مناظره آخر تا چه میزان بر سبد رأی ترامپ و بایدن تاثیر می گذارد؟

به گزارش گفتمان برتر، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی به آنالیز مناظره سوم و آخر دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

مناظره آخر تا چه میزان بر سبد رأی ترامپ و بایدن تاثیر می گذارد؟

به گزارش خبرنگاران، علی بیگدلی گفت: شرایط مناظرات انتخاباتی در سال 2020 با دیگر مناظراتی که وجود داشته فرق نموده است. پایبندی به اصول کاهش یافته و خلاء اخلاقیات و نوعی بلاتکلیفی در میان مناظره نمایندگان دیده می گردد. در مورد جمهوری خواستار این امر بیشتر مشهود است چرا که ترامپ به عنوان کاندیدای آنها در صحنه حضور پیدا می نماید. اما دموکرات ها هم چه در مناظرات چه در فرایند تبلیغات خود از اخلاقیات در مناظره دور شده اند.جلسه قبل که مناظره بین ترامپ و بایدن برگزار گردید، به دلیل سخنان تند و تیز دو رقیب علیه همدیگر، این برنامه مورد توجه بیشتری نهاده شد. قرار بود دور دوم مناظرات در مورد مسائل بین المللی باشد اما تصمیم عوض شد و موضوعات داخلی آمریکا مورد بحث نهاده شد تا توجه مردم آمریکا جلب گردد.

این کارشناس اضافه کرد: برای آنها مسائل بین الملل اهمیت کمتری نسبت به مسائل داخلی و حل آنها دارند.در مناظره مواردی که مطرح شد و مورد توجه نهاده شد؛ اولی کرونا بود که ترامپ به دلیل عملکردش در این حوزه مورد انتقاد شدید است، به همین خاطر بایدن دست بالا را داشت. بعدی مساله مالیات بود که این موضوع هم برای مردم بسیار مهم است که باز هم به نفع بایدن تمام شد. در اتهام زنی البته بایدن همانطور که انتظارش می رفت، در موضع ضعف نهاده شد. بحث بیمه هم مطرح شد. ترامپ که از دید یک سرمایه دار مخالف دخالت دولت؛ اوباماکر را باطل نموده، در معرض ضعف نهاده شد و بایدن در این مورد هم جلو افتاد. ترامپ در مناظره دوم می خواست ایالت هایی را که اساسا مایل به جمهوری خواستار هستند را مجاب کند و بایدن هم روی همین اختلاف رای ای که در نظر سنجی ها از آن یاد می گردد اصرار دارد. به همین دلیل است که این دو در مناظره دوم استراتژی متفاوتی را انتخاب کردند.

بیگدلی در مورد تغییر استراتژی ترامپ در مبارزات انتخاباتی نیز گفت: ترامپ سال جاری خیلی خودش را کنترل می نماید و رفتار کنترل شده ای نشان می دهد. دلیل این رفتار این است که در سال 2016 آمریکایی ها شناخت زیادی از او به عنوان یک سیاستمدار نداشتند. جمهوری خواستار ضد زن هستند و گروه های همراه آنها هم همینطور فکر می نمایند و به همین خاطر هم هیلاری کلینتون رای نیاورد. در 4 سال گذشته خیلی از جمهوری خواستار معتدل، به این نتیجه رسیدند که با پروبال دادن به ترامپ مرتکب اشتباه شده بودند. این ها افراد هستند که آزاد و مستقل فکر و عمل می نمایند و بایدن بر روی آنها تاثیر داشته است. به خاطر رفتارهای خودپسندانه ترامپ است که بایدن دست بالا را پیدا نموده است. با این حال سبد آرای ثابتی برای حزب جمهوری خواه وجود دارد که قابل تغییر نیست.

مشروح این مصاحبه را اینجا بخوانید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1212

به "مناظره آخر تا چه میزان بر سبد رأی ترامپ و بایدن تاثیر می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناظره آخر تا چه میزان بر سبد رأی ترامپ و بایدن تاثیر می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید