نگران نباشید، جای پارک خودش پیدا خواهد شد!

به گزارش گفتمان برتر، آئودی در فکر ساخت اتومبیلی با توانایی پیدا کردن جای پارک!

همیشه پیدا کردن جای پارک و پارک کردن درست اتوموبیل می تواند جزو یکی از دغدغه های رانندگان به شمار بیاید. تصور کنید، جلسه ای مهم در پیش دارید اما با یک خیابان شلوغ و بدون جای پارک روبرو می شوید یا استرس زیادی دارید و نمی توانید ماشین خود را به درستی پارک کنید. حال آئودی به میدان آمده تا بتواند جوابگوی این دغدغه باشد.

نگران نباشید، جای پارک خودش پیدا خواهد شد!

همان طور که می دانید، اغلب خودروسازان نامدار در حال ارائه خودروهای خودران هستند. خودروهای بدون راننده، خودروهای آینده صنعت خودروسازی هستند که نقش خطای انسانی را در تصادفات به حداقل خواهند رساند. با خبرنگاران همراه باشید:

این بار، آئودی به تشریح چگونگی استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین (Machine Learning) برای سیستم رانندگی اتوماتیک خود پرداخته است. یادگیری یا فراگیری ماشین یکی از اشکال هوش مصنوعی است که در آن، رایانه این را می آموزد بدون هیچ برنامه صریحِ از پیش مشخص شده ای، چه عملکردی داشته باشد. این روش کدنویسی، به نوعی از طریق سعی و خطا انجام می گیرد. اغلب خودروهای خودران، الگوریتم یادگیری ماشین را به کار می برند؛ به طوری که دائم و پیوسته، سیستم خود را با استفاده از خودروی الگو که میلیون ها بار مورد آزمایش قرار گرفته است، اصلاح می کنند.

آئودی در کنفرانس سیستم های فرآیند اطلاعات عصبی (Neural Information Processing Systems) که در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار گشت، توضیحات کاملی در مورد سیستم رانندگی خودران خود ارائه داد. شرکت آئودی سیستم تازه خود را در خودروی آئودی Q2 خودران با مقیاس یک هشتم، برای جستجوی فضای پارک و پارک کردن در آن فضا پیاده سازی و تشریح کرد.

این مدل، که به مدل مفهومی یادگیری عمیق آئودی Q2 معروفیت دارد، دو دوربین مونو به سمت جلو و عقب را به کار می برد. همچنین 10 سنسور اولتراسونیک در پیرامون خودرو نصب شده است. اطلاعات دوربین ها و سنسورهای مختلف از طریق رایانه مرکزی تحلیل شده که در نهایت خروجی آن پدال گاز و ترمز و چرخش فرمان است.

در طی مانورهای مختلف پارک، الگوریتم مذکور عملکرد موفقیت آمیزی داشت؛ بنابراین این الگوریتم، استراتژی پارک خودرو را مدام اصلاح می سازد. در نتیجه مدل مورد نظر می تواند خودرو را حتی در شرایط سخت پارک کند.

اولین خودروی شرکت آلمانی آئودی که به سیستم رانندگی خودران مجهز است، سدان A8 مدل 2017 است. این خودرو توانایی جستجو فضای پارک و پارک خودرو در شرایط مختلف دارد. همچنین این سیستم می تواند خودرو را با حداکثر سرعت 60 کیلومتر در ساعت در ترافیک های شهری به طور اتوماتیک هدایت کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1972

به "نگران نباشید، جای پارک خودش پیدا خواهد شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران نباشید، جای پارک خودش پیدا خواهد شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید