دیدار با گورباچف در پردیس چارسو

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره، دیدار ورنر هرتزوگ با میخائیل گورباچف دریچه ای شگرف به بعضی از مهمترین رخدادهای قرن بیستم، از خلع سلاح هسته ای تا اتحاد آلمان باز می نماید. در این فیلم، هرتزوگ و گورباچف سه بار در یک بازه زمانی 6 ماهه با هم دیدار می نمایند. اگرچه آخرین رییس جمهور اتحاد جماهیر شوروی به لحاظ جسمی بیمار است اما ذهن او بسیار پویاست. گرمی و شوخ طبعی او و قدرت فیلمساز در رخنه به حواشی غیرمنتظره و زندگی خصوصی گورباچف، نشاندهنده تعامل بین طرفین است.

دیدار با گورباچف در پردیس چارسو

مستند دیدار با گورباچف که محصول سال 2018 کشورهای انگلستان، آمریکا و آلمان است، پیشتر در جشنواره های وین، لایپزیگ، تورنتو، تلوراید و... به نمایش درآمده است. هرتزوگ این فیلم را با همراهی آندره سینگر کارگردانی نموده است.

ورنر هرتزوگ متولد سال 1942 در مونیخ آلمان است. او کارگردانی سینما را از سال 1968 با فیلم نشانه های زندگی شروع کرد. از دیگر فیلم های سینمایی هرتزوگ می توان به معمای کاسپار هاوزر، فیتزکارالدو، جایی که مورچه های سبز خواب می بینند، شکست ناپذیر، آبی وحشی دوردست، سپیده دم رهایی و... اشاره نمود. آخرین فیلم سینمایی او هم نمک و آتش است که در سال 2016 کارگردانی نموده است.

این فیلمساز نامدار آلمانی در سال 1982 برای فیتزکارالدو، برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن شده است.

هرتزوگ 14 فیلم مستند هم ساخته است که عناوین آن سرزمین سکوت و ظلمت، پژواک های امپراطوری تاریکی، صدای زنگ از ژرفنا، دیتر کوچولو باید پرواز کند، بهترین دوست من، چرخ زمان، الماس سفید، مرد خرس قهوه ای، دیدار هایی در انتهای دنیا، غار رویاهای فراموش شده، مردمان شاد: یک سال در تایگا، به بیابان، جل الخالق! خیالبافی های دنیای مرتبط و به درون است.

دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1397 به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 825

به "دیدار با گورباچف در پردیس چارسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار با گورباچف در پردیس چارسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید