6 تیم لیگ رجحان همچنان بلاتکلیف هستند

به گزارش گفتمان برتر، سمیرا شیرمردی، پیش از آغاز هر فصل، شایعه های زیادی در خصوص سرمربیان تیم های لیگ فزونی به وجود می آمد اما این فصل شرایط انگار کمی متفاوت است. دیگر از آن حواشی و شایعه های عجیب و غریب که طولانی می شد، خبری نیست چون اکثر تیم های لیگ فزونی ترجیح دادند زودتر تکلیف سرمربی خود را معین نمایند. یک سری از تیم ها، قرارداد سرمربیان خود را تمدید کردند و تعدادی دیگر هم خیلی زود دست به کار شدند و سرمربی جدید را انتخاب و معرفی کردند. در این میان، سپاهان، پدیده مشهد، ذوب آهن و سایپا ترجیح دادند با سرمربیان قبلی خود کار را ادامه دهند. نکته جالب این است که فقط امیر قلعه نویی و یحیی گل محمدی از ابتدای فصل گذشته در تیم شان حضور داشتند و قرار است باز هم با همان تیم ادامه دهند. در ذوب آهن، علیرضا منصوریان پیش از آغاز نیم فصل دوم لیگ هجدهم به سبزپوشان اصفهانی اضافه شد و قرار است با همین تیم در فصل نوزدهم هم کار را ادامه دهد. ابراهیم صادقی سرمربی جوان سایپا هم در هفته های پایانی لیگ هجدهم، جای علی دایی را گرفت و سرمربی نارنجی پوشان در لیگ نوزدهم خواهد بود.

6 تیم لیگ رجحان همچنان بلاتکلیف هستند

به جز این تیم ها، فولاد خوزستان، پارس جنوبی جم و استقلال خیلی زود دست به کار شدند و سرمربی جدید خود را انتخاب کردند. فولاد خوزستان که فصل متفاوت و پرتغییری را گذراند، بعد از به توافق نرسیدن با افشین قطبی، به سراغ جواد نکونام رفت و او را به خدمت گرفت تا زودتر کارها را پیش ببرند. پارس جنوبی جم شرایط متفاوتی داشت. این تیم در 3 فصل گذشته با مهدی تارتار کار کرد و نتایج خوبی هم گرفت اما دیگر قرار نیست با این سرمربی کارش را دنبال کند. دلیل آن هم چیزی نیست جز بی پولی پارس جنوبی جم. با این شرایط، حالا فراز کمالوند راهنمایی پارسی ها را به عهده گرفت تا به لیگ برتر برشود. نکته مهم این است که کمالوند معمولا به تیم هایی نمی رود که مشکل اقتصادی داشته باشند. بر این اساس احتمال می رود که مشکل اقتصادی پارس هم با رفتن تارتار حل شده باشد که خیلی عجیب است. استقلال هم برخلاف فصل های گذشته که خیلی دیر کار را آغاز می کرد، این بار خیلی زود به حاشیه ها خاتمه داد و با استراماچونی به توافق رسید تا این سرمربی ایتالیایی راهنمایی تیم را به عهده بگیرد. استراماچونی قرار است سه شنبه (21 خرداد) به ایران بیاید تا این قرارداد را نهایی کند. از آنجایی که استراماچونی شناخت چندانی از فوتبال ایران ندارد، مسئولان باشگاه استقلال قبل از حضور او، دست به کار شدند و چند بازیکن جدید به خدمت گرفتند.

شاهین بوشهر و گل گهر سیرجان 2 تیم لیگ یکی هم که به لیگ برتر صعود کردند، تصمیم دارند با همان سرمربیان قبلی خود یعنی عبدا... ویسی و وینگو بگوویچ کار را پیش ببرند. نکته جالب این است که ویسی هم در هفته های خاتمهی راهنمایی شاهین بوشهر را به عهده گرفت اما توانست این تیم را بعد از سال ها به لیگ برتر بیاورد تا خیلی زود نظر مسئولان باشگاه را برای تمدید قرارداد جلب کند.

تنها تیمی که از قبل با سرمربی خود قرارداد داشت، پیکان است. زمانی که مجید جلالی از سرمربیگری پیکان اخراج شد، مسئولان این باشگاه خودروساز با حسین فرکی قراردادی به مدت 5،1 فصل امضا کردند که برای فصل نوزدهم مسئله ای نداشته باشند. این ها تنها تیم هایی هستند که تکلیف سرمربی خود را خیلی زود معین کردند اما یک سری تیم باقی ماندند که همچنان بلاتکلیف هستند. مهمترین آن هم پرسپولیس است. قرمزپوشان تهرانی که با برانکو ایوانکوویچ به افتخارات مهمی دست پیدا کردند، حالا برای تمدید قرارداد این سرمربی کروات، مانده اند چه نمایند. برانکو پیشنهادی جدی از الاهلی مصر دارد و به باشگاه اعلام نموده در صورتی که در مدت معین شده، مطالباتش پرداخت نشود، دیگر با پرسپولیس ادامه نمی دهد. باتوجه به اینکه مهلت برانکو رو به خاتمه است، طرفداران استرس زیادی دارند که قرارداد برانکو تمدید نشود که باید منتظر ماند و دید شرایط به چه صورت می شود.

تراکتورسازی تبریز هم با محمدرضا زنوزی به دنبال جذب سرمربی بزرگ خارجی است. تراکتوری ها فصل گذشته تغییرات زیادی در کادرفنی داشتند و حالا می خواهد سرمربی جدید انتخاب نمایند که آنها را دچار تغییرات زیاد نکند. در این مورد باز هم نام تونی اولیویرا به گوش می رسد که باید دید او به ایران برمی شود یا نه. نساجی دیگر تیم بلاتکلیف لیگ فزونی است که البته مسائل زیادی دارد. ظاهرا مهدی تارتار هم گزینه اصلی این تیم مازندرانی است اما هنوز رسما معرفی نشده. ماشین سازی تبریز شرایط متفاوتی دارد و دلیل آن هم این است که قرار بود امتیاز باشگاه واگذار شود اما این اتفاق نیفتاد. پس احتمالا سبزپوشان تبریزی هم با رضا مهاجری ادامه می دهند اما تکلیف 2 تیم نفتی خوزستان یعنی صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هنوز معین نیست که این مساله طرفداران را خیلی نگران نموده. این در حالی است که مربیان زیادی منتظر تماس هستند تا راهنمایی یک تیم لیگ فزونی را به عهده بگیرند.

9-670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 147

به "6 تیم لیگ رجحان همچنان بلاتکلیف هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 تیم لیگ رجحان همچنان بلاتکلیف هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید