10 جاذبه منحصر به فرد شهر اینسبروک در اتریش

به گزارش گفتمان برتر، جاذبه های شهر اینسبروک در اتریش

شهر اینسبروک یکی از شهرهای کشور اتریش است که در سمت غرب این کشور واقع می باشد. این شهر به طور دقیق در دره این در کوه های آلپ واقع شده است، اگر به طور دقیق تر بخواهیم بگوییم این شهر در محل تلاقی دو جاده ترافیکی مهم یعنی جاده آلمان-ایتالیا و جاده وین-سوییس قرار گرفته است و یکی از مقاصد معروف گردشگری در اتریش به شمار می رود که سالانه گردشگران زیاد قصد سفر به این شهر را دارند. شهر اینسبروک همچنان بافت قدیمی خودش را حفظ نموده و در کوچه پس کوچه های خود خانه هایی به سبک گوتیک همچنان وجود دارند. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا بیشتر درباره جاذبه های شهر اینسبروک در اتریش خدمتتان توضیح دهیم.

10 جاذبه منحصر به فرد شهر اینسبروک در اتریش

کلیسای هوف کرشهCatheral | The Hofkirche

یک کلیسای عالی و با شکوه در شهر اینسبروک اتریش وجود دارد که قدمت آن به سال 1563 بر می گردد و سبک معماری آن گوتیک بوده و هواداران زیادی بین عموم مردم این شهر دارا می باشد. معماری این کلیسای محبوب در اینسبروک سرسره مانند با سه راهرو بوده و یک محراب باریک و برج مرکزی نیز دارا می باشد. ویژگی دیگر آن عبارت است از یادبود آندریاس هوفر که پیکرش در سال 1823 به این مکان سپرده شد؛ اما مهم ترین بخش کلیسا، موزه باشکوه امپراتور ماکسیمیلیان اول است که در قرن شانزدهم بنا شد. آن را زیباترین نمونه بازمانده از رنسانس آلمان می دانند. ویژگی اصلی و محوری این یادبود که تجلیلی از امپراتوری مقدس روم به شمار می رود، سنگ قبر بزرگی از جنس مرمر سیاه است که با یک پیکره برنزی از امپراتور، متعلق به سال 1584، تزئین شده است.

ساختمان سقف طلایی | The Golden Roof

در خیابان هرتزوک فردریش خانه های زیبا و قدیمی بازرگانان، هسته اصلی جنوب شهر قدیمی را تشکیل می دهند. در این خیابان ساختمان سقف طلایی وجود دارد که پنجره بالکنی فوق العاده ای به سبک گوتیک در آن وجود دارد. این ساختمان با کاشی های مسی مسقف شده است و در سال 1496 به مناسبت جشن عروسی ماکسیمیان اول با بیانکا ماریا اسفورزا ساخته شد و همچون اتاقکی عمل می نماید که از آن می توان جشن های محلی را در میدان پایین طاق، به تماشا نشست.

کاخ هوفبرگ | The Hofburg

یک کاخ قدیمی بزرگ به نام هوفبرگ که یک قلعه مسکونی و اشرافی قدیمی که قدمت آن به قرون 15 و 16 باز می گردد. کاخ هوفبرگ به دستور ماریا ترزا در قرن 18 با سبک های باروک و روکوکو نیز بازسازی شد. این کاخ هم اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در شهر اینسبروک محسوب می گردد و شامل آپارتمان های لوکس و سقف های نقاشی شده باشکوهی است. یکی از برجسته ترین مکان های این کاخ تالار بزرگ آن است که یک سرسرای بزرگ از سنگ مرمرِ صیقل خورده و تزئیناتی به رنگ های سفید و طلایی با انواع پرتره های با شکوه از اعضای خانواده سلطنتی را شامل می گردد. پس حتما در سفرتان به اتریش و شهر اینسبروک از این کاخ تماشا فرمایید.

بازدید از کلیسای سن جیمز در محله دومپلاتز | The Cathedral of St. James

جاذبه های تماشای در این شهر تمامی ندارد و یکی دیگر از آنها کلیسای جامع اینسبروک است که قبلاً با عنوان کلیسای محلی سن جیمز شناخته می شد و در سال 1964 تبدیل به یک نماد بزرگ مذهبی شد.این کلیسا برای اولین بار در سال 1724 مورد بازسازی نهاده شد و به علت برج های دو قلوی ضلع جنوبی و گنبد مرتفع در بالای قسمت سرودخوانی آن دارای معروفیت است. قسمت های قابل توجه این بنا نیز عبارت از: نقاشی های سقفی، گچ کاری های باشکوه، محراب مرمر به سبک باروک متعلق به سال 1732 با تصویر مشهوری از مریم باکره و منبر منحنی باشکوه متعلق به قرن هجدهم می گردد.

موزه های دولتی تیرولی | The Tyrolean State Museums

در شهر اینسبروک موزه های و کلیساهای زیادی وجود دارد که دارای معروفیت و اعتبار جهانی باشند. اما در بعضی از موزه های این شهر تحت عنوان موزه های دلتی تیرولی نیز نهاده شده اند. از مهم ترین این موزه ها، موزه هنر محلی تیرولی است که در مجاورت هوف کرشه در صومعه نو واقع شده و مأمن مجموعه های گسترده ای از هنر فولک و محلی است. در میان انواع تِم ها و موضوعات تیرولی، تکرار ردیف خانه های آجرنما با پنجره های بالکنی در این وَلیِ بالا (Upper Inn Valley) و خانه های نیمه الواری زیلر وَلی (Ziller Valley)، در کنار فروشگاهی پر از لباس ها، لوازم خانگی قدیمی، ابزارآلات، ظروف شیشه ای، سفال، منسوجات و آثار فلزی، از جمله نمونه های شاخص و تماشای به شمار می فرایند. جای دیگری که ارزش بازدید دارد. جاذبه های شهر اینسبروک در اتریش همچنان ادامه دارد همراه ما باشید.

پیاده روی در حاشیه رودخانه River Inn را نباید فراموش کنید!

برای این که این لذت سفرتان به این شهر بیشتر بگردد، پیشنهاد می کنیم که در حاشیه این رودخانه اقدام به پیاده روی نمایید. در این منطقه رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که می توانید در حین پیاده رویتان انرژی از دست رفته یتان را هم بازیابی کنید. پیشنهاد میکنیم در هنگام پیاده روی در حاشیه رودخانه River Inn سری هم به کلیسای ماریاهیف که در محلی به همین نام واقع شده هم بزنید. بعد از آن به منطقه هوتینگ بروید و کلیسایی که متعلق به سال 1911 است را مشاهده کنید و عکس های به رسم یادگار از خودتان و از جاذبه تهیه کنید. البته به غیر از کلیسا در حاشیه ای این رودخانه کوهستان تماشای هم وجود دارد.

گشت و گذار در خیابان ماریا ترزین | Maria-Theresien Strasse

به موازات ردیف مغازه های متعدد و خانه های متعلق به قرون 17 و 18، خیابان باشکوه ماریا-ترزین، منظره بی نظیری را از کوهستان شمالی به شما عرضه خواهد نمود. در میانه این خیابان قدیمی و عریض، درست روبه روی تالار شهر، ستون سن آن (Annasaule) در سال 1706 قد علم نموده است تا عقب نشینی نیروهای نظامی باواریا در سال 1703 را در روز سن آن، گرامی بدارد. سن آن که تندیس مریم باکره بر آن خودنمایی می نماید، نزدیک به سن جورج، قدیس محافظ تیرول و سایر قدیس ها و قدیسه ها، روی پایه ای نهاده شده است. دیگر مکان های جالب توجه، یادبود 14 متری جنگ، موزه پیوند آلپ-اتریش با کلکسیون بزرگی از تجهیزات تاریخی کوه نوردی و هنر آلپ و کلیسای زِویته (Servite) و فرسکوی تثلیث مقدس آن است که در سال 1615 به وجود آمده اند.

بازدید از کلیسیای باسیلیکا و کلیسای محلی ویلتن | Wilten Parish Church and Basilica

در جنوب شهر اینسبروک، کلیسایی به نام باسیلیکا واقع است که یکی از بی نظیرترین کلیساهای به سبک روکوکوی تیرولی در این شهر به شمار می رود. کلیسای محلی دیگری به نام ولتن با برج های دوقلو در این شهر در سال 1755 با فرسکوهای سفقی بی نظیر نیز ساخته شده است. گچ بری های داخلی این بنای تاریخی به شدت جلوه گری می نمایند. روبروی این کلیسا، مجموعه بزرگ بناهای اشتیفت ویلتن (Stift Wilten)، صومعه های قدیمی متعلق به 1138 که بعدها در 1695 به سبک باروک بازسازی شده است.

پیاده روی در شهر قدیمی اینسبروک | Old Town Innsbruck

حتما سری به شهر منطقه قدیمی اینسبروک هم بزنید، در این منطقه خانه های باریک و بلند که دارای درهای مجلل هم هستند نیز وجود دارد. پنجره های بالکنی و نمای بیرونی آنها که به سبک قدیم تیرول هستند و تاثیرات هنر جنوبی را در کنار بناهای فاخر سبک رنسانس، باروک و روکوکو را در خود جای داده است. تماشای این خانه ها در کنار هم قطعه می تواند حال و هوای ویژه ای را هنگام پیاده روی برایتان به وجود بیاورد. از جمله اماکن برجسته ای که در پیاده روی باید به آن ها توجه کرد، هلبلینگ هاوس (Helblinghaus) به سبک باروک است که آن را برای نمای گچ کاری شده زیبا با طرح فرشتگان بال دار و سایر تزئیناتش می شناسند.

قلعه آلپنزو اینسبروک تیرول | Alpenzoo Innsbruck Tyrol

قلعه گردی در این شهر تمامی ندارد، یکی دیگر از قلعه هایی که در این شهر وجود دارد و متعلق به قرن پانزدهم است درست در یک کیلومتری شمال شهر قدیمی اینسبروک واقع شده است. این باغ وحش زیبا و طبیعی یکی از بی نظیرترین مجموعه های حیوانی است که کوهستان های منطقه ها آلپ واقع شده است و طیف گسترده ای از پستانداران، پرندگان و خزندگان در این باغ زیست می نمایند. این مکان هم برای گردشگران و هم برای متخصصین و جانورشناسان، مکان جالب توجهی است. به گفته بسیاری از مختصصان این منطقه بیش از 2000 حیوان از 150 گونه مختلف را داراست. بعلاوه تماشای انواع ماهی ها در آکواریوم آب سرد می تواند تماشایی ترین قسمت این منطقه باشد. این ها تنها بعضی از جاذبه های شهر اینسبروک در اتریش بود، قطعا این شهر جاذبه های منحصر به فرد دیگری هم وجود دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1934

به "10 جاذبه منحصر به فرد شهر اینسبروک در اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه منحصر به فرد شهر اینسبروک در اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید