مرسدس بنز تلفن همراه هوشمند چهارچرخ می سازد!، عکس

به گزارش گفتمان برتر، دیجیاتو نوشت: مرسدس بنز E کلاس 2024 با ظاهری نو و امکانات پیشرفته آمده تا تعاریفی نو برای یک سدان سایز میانه لوکس ارائه کند.

مرسدس بنز تلفن همراه هوشمند چهارچرخ می سازد!، عکس

مرسدس بنز از نسل تازه E کلاس رونمایی کرد. این نسل که حامل کد W214 است، روندی تکاملی را طی نموده و طبق انتظار از آخرین تکنولوژی های جهان خودرو سود می برد. بر اساس برنامه ریزی ها این نسل به عنوان مدل 2024 و با قیمت پایه ای در حدود 60 هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

طراحی بیرونی مرسدس بنز E کلاس 2024

مرسدس بنز W214 ششمین نسل از این سدان سایز میانه پرطرفدار محسوب می گردد. اولین چیزی که در برخورد با این نسل جلب توجه می نماید، تأثیرپذیری آن از مدل برقی EQE است. این امر باعث شده E کلاس تازه دارای بدنه سیال تری باشد.

در نمای روبرو رشد ابعاد جلوپنجره و بازنگری در فرم قاب چراغ ها از مهم ترین تغییرات نسبت به نسل قبلی هستند. علاوه بر قاب، باید گفت طراحان مرسدس بنز در گرافیک چراغ های LED روشنایی در روز نیز بازنگری نموده اند. جلوپنجره این سدان تازه بر اساس تریم انتخابی در دو نوع پیشرفته و کلاسیک متغیر خواهد بود. نوع پیشرفته با ستاره های ریز قابل تشخیص است، نوع کلاسیک هم همچون مدل های پیشین کمپانی خطوطی افقی روی خود دارد.

چراغ های عقب E کلاس 2024 بزرگ تر از قبل شده اند و هنگام روشن شدن، یک ستاره سه پر را خلق می نمایند. برخلاف بیشتر مدل های تازه، این چراغ ها سرتاسری نیستند، ولی یک قطعه کرومی آنها را به هم متصل نموده است.

به طور کلی هر چند چراغ های جلو و عقب W214 مدرن تر از نسل پیشین هستند، ولی ظاهراً چندان مورد استقبال کاربران شبکه های اجتماعی نگرفته اند، چرا که بیشتر بازخوردها و نظرات نسبت به آنها منفی است.

مرسدس بنز E کلاس 2024 همچون برادر بزرگ تر خود یعنی S کلاس، به دستگیره های در کشویی مجهز است. این دستگیره ها در تمامی تریم ها استاندارد هستند، از این رو باید گفت حتی مدل پایه دارای چنین دستگیره هایی خواهد بود. سدان محبوب اشتوتگارتی ها با رینگ های 18 الی 21 اینچی فراوری خواهد شد.

ابعاد مرسدس بنز E کلاس 2024

نسل ششم E کلاس، طولی برابر با 4949 میلیمتر دارد و فاصله محوری آن 2961 میلیمتر است. در مقایسه با نسل پیشین، فاصله محوری این نسل 22 میلیمتر افزایش پیدا نموده، امری که می تواند به معنای رشد فضای داخلی و بهبود راحتی کابین باشد.

در واقعیت هم همینطور است. مرسدس بنز می گوید در نسل تازه E کلاس فضای زانو 10 میلیمتر و فضای پای سرنشینان 17 میلیمتر رشد دارد. در کنار این فضای آرنج ها هم 25 میلیمتر رشد نموده است. با توجه به این رشد قابل توجه، مرسدس بنز راحتی کابین E کلاس تازه را با خودروهای لوکس بزرگ تر مقایسه می نماید.

طراحی داخلی

در داخل کابین شباهت های مرسدس بنز E کلاس 2024 به S کلاس یا مدل های برقی EQE و EQS به اوج خود می رسد. در حالت استاندارد این سدان لوکس از دو نمایشگر دیجیتال بهره می برد. اما در صورت سفارش مشتری، نمایشگر سوم به مقابل صندلی سرنشین کناری افزوده می گردد.

مرسدس بنز نسل تازه E کلاس را یک خودروی مبتنی بر نرم افزار توصیف می نماید تا سخت افزار. به همین دلیل است که قابلیت های ارتباطی و هماهنگی این نسل با سرویس های پخش ویدیو و شبکه های اجتماعی در بالاترین سطح قرار گرفته است. بد نیست بدانید این خودرو به یک دوربین سلفی مجهز است و اپلیکیشن ها و بازی هایی مثل تیک تاک، زوم، وبکس و پرندگان خشمگین در آن نصب هستند! بعلاوه سیستم اینفوتینمنت این نسل از E کلاس، به صورت پیشفرض مرورگر ویوالدی را نیز دارد.

شاید فکر کنید که وجود دوربین سلفی یا سرویس های پخش ویدیو، می تواند برای راننده خطرناک باشد. اما مرسدس بنز فکر اینجا را نموده و اگر سیستم پایش راننده تشخیص دهد که او برای مدتی طولانی نگاه خود را از مسیر برداشته، پخش ویدیو از نمایشگر مرکزی قطع و فقط از نمایشگر سرنشین کناری ادامه پخش خواهد شد!

برای ارتقای تجربه کاربری، مرسدس بنز سیستم فرمان های صوتی را بهبود بخشیده و راننده می تواند بسیاری از دستورات را صرفاً با حرف زدن منتقل کند. این نسل از E کلاس به هوش مصنوعی نیز مجهز است و با یاری آن مسیرهای روزمره راننده را یاد می گیرد.

مشخصات فنی

از لحاظ فنی، مرسدس بنز E کلاس 2024 اشتراکات زیادی با نسل پیشین دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی مدل های مخصوص بازار اروپا با پیشرانه هیبریدی وارد بازار خواهند شد؛ بعلاوه باید گفت نیمی از پیشرانه های این خودرو از نوع هیبریدی شارژی هستند. افرادی هم که دنبال نسخه تمام الکتریکی هستند، باید به سراغ EQE بروند.

یکی از ویژگی های جالب مرسدس بنز E کلاس 2024 چراغ های دیجیتال هستند. این چراغ ها می توانند مثل یک پروژکتور، علائم خاصی را در مسیر مقابل منعکس نمایند.

نیروبخش تریم E200 که مدل پایه بنزینی به شمار می رود، یک پیشرانه 201 اسب بخاری است. تریم E200d نیروی خود را از یک پیشرانه دیزلی با 194 اسب بخار قدرت دریافت می نماید. در حالت استاندارد این تریم ها دیفرانسیل عقب هستند، اما امکان سفارش سامانه 4Matic برای انتقال قدرت به هر چهار چرخ برای آنها وجود دارد. صفر تا صد این تریم ها 7.8 ثانیه و حدبیشتر سرعت آنها 238 کیلومتر در ساعت است. باید اضافه کنیم که در این تریم ها یک موتور برقی با قدرت تقریبی 20 اسب بخار با موتور درون سوز همکاری می نماید.

در مدل های هیبریدی شارژی که حامل کدهای E300e، E300e 4Matic و E400e 4Matic هستند، یک موتور برقی با موتور 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی نیروی لازم را تأمین می نماید. این موتور برقی 127 اسب بخار قدرت دارد. درباره ظرفیت باتری این مدل ها اطلاعاتی در دست نیست، ولی مرسدس بنز اعلام نموده نسل تازه E کلاس هیبریدی شارژی تا 100 کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر می گذارد.

سریع ترین نسخه فعلاً با شتاب 5.3 ثانیه

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات این مدل ها شویم، باید بگوییم پیشرانه هیبریدی شارژی دو تریم E300e 4Matic و E300e قدرتی برابر با 308 اسب بخار دارد. در تریم E400e 4Matic این رقم به 376 اسب بخار می رسد. این تریم که سریع ترین عضو فعلی خانواده E کلاس به شمار میرود، شتابی برابر با 5.3 ثانیه دارد. طبیعتاً با معرفی نسخه های AMG در آینده نزدیک، این عنوان از E400e 4Matic پس گرفته خواهد شد!

در آن سوی جهان و در ایالات متحده، نسل تازه مرسدس بنز E کلاس فقط در دو تریم E350 و E450 به فروش خواهد رسید. هر دوی این تریم ها دارای پیشرانه هیبرید نرم با موتور برقی 20 اسب بخاری هستند. در زیر کاپوت تریم E350 همان موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ قرار گرفته است، با این تفاوت که خروجی آن به 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا نموده است. نیروی E450 هم به وسیله یک موتور سه لیتری 6 سیلندر تأمین می گردد. این موتور توانایی فراوری 375 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد.

فهرست آپشن های مرسدس بنز E کلاس 2024 در بخش فنی پربار است. در این فهرست نام آیتم هایی مثل سیستم تعلیق بادی با یاری فنرهای تطبیق پذیر و بعلاوه چرخ های عقب فرمان پذیر به چشم می خورد. مرسدس می گوید در صورت سفارش این آپشن، شعاع گردش E کلاس مشابه با یک خودروی کوچک شهری خواهد بود.

تخمین قیمت

مرسدس بنز در رابطه با قیمت دقیق نسل تازه E کلاس حرفی به میان نیاورده، اما انتظار می رود مقرون به صرفه ترین نسخه از این سدان مدرن با پرداخت چیزی در حدود 60 هزار دلار قابل خرید باشد. لازم به ذکر است شرکت ب ام و خود را برای رونمایی از نسل تازه سری 5 آماده می نماید. از این رو رقیب E کلاس به زودی با ظاهری تازه و نفسی تازه وارد میدان خواهد شد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2155

به "مرسدس بنز تلفن همراه هوشمند چهارچرخ می سازد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز تلفن همراه هوشمند چهارچرخ می سازد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید