معرفی بهترین مکان های طبیعی اهواز برای سیزده بدر

به گزارش گفتمان برتر، شهر اهواز دارای مکان های تفریحی زیادی است که بسیاری از افراد با آن ها آشنا نیستند. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین مکان ها برای سیزده بدر آشنا کنیم تا اوقات خوشی را در این روز سپری کنید.

معرفی بهترین مکان های طبیعی اهواز برای سیزده بدر

بهترین جاها برای سیزده بدر در اهواز

مکان طبیعی برای سیزده بدر در اهواز موضوع مورد بحث ماست. اهواز، مرکز استان خوزستان، یکی از کلان شهرهای ایران است که در جنوب کشور با آب و هوایی گرم قرار گرفته است.

این شهر به شهر همواره بیدار معروف است که مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز دارد. در عید نوروز به دلیل داشتن آب و هوایی معتدل و خوب، مسافران بسیاری به این شهر سفر می نمایند.

1. رود کارون مکانی دلچسب برای سیزده بدر در اهواز

بزرگ ترین و طولانی ترین رودخانه ایران، که از تنگه های عمیق زاگرس آغاز می شود و به سمت جلگه خوزستان حرکت می نماید و یکی از منابع بزرگ آبی این منطقه و هدف گردشگری مسافران و اهالی این منطقه است.

در گذشته این رودخانه، جهت کشتیرانی هم بوده، ولی الان به دلیل ساخت پل های متعدد این امکان وجود ندارد. در حال حاضر 8 پل روی این رودخانه نصب شده و همچنین دو پل دیگر به نام های پل طبیعت و پل جزیره بر روی این رودخانه احداث شده و نهمین پل در حال احداث است.

یکی از مکان های طبیعی برای سیزده بدر در اهواز، نشستن کنار رود کارون است.

2. تالاب بامدژ مکانی عالی برای سیزده بدر در اهواز

تالاب بامدژ یکی از تالاب های استان خوزستان است که در 40 کیلومتری شمال غربی اهواز در مجاورت روستاهای مزرعه، بامدژ، سادات طواهر، سید جاسم و همچنین سد شاوور، کانال توانا و خط آهن اهواز- اندیمشک قرار گرفته است.

این تالاب (هور) 4000 هکتار وسعت دارد و آب آن توسط رودخانه شاوور تأمین می شود. همچنین بالا بودن سطح آب های زیرزمینی، سنگینی بافت خاک، فرو افتادگی منطقه، بارندگی و جریان های سیلابی زمستانه و آب های برگشتی از زمین های کشاورزی، از عوامل مهم پایداری این تالاب محسوب می شوند.

که در نهایت آب خروجی تالاب از شاخه ای به نام خارور عبور نموده و پس از گذر از کانال توانا، به رودخانه دز می ریزد.

این تالاب از اوایل فروردین تا نیمه آبان ماه کم آب می شود چرا که به دلیل بستن دریچه ها و آبگیری سد شاوور، آب ورودی تالاب کاهش پیدا نموده و پساب های کشاورزی ورودی به تالاب نیز توسط زهکش خارور از آن خارج شده و بخش های حاشیه آن خشک می شود.

پوشش گیاهی منطقه دارای دو سیمای معین بهاره و پاییزه است. گیاهان یکساله و بیشتر گیاهان چندساله، در بهار رشد می نمایند از این رو از ماه اسفند تا اردیبهشت، این تالاب دارای سیمای مرتعی و سرسبز می باشند.

گیاهان شورپسند تالاب نیز بیشتر در پاییز می رویند. در تالاب بامدژ 134 گونه گیاهی می رویند که از جمله آن ها می توان به خارشتر خزری، خارشتر ایرانی، ترنجبین، شیرین بیان، خارپنبه، شاه تره، گل گاوزبان، پونه، کُنار، تاج خروس، نی و گاگله اشاره کرد.

3. پارک زیتون اهواز مناسب برای سیزده بدر

پارک زیتون در خیابانی به همین نام در شهر اهواز است که یکی از جاهای دیدنی اهواز محسوب می شود. این مجموعه یکی از قدیمی ترین پارک های اهواز به شمار می رود. در سال های اخیر آب نمای موزیکال، شهر بازی و فضای سبز و امکانات تفریحی زیادی به آن افزوده شده تا از شما به خوبی میزبانی نمایند.

4. پارک لاله مکانی سرسبز برای سیزده بدر در اهواز

پل طبیعت را اگر از غرب به شرق طی کنید، در آن سوی پل وارد پارک لاله خواهید شد که شامل فضای سبز، پارک بادی، رودخانه و شهر بازی است که در منطقه بلوار ساحلی واقع شده است.

این پارک بزرگ با امکانات رفاهی شامل غرفه های تغذیه، وسایل ورزش و میزهای شطرنج و پینگ پنگ یکی از دیدنی های شهر اهواز محسوب می شود.

5. پارک کوهساران مکانی دنج برای سیزده بدر در اهواز

پارک کوهساران بر فراز یکی از تپه های شهر اهواز در منطقه ای معروف به منبع آب، در بلوار نواب صفوی واقع شده است. این منطقه مرتفع به بام اهواز معروف است. در ابتدای این پارک دریاچه ای مصنوعی قرار گرفته است. در جای جای پارک نیز آلاچیق هایی برای خانواده ها تدارک دیده شده است و نمای زیبایی رو به شهر دارد.

در ورودی پارک یک شیر سنگی بزرگ وجود دارد. در سال های اخیر به همت انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا گوردخمه هایی که قدمت آن به عصر ایران باستان بازمی شود شناسایی شده است. پارک کوهساران در حقیقت بر روی تپه ای باستانی قرار گرفته است.

در نزدیکی این پارک آرامستان ارامنه و آرامستان لهستانی نزدیک به میدان بارفروشان قدیم نیز قرار گرفته است که از جاهای دیدنی اهواز محسوب می شود.

6. پارک جزیره منطقه ای زیبا برای سیزده بدر در اهواز

پارک جزیره که از جاهای دیدنی اهواز است با مساحت بسیار وسیع در حوالی رود کارون ساخته شده است. آب و هوای مطبوع این پارک باعث شده تا پاسی از شب همچنان شلوغ و پر تردد باشد و نیز با نورپردازی خیره نماینده آن در تاریکی شب بسیار دل انگیز به چشم می آید.

وجود وسایل مختلف ورزشی برای تمامی سنین، پارک بچه ها، پیست دوچرخه و همچنین غرفه های تغذیه، این پارک را سرآمد پارک های شهر اهواز نموده است. این پارک یکی از بهترین مکان ها برای سیزده بدر در اهواز به شمار می رود.

7. پارک سنگی مکانی فوق العاده برای سیزده بدر در اهواز

پارک سنگی اهواز بر روی تپه های کوه بختیاری قرار گرفته و مشرف به نمای شهر اهواز است. این پارک از سال ها پیش تا به امروز در حال ساخت و ساز است اما هم اکنون یکی از جاهای دیدنی اهواز به شمار می رود. در جای جای این پارک آبشار و آب نماهای متعددی را خواهید دید.

همچنین سیم راپل، رستوران ها و فست فودها، اقامتگاه، آلاچیق، مرکز خرید، استخر و هتل از دیگر امکانات این پارک است.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1123

به "معرفی بهترین مکان های طبیعی اهواز برای سیزده بدر" امتیاز دهید

3 کاربر به "معرفی بهترین مکان های طبیعی اهواز برای سیزده بدر" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین مکان های طبیعی اهواز برای سیزده بدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید