معرفی APIهای فین تکی پادیوم

به گزارش گفتمان برتر، پادیوم یک بازارچه API و یک پلتفرم دوسویه است که هدف آن ایجاد ارتباط موثر بین ارائه دهندگان و دریافت نمایندگان APIها و ارائه خدمات و راهکارهای دیجیتال گوناگون برای هموار کردن راستا ایجاد، رشد و توسعه کسب و کارهای فعال در زیست بوم دیجیتال کشور است. برای رسیدن به این هدف، پادیوم خدمات متنوعی را در بخش فین تک ارائه می نماید که می توانند به کسب وکارها یاری نمایند تا خدمات اقتصادی را فراتر از آنچه در سیستم سنتی ممکن است، ارائه دهند. در ادامه این مقاله APIهای فین تکی پادیوم را معرفی می کنیم.

معرفی APIهای فین تکی پادیوم

حساب دیجیتال

حساب دیجیتال پاسارگاد یک حساب دیجیتال امانی است که به کاربران اجازه می دهد تا به وسیله این حساب پرداخت های متصل به حساب را به راحتی انجام دهند. بیشتر کسب و کارهای فعال در حوزه دیجیتال که خدمات پرداختی دارند، از کیف پول دیجیتالی بهره می برند. اما مشکل این است که هر کاربر برای استفاده از سرویس های متعدد باید کیف پول های مختلفی داشته باشد و هر کدام را جداگانه شارژ کند. علاوه بر ایجاد هزینه زمانی، رسوب مبلغ به جامانده در کیف پول باعث ایجاد هزینه اقتصادی نیز می گردد. حساب دیجیتال به عنوان راه چارهی برای این مشکل ارائه شده است و ضمن امکان پرداخت های درون برنامه ای، از تمام امکانات و ویژگی های حساب های بانکی نیز برخوردار است.

انتقال وجه

هر کسب و کاری احتیاج به انتقال وجه دارد. این وب سرویس، در قالب وب سرویس پرداخت ارائه می گردد. خواه از حساب مشتری به حساب به خود و در ازای ارائه خدمات باشد، خواه از حساب خود به حساب کسب و کارهای زیرمجموعه و همکار؛ این موضوع سبب می گردد تا APIهای پرداخت به یکی از ارکان مهم زیست بوم دیجیتال تبدیل شوند. در پادیوم انواع APIهای پرداخت برای احتیاجهای گوناگون کسب و کارهای ارائه می شوند:

  • داخلی: برای انتقال وجه از حساب بانکی پاسارگاد به حساب دیجیتال پاسارگاد
  • پل: برای انتقال وجه کارت به کارت با سقف بیشتر و کارمزد کمتر
  • کارتابلی: برای انتقال وجه کارتابلی که احتیاج به تایید چندین نفر دارد
  • پایا: برای انتقال وجه پایا به صورت گروهی
  • ساتنا: انتقال وجه به وسیله سامانه ساتنا
  • سپرده: انجام تراکنش های اقتصادی و انتقال وجه به وسیله سپرده

پرداخت کسب و کارهای واسط

کسب و کارهای پلتفرمی بخش بزرگی از زیست بوم دیجیتال را تشکیل می دهند و سهم بزرگی در بازار را به خود اختصاص داده اند. توسعه کسب و کارهای پلتفرمی با چالش تسهیم وجه بین پلتفرم و ارائه دهندگان خدمات رو به رو است. بسیاری از کسب و کارهای پلتفرمی یا واسط ابتدا هزینه را از مشتری دریافت نموده و با کسر سهم خود، باقی مبلغ را به حساب ارائه دهنده خدمات واریز می نمایند. این موضوع ضمن ایجاد چالش های اقتصادیاتی، به علت رسوب مبلغ و تاخیر در پرداخت، نارضایتی ارائه دهندگان خدمات را نیز در بر دارد. چراکه این کسب و کارها باید تمام تراکنش های اقتصادی را در ساعت به خصوصی از شبانه روز انجام دهند تا احتمال خطا در پرداخت کاهش پیدا کند.

راه چاره پرداخت کسب و کارها واسط با تسهیم وجه در مبدا و صدور فاکتورهای جداگانه (در صورت احتیاج) این مشکل را حل نموده است.

استعلام سوابق بانکی

مجموعه سرویس استعلام سوابق بانکی به وسیله سامانه های سمات و صیاد و پاد، شرایط بدهی مشتریان را آنالیز می نماید. این مجموعه سرویس مناسب کسب و کارهایی است که خدمات اقتصادی و یا تخصیص اعتبار ارائه می دهند. برای مثال می توان به یاری این سرویس اندازه اعبتار قابل تخصیص به یک مشتری را معین کنیم و امکانات ویژه اپلیکیشن خود را در اختیار طیف خاصی از مشتریان ارائه دهیم.

احراز اطلاعات چک

چک نقش بزرگی در پویایی اقتصاد کشور و حرکت چرخه اقتصادی کسب و کارها ایفا می نماید. هر چند با تصویب قوانین تازه، احتمال تقلب در ارائه چک بسیار کم شده، اما هنوز هم بار اطمینان از اعتبار چک و صاحب چک بر عهده دریافت نماینده است. Api استعلام چک با دریافت تصویر کد، شرایط چک و اعتبار صاحب آن را آنالیز می نماید.

این سرویس برای کسب و کارهایی مناسب است که در قبال خدمات خود چک دریافت می نمایند و یا دوست دارند امکان استعلام چک را فراهم نمایند.

تسویه حساب دیجیتال

این سرویس به کاربر اجازه می دهد تا مانده حساب دیجیتال خود را به هر حساب بانکی دیگری منتقل کند. برای مثال در کسب و کارهای دارای کیف پول پادی امکان رسوب پول در حساب دیجیتال به صفر می رسد و مشتریان می توانند بدون دغدغه مانده حساب خود را در هر زمان و مکانی به حساب های دیگر منتقل نمایند.

برداشت مستقیم

سرویس برداشت مستقیم پادیوم به کسب و کارها اجازه می دهد تا با اجازه کاربران، هزینه ارائه خدمات (برای مثال اشتراک ماهانه) را به صورت مستقیم از حساب دیجیتال کاربر برداشت نمایند. به این ترتیب دیگر مشتریان احتیاجی ندارند هر ماه حساب خود را شارژ نمایند و یا در صورت فراموشی، امکان استفاده از سرویس را از دست دهند. این سرویس به طور ویژه مناسب کسب و کارهایی است که اشتراک دریافت می نمایند و یا اشتراک دیگر سرویس ها را ارائه می دهند.

تطبیق شماره حساب و شبا با کد ملی

این سرویس با تطبیق دادن شماره ملی و شماره حساب کاربر، از صحت اطلاعات داده شده به وسیله او اطمینان حاصل می نماید. سرویس هایی که قابلیت ریفاند یا بازگردانی وجه را دارند می توانند با استفاده از این سرویس از بروز مسائل اقتصادی و حقوقی جلوگیری نمایند.

استعلام و تبدیل بانکی

این سرویس خدمات استعلام شماره حساب و استعلام شماره بانکی و شماره شبا و تبدیل این دو به یکدیگر را انجام می دهد. به این ترتیب کسب و کارها می توانند تنها با دریافت شماره کارت، شماره شبا حساب را دریافت نمایند و درخواست انتقال وجه را انجام دهند. بعلاوه کسب و کارها می توانند خدمت تبدیل شماره کارت و یا شماره حساب به شماره شبا را نیز به مشتریان خود ارائه دهند.

درباره پادیوم

پادیوم یک بازارچه API و راه چارههای دیجیتال است که با فراهم کردن بستر تعامل و دریافت خدمات بین ارائه نمایندگان و دریافت نمایندگان API، سعی در تسهیل روند ایجاد و توسعه کسب و کارها دارد. تا به امروز ارائه دهندگان مختلفی نظیر بانک پاسارگاد، عصر داده، همراه اول، ایساج، شهرداری مشهد، توانیر و… خدمات خود را به وسیله پادیوم در اختیار هزاران کسب و کار قرار داده اند. مزیت پادیوم این است که تمام مراحل از لحظه ثبت نام تا دریافت و پیاده سازی به صورت آنلاین انجام می گردد و در صورت بروز مشکل و یا سوال، پشتیبانی پادیوم تمام مسائل را پیگیری می نماید. این موضوع به ویژه برای کسب و کارهایی که از APIهای متعدد و خدمت دهندگان مختلف استفاده می نمایند، اهیمت دارد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات و آشنایی بیشتر با خدمات پادیوم با شماره 89518989-021 تماس بگیرید و یا از بازارچه API پادیوم بازدید کنید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2069

به "معرفی APIهای فین تکی پادیوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی APIهای فین تکی پادیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید