوی استان بوشهر به ثبت آثار ملی کشور رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 اثر معنوی استان بوشهر به ثبت آثار ملی کشور رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید