10 استان منتظر سیل باشند

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران: سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی ، وزش باد شدید، احتمال وقوع سیل در 10 استان و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر، تنگه هرمز و خلیج فارس هشدار داد.

10 استان منتظر سیل باشند

به گزارش مهر، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد خیزش گردوخاک و در بعضی نواحی تگرگ از سه شنبه تا چهارشنبه (19 تا 20 اردیبهشت) اطلاع داد.

این شرایط جوی روز سه شنبه در کرمانشاه، کردستان، زنجان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات خوزستان و چهارشنبه در لرستان، ارتفاعات خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، جنوب کردستان، ارتفاعات استان های قزوین، البرز، تهران پیش بینی می گردد.

از اثرات این مخاطره جوی لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ است.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب ها و مخاطرات ناشی ازاین شرایط جوی، احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آب روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را توصیه می نماید.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از وزش باد شدید و مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج تا 1.5 متر از بعد از ظهر دوشنبه تا چهارشنبه (18 تا 20 اردیبهشت) در منطقه ها مرکزی و شرقی دریای خزر در استان های مازندران و گلستان اطلاع داد.

در اثر این مخاطره جوی احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی احتیاط درانجام عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل را توصیه می نماید.

این سازمان بعلاوه در ادامه از افزایش سرعت باد (باد جنوب غربی) و متلاطم و مواج شدن دریا، افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج تا 1.5 متر به ویژه تنگه هرمز طی روز چهارشنبه (20 اردیبهشت) در منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز اطلاع داد.

در چنین وضعیتی احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب احتیاط در عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل را توصیه می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2160

به "10 استان منتظر سیل باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 استان منتظر سیل باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید