نیکون Z fc با سنسور 20.9 مگاپیکسلی و ظاهری کلاسیک معرفی گردید

به گزارش گفتمان برتر، شرکت ژاپنی نیکون از دوربین Z fc با سنسور DX (کراپ سنسور) رونمایی کرد. نگاهی به این دوربین تازه نیکون نشان می دهد که نیکون در این دوربین، آخرین تکنولوژی دوربین های بدون آینه را با بدنه ای با طراحی ظاهری کلاسیک ترکیب نموده است.

نیکون Z fc با سنسور 20.9 مگاپیکسلی و ظاهری کلاسیک معرفی گردید

نیکون می گوید که طراحی ظاهری کامپکت و وزن کم این دوربین، آن را به گزینه عالی برای عکاسی به صورت روزانه تبدیل نموده است. بعلاوه نیکون در زمان توسعه این دوربین، آن را با الهام از دوربین های قدیمی و آنالوگ این شرکت طراحی نموده است، در نتیجه به خوبی می توان میراث نیکون را در طراحی ظاهری این دوربین مشاهده کرد.

با توجه به این موضوع، این دوربین تازه نیکون دارای دکمه هایی مشابه با دوربین های آنالوگ برای کنترل پارامتر های مختلف عکاسی است که می توان با استفاده از آن ها این دوربین را همچون دوربین های امروزی برای عکاسی تنظیم کرد.

نیکون درباره دوربین تازه Z fc می گوید که این دوربین در زمان استفاده برای عکاسی در سبک های مختلف مانند عکاسی خیابانی، گرفتن عکس های سلف پرتره، تهیه ولاگ و حتی ضبط فیلم های 4K UHD تجربه دلنشینی را برای کاربران ایجاد خواهد نمود.

علاوه بر این، نیکون از دو لنز تازه برای کامل کردن این دوربین رونمایی نموده است. این دو لنز کامپکت تازه طراحی ظاهری مشابه این دوربین دارند تا بتوان با متصل کردن آن ها به این دوربین، یک پکیج عالی و زیبا را برای عکاسی داشت.

معاون اجرایی نیکون Jay Vannatter، درباره این دوربین تازه نیکون می گوید: دوربین نیکون Z fc دوربینی است که بسیار از افراد منتظر رونمایی از آن بودند. بعلاوه این دوربین را تنها شرکت نیکون می توانست خلق کند. این دوربین با وجود اینکه فو ق العاده باریک است، اما کیفیت عکس های گرفته شده با آن خیره نماینده است و قابلیت های بسیار خوبی را هم ارائه می دهد.

این شخص در ادامه می گوید: این دوربین تمامی ویژگی های یک بدنه با طراحی ظاهری نمادین و دکمه دقیق را ارائه می دهد. بدون شک عکاسان از حمل و کار کردن با این دوربین در زمان عکاسی در خیابان یا استریم کردن لذت خواهند برد. ما بعلاوه از لنز های کامپکت و تازهی در کنار این دوربین رونمایی نموده ایم تا با ترکیب آن ها با این دوربین تازه، بتوان یک پکیج کوچک، هنری و زیبا برای عکاسی داشت.

ترکیب میراث و برنامه های آینده اتفاقی است که در دوربین تازه نیکون Z fc اتفاق افتاده است. در واقع این دوربین تازه دارای طراحی ظاهری ویژه و الهام گرفته شده از دوربین SLR غیردیجیتال نیکون FM2 است. ضمناً نیکون در این دوربین از دکمه های چرخان آنالوگی استفاده نموده است که در زمان استفاده صدای کلیک مانند رضایت بخشی را هم از خود می دهند و کاربران می توانند از این دکمه ها برای تغییر پارامتر های مختلف در زمان عکاسی با این دوربین کوچک اندام استفاده نمایند.

حال که صحبت از طراحی ظاهری بدنه این دوربین شد باید بگوییم که بدنه ای این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است. بعلاوه در سرتاسر بدنه این دوربین شاهد استفاده از ماده ای هستیم که جنسی مانند چرم دارد. شرکت نیکون می گوید که استفاده از این لایه چرم مانند باعث شده است که این دوربین حس پرمیومی را به کاربران القا کند.

ضمناً نیکون در زمان طراحی این دوربین سعی نموده است تا برای بیشتر کردن حس نوستالژی آن، تنها از المان های دارای رنگ مشکی و نقره ای استفاده کند. این شرکت بعلاوه برای افزایش قابلیت های این دوربین در زمان عکاسی و فیلم برداری، بدنه آن را به شکل مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و گرد و غبار توسعه داده است.

دوربین نیکون Z fc بعلاوه دارای دکمه های چرخان آلومینیومی با عدد های حک شده، حروف حک شده در قسمت های مختلف بدنه و ناحیه دایره شکلی در اطراف چشم انداز یاب الکترونیکی است. از جمله مشخصات فنی چشم انداز یاب الکترونیکی OLED این دوربین می توان به مقدار 0.39 اینچی این چشم انداز یاب و رزولوشن 2.36 میلیون نقطه آن اشاره نمود. بعلاوه این چشم انداز یاب الکترونیکی دارای قابلیتی برای حفظ تعادل رنگ هاست و کاربران می توانند مقدار روشنایی این چشم انداز یاب الکترونیکی را از میان هفت سطح مختلف انتخاب نمایند.

نیکون بعلاوه در قسمت پشتی این دوربین از یک نمایشگر LCD لمسی و چرخان استفاده نموده است که کاربران می توانند در زمان گرفتن عکس های سلف پرتره از این نمایشگر استفاده نمایند. دوربین نیکون Z fc دارای یک جای مموری کارت برای ذخیره عکس ها و فیلم های گرفته شده است.

نگاهی به مشخصات فنی این دوربین نشان می دهد که این دوربین دارای سنسور CMOS با رزولوشن 20.9 مگاپیکسل است و وظیفه پردازش تصاویر گرفته شده با این دوربین، بر عهده پردازنده تصویر EXPEED 6 است.

استفاده از این پردازنده در این دوربین باعث شده است که بتواند در زمان عکاسی پیاپی این کار را با حداکثر سرعت 11 فریم در ثانیه انجام دهد. دوربین نیکون Z fc بعلاوه دارای سیستم فوکوس هیبریدی 200 نقطه ای است که در حدود %87 از سنسور را به صورت عمودی و %85 از سنسور را به صورت افقی پوشش می دهد. این سیستم فوکوس بعلاوه دارای سیستم تشخیص چشم در هنگام عکاسی از انسان ها و حیوانات است.

علاوه بر عکاسی، دوربین نیکون Z fc در زمان فیلم برداری هم عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند در زمان فیلم برداری فیلم هایی را با رزولوشن 4K همراه با استفاده از سیستم فوکوس اتوماتیک ثبت کند. نیکون می گوید که این دوربین در زمان فیلم برداری عملکرد سریع و روانی دارد و سیستم فوکوس اتوماتیک به کار رفته در آن می تواند در زمان فیلم برداری به صورت تمام وقت چشم و چهره افراد را تشخیص و بر روی آن فوکوس کند.

این دوربین بعلاوه توانایی ضبط فیلم های اسلوموشن را هم دارد و می توان از آن برای ساخت این نوع فیلم ها استفاده کرد. در واقع این دوربین می تواند در زمان ضبط این فیلم ها این کار را با رزولوشن 1080p و به صورت 120 فریم در ثانیه یا حالت داخلی 4x و 5x انجام دهد.

دوربین نیکون Z fc بعلاوه دارای یک تایمر داخلی است که می توان از آن برای ساخت فیلم های تایم لپس با رزولوشن 4K استفاده کرد. ضمناً کاربران می توانند با استفاده از پورت USB-C به کار رفته در این دوربین، آن را شارژ نمایند. وجود این قابلیت باعث می گردد که بتوان از این دوربین بدون نگرانی از تمام شدن شارژ باتریش استفاده کرد.

در واقع وجود این قابلیت باعث می گردد که دوربین به یک گزینه ایدئال برای ساخت فیلم، استریم کردن و ساخت فیلم های تایم لپس تبدیل گردد. بعلاوه کاربران می توانند با دانلود نرم افزار رایگان نیکون وب کم Utility، آن را به وب کم هم تبدیل نمایند. محدوده گستره ISO به کار رفته در این دوربین هم از 100 آغاز شده و تا 51200 می رسد و کاربران می توانند آن را تا 204800 افزایش دهند.

با وجود اینکه دوربین نیکون Z fc دارای دکمه های دستی و با ظاهری کلاسیک است، اما کاربران می توانند از این دوربین در حالت تمام اتوماتیک هم استفاده نمایند. بعلاوه این دوربین دارای دکمه ی چرخانی برای تنظیم اکسپوژر است که کاربران با استفاده از آن می توانند مقدار روشنایی عکس را تغییر دهند. ضمناً این دوربین دارای 20 حالت مختلف برای کنترل عکس است که می توان با استفاده از آن ها به صورت خلاقانه ای عکاسی کرد.

این دوربین علاوه بر رنگ کلاسیک مشکی نقره ای، در شش رنگ دیگر مانند سفید، صورتی، سبز، بژ، قهوه ای و خاکستری برای قسمتی چرمی هم عرضه می گردد. در نهایت باید بگوییم که نیکون این دوربین را در اواخر ماه جولای (اواسط مرداد) به بازار عرضه می نماید.

قیمت در نظر گرفته شده برای بدنه این دوربین 960 دلار است و کاربران می توانند این دوربین را با لنز های مختلف مانند NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR با قیمت 1100 دلار تهیه نمایند. نیکون این لنز را به صورت جداگانه با قیمت 300 دلار به فروش می رساند.

بعلاوه می توان این دوربین را با نسخه مخصوص لنز NIKKOR Z 28mm f/2.8 تهیه کرد که در این حالت افراد علاقه مند باید 1200 دلار پرداخت نمایند. ضمناً نیکون این لنز را به صورت جداگانه در پاییز 2021 به قیمت 300 دلار به فروش می رساند.

البته اگر قصد تهیه این دوربین را در رنگی به جز مشکی نقره ای دارید، تنها می توانید این دوربین را با لنز کیت NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR، فقط از سایت نیکون و با قیمت 1200 دلار تهیه کنید.

منبع: Peta Pixel

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1675

به "نیکون Z fc با سنسور 20.9 مگاپیکسلی و ظاهری کلاسیک معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکون Z fc با سنسور 20.9 مگاپیکسلی و ظاهری کلاسیک معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید