چگونه وزن خود را ثابت نگه داریم؟

به گزارش گفتمان برتر، محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: افرادی که رژیم غذایی می گیرند و به دنبال کاهش وزن هستند، برایشان مهم است که پس از اتمام دوره رژیم غذایی بتوانند وزن ایده آل خود را حفظ و یا ثبات وزن داشته باشند.

چگونه وزن خود را ثابت نگه داریم؟

او توضیح داد: برگشت وزن بسیار خطرناک و از نظر روحی و جسمی فرد را دچارمشکل می نماید؛ چراکه انگیزه فرد کامل از بین می رود و از نظر جسمی هم متابولیسم بدن کاهش می یابد؛ این کار باعث می گردد اگر فرد دوباره به فکر رژیم غذایی بیفتد کارش سخت تر می گردد و کاهش وزن به کندی پیش می رود.

راه حل هایی برای تثبیت رژیم غذایی

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: پس از کاهش وزن، معده افراد ناخودآگاه کوچک می گردد و در صورتی که فقط چند بار پرخوری کنید، دوباره معده به حالت قبل برگشته و باعث افزایش اشتها می گردد بنابراین تثبیت وزن به معنای پرخوری نیست.

انوشه اضافه کرد: مهمترین نکته در تثبیت وزن سهمیه بندی است به این معنی که اگر فرد قرار است به مهمانی یا رستوران برود، باید از صبح سهمیه صبحانه و ناهار و میان وعده خود را کم کند تا شب، مسئله ای از نظر استفاده بیشتر از تنقلات و غذا را نداشته باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: حتما حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی یا ورزش داشته باشید تا متابولیسم بدن شما بالا بماند.

انوشه بیان نمود: افراد اگر تمایل به مصرف مواد غذایی پر کالری مثل شکلات و شیرینی دارند، باید طبق آموزش های دوران رژیم، مواد غذایی مناسب را جایگزین نمایند.

او ادامه داد: اگر یک روز پر خوری کردید می توانید روز بعد با کم خوری و ورزش پر خوری خود را جبران کنید. وعده ها و میان وعده های خود را کوچک و مکرر میل کنید تا در طول روز گرسنه نمانید.

انوشه یادآوری کرد: حتما وعده صبحانه را میل کنید چرا که با حذف صبحانه کل روز احساس ضعف خواهید داشت همچنین در غذای خود از چربی سوز هایی مانند دارچین، زنجبیل، چای سبز و سرکه سیب بهره ببرید.

منبع: خبرنگاران

منبع: همگردی
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 688

به "چگونه وزن خود را ثابت نگه داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه وزن خود را ثابت نگه داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید