کوه های زیبای آلپ؛ از محبوب ترین مقاصد توریستی دنیا، عکس

به گزارش گفتمان برتر، کوه های زیبای آلپ که در اروپا واقع شده است، یکی از محبوب ترین مقاصد در دنیا برای انواع فعالیت های ورزشی از جمله پیاده روی، کوهنوردی و اسکی است.

کوه های زیبای آلپ؛ از محبوب ترین مقاصد توریستی دنیا، عکس

این رشته کوه فوق العاده عظیم در 8 کشور فرانسه، موناکو، سوئیس، ایتالیا، لیختن اشتاین، آلمان، اتریش و اسلوونی توسعه یافته است.

ده قله بلند آلپ تقریباً همه در سوئیس واقع شده اند. البته ناگفته نماند که مونت بلانک در فرانسه و ایتالیا و مونته روزا و لیسکام ما بین ایتالیا و سوئیس مشترک محسوب می شوند. بسیاری از تورهای طبیعت گردی آلپ امکان مشاهده این قله ها و کوه ها را فراهم می نمایند.

به همین علت سالانه طبیعت گردهای زیادی با تهیه بلیط هواپیما راهی این کشورهای اروپایی شده و ازین منطقه ها تماشا می نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این قله ها و جاذبه های رشته کوه های آلپ آشنا شوید.

مونت بلانک (Mont Blanc)

مونت بلانک مرتفع ترین قله کوه های آلپ و اروپا است که به ارتفاع 4804 متری (15،774 فوت) از سطح دریا قرار گرفته است. این کوه در رشته کوه های آلپ ناحیه گرایان واقع شده و در فرانسه، سوئیس و ایتالیا قرار گرفته است. گردشگران از سراسر دنیا برای تماشا این قله که یخچال وسیعی هم دارد سفر می نمایند.

یکی از محبوب ترین سفرها در اروپا تور مونت بلانک که به کوهنوردان مشتاق این فرصت را می دهد تا هنگام عبور از سه کشور فرانسه، ایتالیا و سوئیس از زیبایی مونت بلانک لذت ببرند. لازم به یادآوری است که تور کوه های آلپ یکی از پرطرفدارترین تورهای اروپایی است که به هم گردشگران پیشنهاد می گردد.

مونته روسا (Monte Rosa)

یکی دیگر از باشکوه ترین کوه های آلپ در اروپا مونته روسا نام دارد. مونته روزا کوهی وسیع است که از چندین قله تشکیل شده است. بلندترین قله در این محدوده (Dufourspitze) دارای ارتفاع 4634 متر (15203 فوت) است و اسم بلندترین قله سوئیس را دارد.

این مکان در قسمت شرقی آلپ پنین در مرز ایتالیا واقع شده است. قله های دیگر این کوه (Dunantspitze) به ارتفاع 4632 متر، (Grenzgipfel) به ارتفاع 4618 متر و (Nordend) به ارتفاع 4609 متر است. تورهای مونته روسا در واقع یک سفر نه چندان آسان است که مونت روسا را دور می زند و از میان کوه های آلپ سوئیس و ایتالیا عبور می نماید.

چشم انداز ها خارق العاده ای از این قله عظیم را می توان طی این تورها مشاهده کرد که شاید در هیچ جای دیگر ندیده باشید. یکی دیگر از منطقه ها محبوب برای تماشای مونته روسا گورنگرات است، منطقه ای عظیم که بیش از بیست و چهار هزار قله دارد و بعلاوه مشرف به یخچال گورنر است.

با راه آهن گورنگرات می توانید از ناحیه زرمات به این منطقه برسید و سفری مهیج را رقم بزنید. بد نیست بدانید که اولین صعود به وسیله تیم کوهنوردان سوئیسی و انگلیسی در تاریخ 1 آگوست 1855 به انجام رسید. در ماه های تابستان بسیاری از کوهنوردان به امید رسیدن به قله آن به پایگاه مونت روسا می فرایند و سفرشان را شروع می نمایند.

لیسکام (Liskamm)

لیسکام از دیگر کوهای آلپ است که ارتفاع زیادی دارد. این کوه از سطح دریا حدود 4527 متر (14852 فوت) ارتفاع دارد و در کوه های آلپ ناحیه پنین در مرز سوئیس و ایتالیا واقع شده است. اولین صعود آن به وسیله یک تیم 14 نفره در سال 1861 انجام شد. قبل از این هم بسیاری از کوهنوردان از روی قرهمها (لبه های برافراخته شده) در امتداد خطوط کوه سقوط می کردند. منطقه لیسکام به علت بهمن های مکرر معروف است و لقب منشرفرسر(Menschenfresser) به معنی آدم خوار به آن داده شده است.

لازم به شرح است که کوهنوردان امروزه باید قبل از اقدام به صعود بسیار محتاطانه از شرایط جوی آگاه شوند، زیرا این امر سختی های صعود را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد.

دوم (Dom)

دوم در نزدیکی مونته روسا واقع شده است و 4545 متر (14،911 فوت) ارتفاع دارد و بعلاوه می توان از منطقه گورنگرات هم آن را مشاهده کرد. به علت راستاهای مستقیم دوم به اسم یکی از قله های بلند خوش راستاتر در کوه های آلپ شناخته می گردد. این کوه اولین بار در سال 1858 صعود شد و امروزه یکی از پرطرفدارترین مقاصد تورهای کوه های آلپ شمرده می گردد.

ویشورن (Weisshorn)

ویشورن یکی دیگر از بلندترین کوه های آلپ است. این کوه واقع در نزدیکی ناحیه مترهورن در آلپ پنین واقع شده و حدود 2406 متر ارتفاع (14،783 فوت) دارد. زیبایی وصف ناپذیر آن شهرتی قابل مقایسه با کوه مترهورن (Matterhorn) دارد، اما این قله تقریبا کوهنورد زیادی ندارد. اگر در پی فتح قله ویشورن هستید، باید بدانید که صعود آن کاملاً سخت و تکنیکی و بر روی سنگ های سخت و برف های لغزنده صورت می گیرد.

مترهورن (Matterhorn)

با ارتفاع 4478 متر (14،692 فوت) ، مسلما قابل شناسایی ترین و یکی از بلندترین قله ها در دنیا است. هر ساله میلیون ها مسافر فقط برای تماشا مترهورن به ناحیه زرمات سوئیس می آیند. این منطقه از بخش زرمات قابل مشاهده است و امکان تماشای چشم اندازهای خارق العاده این قله باشکوه را فراهم می نماید. راستا زرمات ، یک سفر 12 روزه است که از شامونیکس شروع می گردد و به زرمات ختم می گردد. بعلاوه چشم انداز های شگفت انگیز مترهورن را به کوهنوردان نشان می دهد که در نوع خود خیلی زیباست.

به همین علت مسافران زیادی با تهیه بلیط هواپیما به سوئیس سفر می نمایند تا به تماشا مترهورن بفرایند. ناگفته ماند از اولین صعود در سال 1965 مترهورن قله ای بسیار ارزشمند برای کوهنوردان کوه های آلپ بوده است. به طوری که هر ساله حدود 3000 نفر مترهورن را فتح می نمایند. بد نیست بدانید که صعود آن چندان سخت نیست، اما بسیار برای کوهنوردان خطرآفرین است و طی آن در معرض ریزش سنگ قرار دارند. لذا به افراد توصیه می گردد که اگر قصد فتح آن را دارند، حتما بلد محلی پیدا نمایند تا به راستا اشراف داشته باشند.

دنت بلانش (Dent Blanche)

رسیدیم به یکی دیگر از خوش چشم انداز ترین کوه های آلپ یعنی دنت بلانش. ارتفاع دنت بلانچ 4357 متر (14،295 فوت) است و با قرار گرفتن در منطقه زرمات دسترسی راحتی از گورنگرات دارد. اولین صعود آن در جولای سال 1862 بود و امروزه مقصدی چالش برانگیز برای کوهنوردان است. به طوری که دنت بلانچ به اسم یکی از سخت ترین صعودها در کوه های آلپ شناخته می گردد.

گرند کامبین (Grand Combin)

از دیگر بلندترین کوه های زیبای آلپ می توان به گرند کامبین اشاره نمود. گرند کامبین واقع در غرب آلپ پنین با ارتفاع 4314 متر (14154 فوت) قرار گرفته است. اولین صعود آن در سال 1859 بود و حالا مقصدی تقریبا پرطرفدار برای کوهنوردان است. صعود گرند کامبین هم مانند برخی دیگر یک صعود بسیار سخت است و خطرات زیادی از جمله سقوط یخ و بهمن را به همراه دارد.

فینسترارهورن (Finsteraarhorn)

این کوه که در کوه های آلپ برنس در سوئیس واقع شده در ارتفاع 4274 متری (14،022 فوت) از سطح دریا قرار گرفته است و تقریباً از 100 مایلی قابل مشاهده است. فینسترارهورن سومین قله برجسته در کوه های آلپ است که به وسیله یخچال های طبیعی زیبا و صخره های سنگی احاطه شده است، اما در کمال تعجب در میان گردشگران محبوبیت چندانی ندارد.

اولین صعود از آن در آگوست سال 1857 بود و تا به امروز هم این کار به وسیله کوهنوردان حرفه ای انجام می گردد. لازم به شرح است که در آنجا راستاهای مختلفی برای کوهنوردان در نظر گرفته شده است که آسان ترین آنها راستا عادی است. ناگفته نماند که در ماه های زمستان فینسترارهورن مقصدی محبوب برای اسکی بازان است.

زینال روتورن (Zinalrothorn)

یکی دیگر از کوه های زیبای آلپ زینال روتورن نام دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. ارتفاع آن حدود 4221 متر (13،848 فوت) تخمین زده شده است. بعلاوه زینال روتورن درست در میان ویشورن و مترهورن قرار گرفته و از منطقه گورنگرات به راحتی قابل مشاهده است. این کوه به وسیله کوهنوردان برای اولین بار در آگوست سال 1864 فتح شد و تا به امروز هم مقصد خوبی برای ماجراجویی شمرده می گردد. کوهنوردان به علت صخره های چالش برانگیز و انواع راستاهای مستقیم صعود حسابی تجربه جالبی را در زینال روتورن برای خود رقم می زنند.

کلام آخر

کوه های آلپ با آن شکوه وصف ناشدنی شان جایی عالی برای به چالش کشاندن کوهنوردان حرفه ای است. بعلاوه تورهای کوه های آلپ در قاره اروپا یکی از پرطرفدارترین تورهای طبیعت گردی شناخته می شوند. لذا همه ساله می توان افراد ماجراجوی زیادی را در آنجا دید که با تهیه بلیط هواپیما خارجی راهی منطقه ها گوناگون اروپا می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1682

به "کوه های زیبای آلپ؛ از محبوب ترین مقاصد توریستی دنیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه های زیبای آلپ؛ از محبوب ترین مقاصد توریستی دنیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید