مسی تا رسیدن به رکورد اسطوره یونایتد تنها 2 جام فاصله دارد

به گزارش گفتمان برتر، تهران- خبرنگاران- پس از هشتمین قهرمانی لالیگا توسط بارسلونا، لیونل مسی تعداد جام های خود را به عدد 34 رساند تا با 2 جام کمتر، خود را به نزدیک ترین فاصله ممکن با رایان گیگز اسطوره اسبق منچستر یونایتد برساند.

مسی تا رسیدن به رکورد اسطوره یونایتد تنها 2 جام فاصله دارد

به گزارش خبرنگاران، روزنامه مارکا اسپانیا روز یکشنبه نوشت: بارسلونا پس از رجحان شب گذشته مقابل لوانته هشتمین قهرمانی خود در لالیگا را در طول 11 سال جشن گرفت.

مهره کلیدی آنها در فصل جاری لیونل مسی بود. کسی که با 34 گل و 13 پاس گل نه تنها به آبی اناری برای فتح عنوان قهرمانی یاری کرد بلکه دهمین مدال قهرمانی خود را به گردن آویخت.

ستاره آرژانتینی دهمین جام قهرمانی خود را در لالیگا بالای سر برد تا مجموع جام های دوران فوتبالیش را به عدد 34 برساند، اما کاپیتان آلبی سلسته (لقب تیم ملی آرژانتین) از این حیث با 2 قهرمانی کمتر در تعقیب رایان گیگز ستاره اسبق تیم منچستریونایتد است.

ستاره ولزی اسبق یونایتد در دوران بی اندازه موفقش در اولدترافورد در مجموع 36 جام در گنجه افتخارات خود جای داد. گیگز در فصل 1992 - 93یعنی همزمان با تولد رقابت های لیگ برتر جزیره راه خود را از آموزشگاه یونایتد به تیم بزرگسالان باز کرد.

هموطن گرت بیل در ادامه جهت مملو از افتخارش به 13 قهرمانی لیگ برتر خود، 16 قهرمانی مشترک در جام حذفی و جام اتحادیه انگلیس، 2 لیگ قهرمانان، یک سوپرجام یوفا، یک جام بین قاره ای و یک جام باشگاه های دنیا را اضافه کرد.

با این وجود، مرد ولزی اسبق شیاطین سرخ با تمام افتخارات و عناوین همچنان با رکورد دار این دستاورد ورزشی یعنی دنی آلوز هم تیمی اسبق مسی فاصله دارد.

دفاع راست تیم ملی برزیل در طول دوران فوتبال حرفه ای خود که محدوده وسیعی را از باشگاه باهیا برزیل، سویا، بارسلونا، یوونتوس، پاری سن ژرمن و تیم ملی برزیل را در بر می گیرد، در مجموع 42 جام را بالای سر برده است.

این در حالی است که با توجه به در دسترس بودن 2 جام (جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا)، مسی این شانس را دارد که در همین فصل از رکورد گیگز عبور کند. مرد آرژانتینی هم اکنون به همراه پیراهن همیشگی خود به فینال جام حذفی اسپانیا رسیده و نیمه نهایی سختی مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان انتظار وی را می کشد.

ورزشی**3991**1067**

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 114

به "مسی تا رسیدن به رکورد اسطوره یونایتد تنها 2 جام فاصله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسی تا رسیدن به رکورد اسطوره یونایتد تنها 2 جام فاصله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید