چگونه قد بلندتر به نظر برسیم؟

به گزارش گفتمان برتر، قد بلند به نظر رسیدن یکی از راز های اصلی شیک پوشی است. شما هم اگر قد متوسطی دارید به راحتی می توانید با این ترفند ها قدتان را بلندتر از آنچه هستید نشان دهید.

چگونه قد بلندتر به نظر برسیم؟

به گزارش، شاید وقتی صحبت از بلند نشان دادن قد به میان می آید، عده ای باور ننمایند و قد را بخش تثبیت شده از هیات هر فرد بدانند، البته پر بی راه نیست. چاقی و لاغری قابل تغییرند. اما قد انسان در طول عمر او تقریبا ثابت می ماند و تغییر نمی نماید. اما شما می توانید با به کار بستن یک سری اصول، قدتان را بلندتر از آن چیزی که است نشان دهید:

خطوط عمودی، چشم بیننده را به سمت بالا و پایین راهنمایی می نماید و این باعث خطای دید می گردد. از این رو، لباس دارای خطوط راه راه عمودی، قد را بلندتر نشان می دهد و در مقابل، راه راه افقی به شما ظاهری چاق و قد کوتاه می بخشد.

قوانین مد برای آنکه خوش تیپ باشید

پوشیدن دو رنگ بلوز و شلوار، بدن شما را در چشم بیننده به دو قسمت تقسیم می نماید و چشم به اشتباه، قد را کوتاه تر تصور خواهدکرد. اما لباس سرتاسر یکرنگ، بدن را تنها در یک بخش نشان می دهد و بیننده شما را بلندتر خواهددید.

نقش های درشت روی لباس، باعث می گردد شما کوتاه تر و پهن تر به نظر بیایید. اما نقش های ریز مانند طرح چهارخانه ریز، شما را قدبلند و خوش اندام نمایان می نماید.

هرگز پیراهنی که در آن گم می شوید به تن نکنید. این لباس ها شما را چاق تر و کوتاه تر نشان می دهد.

اگر مو هایی بلند دارید، نباید آن ها را روی شانه ها بیندازید، و گرنه اندام شما را فشرده تر و کوتاه تر از آن چه است، نشان خواهد داد. موهایتان را کوتاه کنید یا آن ها را با کلیپس یا کش مو جمع کنید، به نحوی که روی شانه تان قرار نگیرد.

مو های یکرنگ را روی شانه نریزید، زیرا ظاهری کوتاهتر به گردن شما می بخشد. موهایتان را مش یا هایلایت کنید تا در بلند قد نشان دادن تان موثر باشد.

این امکان خوب برای خانم ها وجود دارد که با پوشیدن کفش لژدار یا پاشنه دار به بلند قد شدن خود یاری نمایند. شما هم از این موهبت بهره ببرید، اما مراقب سلامت پاهایتان هم باشید و از به پا کردن کفش هایی با پاشنه های فوق العاده بلند بپرهیزید.

یقه 7 مانند خطوط راه راه عمودی موجب خطای دید می گردد و قد را بلندتر نشان می دهد. در حالی که یقه گرد به کوتاه و چاق نشان دادن قد شما یاری می نماید.

دامنی بپوشید که تا بالای زانوهایتان باشد و زانو باید پیدا باشد. هرچه بخش بیشتری از پا بیرون باشد، قد بلندتر به نظر خواهید رسید.

این شلوار ها قد را بلند و پا ها را متناسب تر نشان می دهد، در حالی که شلوار تنگ به پا ها ظاهری چاق و کوتاه خواهد داد.

این هم یک حقه دیگر برای بلندتر نشان دادن قد! اگر کفش تان به همان رنگ شلوار باشد، چشم بیننده نمی تواند تشخیص دهد که مچ پا کدام است و از مچ به پایین را جزئی از همان پا خواهددید. بدین ترتیب پا ها ظاهری کشیده تر پیدا می نماید.

فاق بلند شلوار، چشم بیننده را فریب می دهد و او تصور می نماید که پا های شما بلندتر است.

کمربند باریک به زیباتر شدن اندام تان یاری می نماید. اما کمربند پهن، نقش خطوط راه راه افقی را پیدا می نماید و هیکل را کوتاه تر نشان خواهدداد.

این نوع گردنبند چشم بیننده را به سمت بالا و پایین راهنمایی می نماید و در نتیجه، بالاتنه کشیده تر به نظر خواهدآمد.

کیف های بزرگی که ظاهر ساک را دارند، از قد بلندی شما می کاهد و کوتاه و زمخت نشان تان می دهد. برعکس کیف های ظریف که خطوطی باریک دارد، باعث کشیده تر نشان دادن شما می گردد.

اگر می خواهید بلند و باریک تر به نظر بیایید، قسمت های کناری سر در بالای گوش ها را کوتاه کنید و در عوض بالای سر را بلند نموده و رو به بالا بدهید. بدین ترتیب، قد شما کمی بلندتر به نظر خواهدآمد.

بعضی کفش ها دارای لژ پنهان اند که به چشم بیننده نمی آیند، اما قد شما را بلندتر از آن چه است، نشان می دهد.

به طور کلی، کت و شلوار موجب قد بلند نشان دادن شما می گردد. اما اگر کت نسبتا کوتاه باشد، به نحوی که قسمت بیشتری از پا ها نمایان گردد، قدبلندتر به نظر خواهید آمد.

کراوات بلند و باریک با خطوط راه راه باریک ببندید تا بالاتنه شما بلندتر و ظریف تر به نظر باید. برعکس، کراوات پهن باعث کوتاه و زمخت نشان دادن شما خواهدشد.

بلوز های غیر رسمی را نیز مانند کت تان نسبتا کوتاه تر انتخاب کنید تا قسمت بیشتری از پاهایتان پیدا باشد و بدین ترتیب، قدبلندتر جلوه کنید. اما بلوزتان نباید بیش از حد کوتاه باشد، وگرنه نمایی غیرواقعی پیدا خواهید کرد.

شلوار نه باید کوتاه باشد و نه بیش از حد بلند. شلوار کوتاه بد مدل است و پا ها را کوتاه تر نشان می دهد؛ اما اگر شلوار بیش از حد بلند باشد، لبه پایینی آن روی قسمت بند کفش جمع می گردد به بیننده این حس را القا می نمایند که شما قدی کوتاه دارید. چین خوردگی های پهن افقی لبه پایینی پاچه ها، به خودی خود می تواند عامل کوتاه نشان دادن شما باشد. پس شلوارهایتان را در اندازه ای مناسب انتخاب کنید؛ نه کوتاه و نه بلند.

قد بلند فاق در چشم بیننده به طول پاهایتان خواهد اضافه کرد. پس شلوار فاق بلند بپوشید و قسمت پایینی بلوزتان را داخل آن قرار دهید.

رنگ های تیره شما را بلندتر و باریک تر نشان می دهد؛ بنابراین شلوارهایتان را حتما به رنگ تیزه انتخاب کنید تا پا های تان بلندتر به نظر بیاید.

جزییات خود به خود در بیننده خطای دید ایجاد می نماید و بالاتنه را برای او کشیده تر نشان می دهد. اپل، کراوات، جیب و مانند این ها می تواند به بلندتر شدن بالاتنه شما یاری کند.

امیدوارم با به کار بستن این نکات بتوانید ظاهری بلندتر و خوش تیپ تر پیدا کنید. مراقب ژست تان باشید. هنگامی که ایستاده یا نشسته اید قوز نکنید تا اندام تان جمع نگردد. همیشه گردن تان را بالا بگیرد و شانه هایتان را عقب بدهید. به وزن تان توجه داشته باشید. چاقی ظاهر انسان را کوتاه و لاغری بلند می نماید. همچنین موهایتان را بالا بدهید تا با این ترفند هم کمی به قامت تان اضافه گردد.

منبع: ماهنامه زیبایی سالم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 81

به "چگونه قد بلندتر به نظر برسیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه قد بلندتر به نظر برسیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید