آلمان 40 میلیون ماسک از چین وارد می نماید

به گزارش گفتمان برتر، دولت آلمان بیان کرد به منظور تامین احتیاج به تجهیزات محافظتی برای مقابل کرونا در این کشور به زودی 40 میلیون ماسک از چین وارد می نماید.

آلمان 40 میلیون ماسک از چین وارد می نماید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، برلین برای سرعت بخشیدن به مهار کرونا از برنامه خود برای وارد کردن 40 میلیون ماسک تنفسی از چین اطلاع داد.

بر این اساس قرار است این محموله طی روزهای آینده وارد آلمان گردد، به این منظور هواپیمایی لوفت هانزای آلمان اقدام به ایجاد پل هوایی بین دو کشور نموده است.

دولت فدرال همچنین فراوری ماسک های محافظ پزشکی در کشور را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا با اختصاص 40 میلیون یورو، از فراوری نمایندگان در صنایع مختلف که تامین نماینده مواد اولیه برای فراوری چنین ماسک هایی هستند، پشتیبانی می نماید. این در حالی است که اقدامات مذکور زمان بر بوده و احتیاجهای فوری و روزمره کشور را تامین نمی نماید.

در بحبوحه احتیاج شدید کشورهای درگیر همه گیری کرونا به تجهیزات محافظتی مانند ماسک تنفسی، اقدامات کشورهایی مانند آمریکا انتقاد دنیای را به دنبال داشته است.

مقام های دولت محلی در برلین آلمان می گویند اخیرا با دستور رئیس جمهوری آمریکا به شرکت 3ام، فراورینماینده ماسک های تنفسی، 200 هزار ماسک سفارش پلیس برلین در بانکوک و پیش از بارگیری به سوی آلمان، متوقف و به سوی آمریکا تغییر جهت داده است. مقام های برلین این اقدام دولت آمریکا را دزدی دریایی مدرن خوانده اند.

آدینه گذشته ترامپ در توجیه این اقدام گفت که با استناد به اختیارات قانونی خود مصوب در قانون کنترل فراوری در زمان جنگ، کوشش نموده که جوابگوی احتیاجهای داخلی ناشی از شیوع ویروس کرونا باشد.

یکی دیگر از برنامه های موجود برای کند کردن سرعت شیوع کرونا، طراحی اپلیکیشن های تلفن همراه است. انتظار می رود که فناوری تلفن های هوشمند توسعه یافته در اروپا برای مهار اپیدمی Covid 19 به زودی بعد از عید پاک به عنوان یک برنامه هشداری در دسترس باشد. در این رابطه کریس بووس یکی از محققان برجسته در پروژه PEPP-PT ، این موضوع را در مصاحبه با خبرگزاری آلمان بیان کرد این برنامه در نظر گرفته شده است تا هنگامی که با افرادی که آزمایش مثبت کرونا داشته اند، به سرعت و به شکل ناشناس به مردم اطلاع رسانی کند. این یک روش فنی است که می توان تا حدودی محدودیت ها را حذف کند.

دولت آلمان برای متوقف کردن زنجیره های مرزی آلودگی ، کابینه بحران کرونا روز دوشنبه تصمیم گرفت تا قرنطینه 14 روزه برای افرادی که وارد کشور می شوند صادر کند. مطابق دستورالعمل مدل فدرال ، مسافران موظفند بلافاصله پس از ورود به کشور به خانه شخصی خود و یا سایر محل های اقامتی مناسب بروند و خود را برای مدت زمان 14 روز پس از ورود به آنجا منزوی نمایند. هرکسی که قوانین قرنطینه را نقض کند باید با جریمه های سنگین روبرو گردد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 849

به "آلمان 40 میلیون ماسک از چین وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان 40 میلیون ماسک از چین وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید