5 اشتباه بزرگ برندگان توپ طلا در جابجایی

به گزارش گفتمان برتر، برخی از برندگان توپ طلای فوتبال در جابجایی تصمیمات اشتباهی گرفته اند.

5 اشتباه بزرگ برندگان توپ طلا در جابجایی

به گزارش خبرنگار، توپ طلا بالاترین جایزه فردی در جهانی فوتبال است که برخی از بزرگ ترین بازیکنان این رشته به آن دست یافته اند. این افتخار تا به امروز نصیب بزرگانی مانند آلفردو دی استفانو، یوهان کرایف، رونالدو نازاریو و زین الدین زیدان شده که نقش زیادی در زیباتر شدن فوتبال داشته اند.

برندگان توپ طلا برخی از بهترین فوتبالیست های تاریخ بودند که در بزرگ ترین تیم های اروپایی بازی کردند.

انتقال کریستیانو رونالدو به رئال مادرید مهم ترین اتفاق دوران حرفه ای ستاره پرتغالی بود. مهاجم پرتغالی در دوران حضورش در مادرید 4 بار برنده توپ طلا شد. با این حال، نمی توان درباره انتقال او به یوونتوس در سال 2018 همین صحبت ها را اعلام کرد.

با توجه به این نکته در این گزارش نگاهی می اندازیم به 5 برنده توپ طلا که تصمیمات اشتباهی در جابجایی گرفتند.

شیوه بازی برزیلی کاکا نتوانست با شیوه بازی دفاعی و ضد حمله ای ژوزه مورینیو سازگار شود.

شوچنکو و کاکا 2 بازیکنی بودند که از توانایی فوق العاده ای برخوردار بودند که هنگام در اختیار داشتن توپ آن را نشان می دادند. مورینیو در رئال مادرید بیشتر تمرکزش را روی مسائل دفاعی گذاشت و به همین دلیل نتوانست آنچنان که باید از توانایی های کاکا بهره ببرد. کاکا در دوران حضور 6 ساله خود در آث میلان، بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشت. هافبک برزیلی در اواخر دهه 2000 دوران اوجش را سپری می کرد و در سال 2007-2006 روسونری را به قهرمانی لیگ قهرمانان رساند و در پایان سال جایزه توپ طلا را از آن خود کرد.

کاکا بهترین گلزن آث میلان در فصل 2007-2006 لیگ قهرمانان بود. او همچنین قهرمانی سری A، سوپرجام ایتالیا، جام جهانی باشگاه های جهان و سوپرکاپ اروپا را در میلان تجربه کرد.

با این حال این بازیکن 39 ساله در مرکز اسپانیا ناکام ماند. کاکا بیشتر دوران حرفه ای خود در رئال مادرید را با مصدومیت گذراند و تنها آمار 120 بازی در بیش از 4 سال حضور در این باشگاه ثبت کرد. با نگاهی به گذشته می توان به راحتی به این نکته پی برد که ادامه کار در میلان برای کاکا بهتر بود، زیرا شیوه بازی روسونری بسیار بیشتر از روش دفاعی مورینیو برای او مناسب بود.

کریستیانو رونالدو ستاره بزرگ پرتغالی وقتی پس از 9 سال تصمیم به جدایی از رئال مادرید گرفت، جهانی فوتبال را شوکه کرد.

یوونتوس در تابستان سال 2018 امضای قرارداد با رونالدو را اعلام کرد. رونالدو در نخستین فصل حضورش در این باشگاه آمار 28 گل و 11 پاس گل در 43 بازی را به ثبت رساند. او فصل بعد آمار خود را بهتر کرد و در 46 بازی 37 بار دروازه حریفان را باز کرد. رونالدو بیش از 100 گل برای یوونتوس در 3 سال حضورش در این باشگاه به ثمر رساند. به این ترتیب او نخستین بازیکنی است که بیش از 50 گل در 3 لیگ برتر اروپا یعنی سری A، لالیگا و لیگ برتر به ثمر رسانده است.

انتقال دیگر برندگان توپ طلا که در این گزارش به آن ها می پردازیم، نتیجه مثبتی نداشت یا بازیکنان از فرم خوب خود خارج شدند، اما درخشش رونالدو تحت تاثیر عملکرد ضعیف هم تیمی های او دیده نشد و رونالدو علاوه بر این که دیگر نتوانست توپ طلا را به دست بیاورد، پس از جدایی از رئال مادرید در کسب مجدد قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ناکام بود.

آندره شوچنکو یکی از خطرناک ترین مهاجمانی است که مستطیل سبز تا به امروز به خود دیده است. شوچنکو در دوران حضورش در میلان توانست جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و جایزه توپ طلای سال 2004 را به دست آورد.

شوچنکو بهترین گلزن تاریخ اوکراین است و همچنین در 3 دوره لیگ قهرمانان آقای گل شد. مهاجم گلزن روسونری در تابستان سال 2006 در میان انتظارات زیاد به چلسی پیوست.

شوچنکو بازیکن مورد علاقه رومن آبراموویچ بود که با محبوبیت زیادی به استمفورد بریج رسید، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. دوران حضور او در لیگ برتر تنها 3 سال به طول انجامید که یکی از آن سال ها به صورت قرضی در آث میلان سپری شد.

سبک بازی چلسی با شوچنکو مطابقت نداشت و او هرگز با خواسته های فوتبال انگلیس سازگار نشد. شوچنکو در 77 بازی برای آبی ها 22 گل به ثمر رساند. درمقابل شوچنکو در 322 بازی برای میلان به طور مستقیم در 220 گل (175 گل و 45 پاس گل) نقش داشت.

رونالدینیو نام خود را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد، اما پس از انتقال به آث میلان دیگر نتوانست مانند قبل بدرخشد.

یکی از عوامل اصلی افت رونالدینیو در ایتالیا، شیوه زندگی او همراه با چندین مشکل تناسب اندام و مصدومیت بود. پیش از آن استعداد و توانایی های فوق العاده رونالدینیو او را به یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ تبدیل کرده بود.

جروم لروی، هم تیمی سابق رونالدینیو در مصاحبه با SFR Sport گفته بود: رونالدینیو در هیچ روز هفته به هیچ نام تمرین نکرد. او فقط روز جمعه تمرین می کرد تا برای بازی شنبه آماده شود. صبح ها رونالدینیو با عینک آفتابی به اتاق های ماساژ می رفت تا بخوابد.

رونالدینیو در سال 2005 برنده جایزه توپ طلا شد و 2 بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شد. با این حال بازیکن برزیلی تنها 3 سال در میلان دوام آورد و 95 بازی برای این باشگاه انجام داد. کارلو آنچلوتی، سرمربی وقت میلان در مصاحبه ای درباره او گفته بود: افت رونالدینیو من را شگفت زده نکرده است. شرایط جسمانی او همیشه بسیار نامطمئن بوده است. هر چند استعداد و توانایی های او هرگز زیر سوال نرفته است.

مایکل اوون که زمانی به نام پسر طلایی فوتبال انگلیس شناخته می شد، در دوران حضور خود در مرکز اسپانیا دچار افت شدیدی شد.

اوون با یک گل خیره کننده مقابل آرژانتین در جام جهانی فوتبال 1998 در فوتبال بین المللی مطرح شد. او فرم فوق العاده خود را در باشگاه نوجوانی خود لیورپول ادامه داد و در 297 بازی 158 گل و 49 پاس گل برای قرمز ها به ثمر رساند.

اوون در اوایل دهه 2000 در اوج قرار داشت و در سال 2001 پس از کسب 3 گانه با لیورپول، جایزه توپ طلا را از آن خود کرد.

این بازیکن انگلیسی در سال 2004 راهی رئال مادرید شد و انتظارات زیادی از او وجود داشت. با این حال این انتقال مطابق انتظارات به پایان نرسید.

برنده توپ طلای سال 2001 هرگز نتوانست با سختی های فوتبال اسپانیا سازگار شود و پس از تنها یک فصل حضور در مادرید راهی نیوکاسل یونایتد شد. این مرد انگلیسی در 45 بازی در برنابئو تنها 16 گل به ثمر رساند. به نظر می رسید که بازی در اسپانیا اعتماد به نفس اوون را کم کرده بود و او دیگر ستاره سابق نشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1708

به "5 اشتباه بزرگ برندگان توپ طلا در جابجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اشتباه بزرگ برندگان توپ طلا در جابجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید