60 بسته سرمایه گذاری گردشگری هرمزگان تهیه شده است

به گزارش گفتمان برتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: از سوی این اداره کل 60 بسته سرمایه گذاری در گردشگری تهیه شده که آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

60 بسته سرمایه گذاری گردشگری هرمزگان تهیه شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، پنل سرمایه گذاری گردشگری روز گذشته 26 فروردین 98 در سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان برگزار گردید.

رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در پنل سرمایه گذاری گردشگری با اشاره به عملکرد این اداره کل در ستاد تسهیلات سفر 98 گفت: علیرغم شرایط اقتصادی و جوی 2 میلیون و 900 هزار نفر گردشگری وارد استان شده و 8 میلیون 500 هزار نفر اقامت شب در هرمزگان به ثبت رسید که شاهد رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.

وی در مورد بسته های سرمایه گذاری گردشگری گفت: از سوی این اداره کل 60 بسته سرمایه گذاری در گردشگری تهیه شده که آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

برومند تاکید نمود: این بسته ها به زودی در سایت اداره کل باگذاری می گردد و سرمایه گذاران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی هرمزگان مراجعه نمایند.

تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی معاف شدند

محمد حسن اسدی مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع اقتصادی سازمان میراث فرهنگی گفت: تجهیزات مورد احتیاج بخش گردشگری با موافقت وزارت اقتصاد و دارایی با این سازمان از پرداخت عوارض گمرکی معاف شدند.

وی اضافه کرد: آیین نامه مربوطه تدوین شده که به زودی در نامه ای به ادارات استانی میراث فرهنگی اعلام و رونوشت آن نیز به گمرک ارسال می گردد.

اسدی ادامه داد: این معافیت گمرکی موجب کاهش هزینه های سرمایه گذاران و تاسیسات بخش گردشگری می گردد.

وی در مورد مشوق های سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی باری سرمایه گذاری در هرمزگان گفت: اکنون نرخ سود تسهیلات بانکی 18 درصد است که سرمایه گذار بخش گردشگری در هرمزگان می تواند از 8 درصد تخفیف بره مند شده و تسهیلات را با نرخ سود 10 درصد دریافت کند.

اسدی اضافه کرد: یکی از مسائل سرمایه گذاران بروکراسی اداری و قوانین پیچیده است که باید حل گردد.

وی با اشاره به نام گذاری سال به رونق فراوری بیان داشت: تا زمانی که نرخ سود تسهیلات بانکی 18 درصد و روند کارهای اداری پیچیده است سرمایه گذاران تمایل چندانی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت و رونق فراوری هم آن گونه که باید محقق نخواهد شد.

وی تاکید نمود: باید نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش یابد، قوانین پیچیده ساده شده و بروکراسی اداری را اصلاح کنیم.

گردشگری از مولفه های مهم در سند آمایش هرمزگان برای توسعه تا افق 1415 محسوب می گردد

عباس مرادی مجری طرح مطالعاتی سند آمایش هرمزگان نیز اظهار کرد: بر اساس 2 سال و نیم مطالعه و تهیه سند آمایش هرمزگان می توان گفت این استان روند امیدوار نماینده ای در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: این بخش در کنار سایر مولفه های توسعه از مولفه های مهم توسعه استان به شمار می رود و یکی از بندهای مهم سند آمایش سرزمین هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان اضافه کرد: این استان دارای تنوع منابع و مولفه های گردشگری است که بعضی می تواند گردشگری منطیه ای، استانی، ملی و بین المللی را به خود جذب کند.

مرادی اضافه کرد: 4 فرودگاه بین المللی، پشتیبانی خوبی برای توسعه بخش گردشگری در هرمزگان است و از سوی دیگر جاذبه های گردشگری این استان مکمل یکدیگر هستند که این مهم برای سرمایه گذار اطمینان محسوب می گردد.

در سرانجام پنل سرمایه گذاری گردشگری، دبیر و اعضای پنل به آنالیز مسائل سرمایه گذاران پرداخته و سوالات چند تن از سرمایه گذاران را پاسخ گفتند.

همچنین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان با حضور استاندار در حاشیه پنل های تخصصی سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری گشایش یافت که اداره کل میراث فرهنگی با سه غرفه صنایع دستی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این نمایشگاه حضور دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 193

به "60 بسته سرمایه گذاری گردشگری هرمزگان تهیه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 بسته سرمایه گذاری گردشگری هرمزگان تهیه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید