هتل زیردریایی زنگبار تانزانیا که در سال 2020 افتتاح خواهد شد!

به گزارش گفتمان برتر، هتل زنگبار آمبر ریزورت

قاره آفریقا در سال 2020 شاهد یکی از رویدادهای جالب در دنیاست. اقامتگاه و هتل 5 ستاره ای در شرق آفریقا که می تواند بزرگترین هتل و اقامتگاه این ناحیه و البته با خصوصیتی بسیار منحصر به فرد باشد. هتل زنگبار آمبر ریزورت هتلی است که در زنگبار در حال ساخت است و بخش های مختلفی را در میان جزیره های زنگبار احاطه کرده است. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا شما را با هتلی در زیر آب های اقیانوس و نمایی بی نظیر از درون آب به نام هتل زنگبار آمبر ریزورت در تانزانیا آشنا کنیم.

هتل زیردریایی زنگبار تانزانیا که در سال 2020 افتتاح خواهد شد!

مشخصات هتل زنگبار آمبر ریزورت

این هتل در مساحتی به اندازه 3756 هکتار ساخته شده و به نظر می رسد که بزرگترین هتل آفریقای شرقی باشد. گروهی به نام پنیرویال گیبلرالتار لیمیتت (Pennyroyal Gibraltar Limited) یا همان گروه محدود جبل الطارق سلطنتی سرمایه گذار و توسعه دهنده این پروژه بزرگ هستند. این گروه بزرگ در این جزایر گرمسیری پروژه های منحصر به فرد و تفریحاتی بسکمک را به اجرا در آورده اند و به این موضوع می بالند. از جمله پروژه های بزرگ تفریحاتی و گردشگری همانند اولین رقابت های قهرمانی زمین گلف در شرق آفریقا به نام ارنی ال-دیزاین (Ernie Els-designed)، هتل های 5 ستاره بسکمک همانند هتل های ریتز کارلتون و آنانتارا (the Ritz Carlton and Anantara) که توسط این گروه سامان داده شده اند.

مکان ها و تفریحات دیگری همانند شهربازی و آکواریوم اعماق دریا، پارک های آبی، رستوران های زیر آب به همراه کافی شاپ، بازارهای خیره کننده برای افرادی که عاشق بازار و خرید هستند، سکوهایی در کنار بازارها که گروه های موسیقی می توانند آثار خود را به گوش مردم برسانند، مرکز اسب سواری و همچنین امکانات فوق العاده قایق بادبانی از دیگر فعالیت های بزرگ این گروه است. هدف آن ها تبدیل زنگبار و منطقه شرق آفریقا به مکانی مهم در زمینه توریستی و گردشگری است.

در این هتل زیر آبی چه خبر است؟

بسکمک از افراد در حقیقت این پروژه را بیش از حد اغراق شده و بزرگ می دانند. هر چند که با دیدن نقشه ها و خصوصیات هتل زنگبار آمبر ریزورت شما هم به این نتیجه برسید. برای ساخت چنین پروژه ای مبلغی به اندازه 1.6 بیلیون دلار هزینه شده است. تمام این مبلغ برای ساختن این پروژه در پنج مرحله و از 15 سال پیش شروع شده است. مدیر اجرایی این پروژه بزرگ فردی به نام صالح سعید است که می گوید: هتل زنگبار آمبر ریزورت تنها یک اقامتگاه برای تعطیلات نیست، بلکه پروژه بزرگ و پایداری است که برای حدود 5 هزار نفر شغل در زمان ساخت آن ایجاد می شود و پس از اتمام ساخت نیز حدود 5000 نفر در آن مشغول به کار خواهند شد.

در میان پیشنهادات چشمگیر و پروژه های اطراف آن، می توان به یک فرودگاه خصوصی با باند 9،842 فوت، یک مرکز پزشکی دنیای و مدرسه خصوصی بین المللی، اقامتگاه های دائم از جمله 1914 ویلای لوکس و 3،440 آپارتمان لوکس و پنت هاوس با قیمت 700 تا 10 میلیون دلار اشاره کرد.

سیاست ها و پشتوانه دولت تانزانیا در مورد ساخت این هتل و بعدها درآمد مردم محلی در اینجا، وجود هیچ گونه مالیات برای آن است.

جدای از سوالاتی و شک هایی که برای ساخت این پروژه بزرگ وجود دارد با این حال متخصصین، کارشناسان و کارگزاران بسکمک برای فرایند ساخت پروژه هتل زنگبار آمبر ریزورت خوش بین هستند.

بازار بزرگ در هتل زنگبار آمبر ریزورت

بازار بزرگی که برای این هتل در نظر گرفته اند جزو پروژه های تکمیلی آن است. این بازار به گونه ای ساخته خواهد شد که بتواند تمام برندهای مختلف دنیا را تامین نماید. اجناسی از آفریقای جنوبی، شرق آفریقا و از کشورهایی همانند کنیا و تانزانیا، خاورمیانه، چین، مناطق غربی و اروپای شرقی برای فروش به این بازار آورده خواهند شد. در نتیجه تمام گردشگران و مهمانان می توانند در میان تمام اجناس و برندهای دنیا بگردند و کالای مورد نظرشان را خریداری کنند. با این حساب این بازار را می توان بزرگترین بازار منطقه دانست.

نیو ورلد ولث (the New World Wealth) اعلام کرده که تنها در شرق آفریقا حدود 11000 میلونر وجود دارد. در نتیجه هتل زنگبار آمبر ریزورت می تواند مکانی برای سرمایه گذاری و حتی سفر آن ها باشد. بهترین خدمات و کالاها در این هتل زیر آبی و مجموعه آن، ارائه می شود. همچنین بسکمک از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری بر روی این پروژه بزرگ اظهار تمایل داشته اند.

این هتل تا جاده های اصلی حدود 5 مایل فاصله دارد. گسترش گردشگری در زنگبار در سال های اخیر 28 درصد بوده است. در حالی که تعداد مراکز اقامتی و خدماتی که به گردشگران ارائه می شود، هیچ تفاوتی نکرده و به آن ها افزوده نشده است. هتل زنگبار آمبر ریزورت می تواند چنین خللی را پر کند.

از خوبی های ساخت این هتل، بهتر شدن وضع زندگی و امکانات در زنگبار است. ساخت جاده ها، بهتر شدن بهداشت عمومی و بالا رفتن بهداشت، تامین آب آشامیدنی، برق و اینترنت از مزایای خوب این پروژه است.

از مهم ترین امکاناتی که در این هتل زیر آبی وجود دارد، مدرسه و اقامتگاه ها و ویلاهای مسکونی است. با این حساب این پروژه نه تنها برای مهمانان و مسافران ساخته می شود بلکه مکانی برای زندگی دیگر افراد و خانواده ها هم خواهد بود. از خصوصیات و جاذبه های عالی این هتل، نزدیکی آن به یکی از مناطق توریستی زنگبار به نام شهر سنگی است. اگر ماشین داشته باشید یا تاکسی بگیرید، پس از 1.5 تا 2 ساعت رانندگی می توانید خود را به شهر سنگی (Stonetown) برسانید. بازدید از این شهر سنگی حتما تجربه ای بی نظیر برای تمام افرادی است که به این جزیره زیبا سفر می کنند. مدرسه بین المللی و خصوصی این مجموعه به همراه رستوران های زیر زمینی آن می تواند هر خانواده ای را برای اقامت دائم و سفر به زنگبار ترغیب نماید.

اگر شما هم قصد مهاجرت و سفر به تانزانیا و زنگبار را دارید، می توانید برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنید. شرایط سرمایه گذاری و مهاجرت به تانزانیا را در دیگر مطالب مجله خبرنگاران بخوانید. همچنین بسیار از هتل ها و اقامتگاه ها با قیمتی مناسب و در نزدیکی هتل زنگبار آمبر ریزورت قرار دارند که اگ توانایی اقامت در اینجا را ندارید، می توانید در آن ها اتاق رزرو کنید.

سوالات پیرامون ساخت این هتل

معمارانی که هتل زنگبار آمبر ریزورت را طراحی کرده اند، در اهداف و نقشه های خود سعی کرده اند که ساختمانی سبز با کمترین اثر و دستکاری در طبیعت پیرامونش و با گردشگری و محیط زیستی پایدار را در اولیوت داشته باشند. با این حال بزرگترین معضل و نگرانی این موارد نیست. پیش بینی می شود که پس از ساخت این هتل، منبع تولید برق آن کاهش یاید و جزیره گردشگری و تفریحی زنگبار قادر به تامیل برق این پروژه بزرگ در طول 15 تا 20 سال نباشد. هم اکنون حدود 80 درصد از برق زنگبار از طریق کابل هایی که در زیردریا کشیده شده است و از سمت خشکی تانزانیا می آید تامین می شود. به همین خاطر در فرایند ساخت بزرگترین پروژه اقامتی در این منطقه، ساخت نیروگاه های تامین برق نیز قرار داده شده است.

در مورد بودجه این پروژه بزرگ، مدیر اجرایی آن اشاره کرد: این سرمایه گذاری های زیربنایی شامل کمک های دولتی از طریق کمک های سرمایه گذاران ویژه است، زیرا این پروژه به عنوان یک سرمایه گذاری استراتژیک طبقه بندی می شود.

به نظر کارشناسان، مفهوم گردشگری در هتل زنگبار امبر ریزورت مطمئنا می تواند یک پیشرفت برای جزیره تانزانیا باشد. اما جدای از هزینه و مسائل مربوط به آن، سوالات بسکمک راجع به اثرات منفی بالقوه این پروژه در جزیره بسیار زیبا اما شکننده زنگبار وجود دارد. بسکمک از گردشگران و حامیان محیط زیست راجع به پروژه هتل زنگبار آمبر ریزورت که پروژه ای بلندپروازانه است و مفهوم سازگار بودن آن با محیط زیست سوال هایی دارند که در صورت ساخته شدن کامل آن می توان به این سوالات پاسخی قطعی داد. چرا که به هر حال شاید تاثیری بر روی محیط زیست دریایی داشته باشد.

برای رزرو اتاق در بسکمک از هتل های زنگبار می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید. بلیط هواپیما تانزانیا و زنگبار نیز در سایت و اپلیکیشن خبرنگاران قابل خریداری است. قطعا زنگبار به جز پروژه زیر آبی هتل زنگبار آمبر ریزورت جاذبه های گردشگری بسکمک دارد که می توانید در راهنمای سفر به زنگبار با آن ها آشنا شوید. همچنین اگر برای سفر به زنگبار نیاز به اطلاعات دقیق تری دارید، مطلب راهنمای سفر به تانزانیا را مطالعه کنید.

عجایب بسکمک را در این جزیره شرق آفریقا خواهید یافت و از تغییر ساعت روزانه مردم در این جزیره گرفته که شروع هر شبانه روزشان را از ساعت 7 صبح در نظر می گیرند تا شهر سنگی با کوچه های باریک و هزارتویش هر گردشگری را مجذوب آن می نماید. سواحل زیبای آن، هر چند در فصل های بارش غیر قابل دسترس است اما بسیار خلوت بوده و مکانی برای آرامش است. بستنی و دسرهای سرد در اینجا طرفداران بسکمک دارد. اگر هم تا سال 2020 و پس از ساخته شدن هتل زنگبار آمبر ریزورت توانایی اقامت در آن را ندارید، می توانید در رستوران زیر آبی آن، میزی رزرو کرده و در اعماق اقیانوس انواع غذاهای دریایی و اروپایی را سفارش دهید و همزمان از منظره تماشا کردن شنای ماهیان در اطرافتان لذت ببرید.

منبع: forbes.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 897

به "هتل زیردریایی زنگبار تانزانیا که در سال 2020 افتتاح خواهد شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل زیردریایی زنگبار تانزانیا که در سال 2020 افتتاح خواهد شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید