یاری یک میلیارد دلاری گوگل به ناشران و روزنامه ها

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت گوگل اعلام نموده است میخواهد طی سه سال آینده یک میلیارد دلار یاری اقتصادی به ناشران سراسر جهان برای تقویت بخش خبری خود اختصاص دهد.

یاری یک میلیارد دلاری گوگل به ناشران و روزنامه ها

مدیر عامل گوگل می گوید بخش عمده ای از این مبلغ به روزنامه ها و ناشران مجلات و اخبار اختصاص داده می گردد تا کسری بودجه خود را در مقابل فضای مجازی جبران نمایند.

ساندار پیچای مدیر عامل غول جستجوی دنیا می گوید اولین بار بخش خبری گوگل از مجلات و روزنامه های آلمانی مثل اشپیگل، دزیت و انتشارات فولدا برزیل حمایت نموده بود.

قرار است در این طرح سه ساله بخش خبری گوگل از حدود 200 ناشر در کشورهای مختلف دنیا از جمله آرژانتین، استرالیا، بریتانیا، برزیل، کانادا و آلمان حمایت اقتصادی کند. سال گذشته بخش خبری گوگل حدود 162 میلیارد دلار درآمد خالص داشته است.

به گفته مسئولان گوگل ناشران می توانند داستان ها و اخبار خود را در سرویس های مختلف گوگل منتشر نمایند. اتحادیه ناشران اروپا (EPC) یکی از ارگان هایی بوده است که از این طرح گوگل استقبال نموده است ولی اعتقاد دارد به نظر می رسد گوگل می خواهد قوانین خود را به ناشران و مجلات و روزنامه ها تحمیل کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1167

به "یاری یک میلیارد دلاری گوگل به ناشران و روزنامه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری یک میلیارد دلاری گوگل به ناشران و روزنامه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید