نامه دفتر تحکیم وحدت؛ خطاب به آقای علی عسکری، ریاست سازمان صدا و سیما

به گزارش گفتمان برتر، دفتر تحکیم وحدت درباره خوب و بد ضبطی شدن برنامه های سیما جهت افزایش غنای محتوای آن ها به رئیس سازمان صداوسیما نامه نوشتند.

نامه دفتر تحکیم وحدت؛ خطاب به آقای علی عسکری، ریاست سازمان صدا و سیما

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، متن نامه دفتر تحکیم وحدت به علی عسکری رییس سازمان صداوسیما پیرامون

به توضیح ذیل است:

جناب آقای دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما

همانطور که مستحضرید رسانه ملی رسان مردم بوده و روابط عمومی دولت ها محسوب نمی گردد و از آزادی آن در حدود قوانین اسلام و قانون اساسی باید به بهترین وجه پاسداری گردد. این دانشگاه عمومی باید تمام دغدغه اش اعتلای فکر مردم بوده، مربی و پرورش دهنده اذهان عمومی باشد. تفاوت رسانه ملی جمهوری اسلامی با رسانه های سایر کشور ها باید در مداری باشد که بر گرد آن میچرخد و واضح است که مدار در حکومت اسلامی باید بر حفظ حق و احترام مردم بچرخد. حال آنکه رسانه ای که بر این مدار میچرخد، مخاطب را بنا بر کرامت انسانیش، یک مخاطب عاقل و بالغ حساب نموده و به جای محدود کردن آگاهی آن، سعی به ایجاد فضای هم اندیشی و گفت وگو می نماید.

این روز ها خبر هایی می رسد که حاکی از ضبطی شدن برنامه های سیما جهت افزایش غنای محتوای آن می باشد. ، اما این نکته مغفول است که ما غنای محتوا را میخواهیم، تا شنیده گردد وشنیده شدن، مخاطبانی را قصد دارد که تمایل به برنامه های رسانه ملی داشته باشند. واضح است که مخاطب تفاوت برنامه ضبطی و غیر ضبطی را در میزان فهمی میداند که آن رسانه برای وی قائل است. هنگامی که رسانه ای مخاطب خود را ناتوان در تحلیل مسائل دانسته تاجایی که برنامه هایش را به برنامه های ضبطی تقلیل میدهد، نباید توقع داشته باشد که مردم اعتماد خود را به آن اهدا نمایند.

از طرفی در جمهوری اسلامی برای مردم حق نظارت بر مسئولین در نظر گرفته شده است و لازمه آن شفافیت است. هنگامی که رسانه ملی در ایجاد بستر شفافیت وآگاهی بخشی برای نظارت مردمی ناتوان بگردد، مردم برای احقاق حق آگاهیشان به سمت رسانه هایی گرایش پیدا می نمایند که بی انصافانه به تخریب اذهان عمومی نسبت به اصل حکومت پرداخته و این مسئله میتواند آسیب های جبران ناپذیری به اعتقاد مردم نسبت به نظام وارد آورد، که مسبب آن محافظه کاری مسئولان رسانه در انتقال اطلاعات به مردم است.

واضح است که نسبت به تمامی نهاد های اجرایی می تواند نقد هایی وجود داشته باشد، محدود کردن این نقد ها وحذف آنان به جای پاسخگویی به آن، تحدید حق آگاهی و نظارت مردمی ودرنتیجه تهدید جمهوری است. ما ازمسئولان رسانه ملی توقع داریم به جای پاک کردن صورت مسئله و انتخاب راه چارهی همچون راه چاره پیش رو کوشش نمایند صلاح مردم و حق آگاهی ونظارت آنان را معیار قرار داده، بستر گفت: وگو، یعنی مطرح شدن نقدها کارشناسان و از آنطرف پاسخگویی به این نقد ها را ازجانب نهاد های مربوطه فراهم نمایند و با دادن تریبون به پاسخ دهندگان و پرسش نمایندگان این مشکل راحل نمایند و بدانند حق مردم، امری نیست که با بهانه هایی، چون مصلحت اندیشی و بن مایه هایی از محافظه کاری روسا حفظ گردد و احتیاج به استقامت انقلابی در مقابل فشار های داخلی وخارجی دارد.

ما از شما به عنوان مدیر رسانه ملی، انتظار داریم به شکلی مصمم در مقابل حفظ آگاهی و حق مردم استقامت ورزیده و نگذارید هیچ گونه خللی فرایند مدیریت این فضا را تحت الشعاع قرار دهد، حال آنکه حق مردم از سنگین ترین حقوقی است که مسئولان بابت ان مورد سوال قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 654

به "نامه دفتر تحکیم وحدت؛ خطاب به آقای علی عسکری، ریاست سازمان صدا و سیما" امتیاز دهید

1 کاربر به "نامه دفتر تحکیم وحدت؛ خطاب به آقای علی عسکری، ریاست سازمان صدا و سیما" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه دفتر تحکیم وحدت؛ خطاب به آقای علی عسکری، ریاست سازمان صدا و سیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید