معامله تسلیحاتی آمریکا و عربستان با موافقت بایدن بود

به گزارش گفتمان برتر، ایسنا نوشت: وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که معامله تسلیحاتی واشنگتن و عربستان برای فروش 280 موشک میان برد هوا به هوا به ریاض طبق میل رئیس جمهوری آمریکا اجرا شده است.

معامله تسلیحاتی آمریکا و عربستان با موافقت بایدن بود

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با روزنامه الشرق الأوسط با اشاره به موافقت مجلس سنای این کشور با فروش 280 موشک به عربستان به ارزش 650 میلیون دلار بر موضع ثابت واشنگتن در قبال حمایت از عربستان در مقابل تهدیدات تاکید نمود.

این مقام آمریکایی که ترجیح داد نامش فاش نگردد، گفت: معامله تسلیحاتی که دولت آمریکا چهارم نوامبر با آن موافقت کرد در چارچوب تعهد جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور نسبت به تقویت برخورداری عربستان از ابزارهای لازم برای دفاع از خودش صورت گرفت.

وی اضافه نمود: این معامله شامل 280 فروند موشک هوا به هوا به ارزش حدود 650 میلیون دلار است و طبق توافق وزارت خارجه و وزارت دفاع تهیه و سپس به کنگره ارائه شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این معامله در راستای تجهیز انبار موشک های دفاعی هوا به هوای عربستان سعودی صورت گرفت و بعلاوه تضمین می نماید که این کشور ابزاری برای دفاع از خود در برابر افزایش تعداد حملات هوایی به خاک این کشور، به وسیله حوثی ها (انصارالله) در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی از ابتدای امسال تا به امروز پیروز به دفع بیش از 375 حمله از خارج مرزهای این کشور شده است، اما این حملات همچنان مایه نگرانی است و بیش از 70 هزار شهروند آمریکایی مقیم عربستان هستند.

وزارت دفاع آمریکا 14 آبان در بیانیه ای اعلام نمود که وزارت خارجه این کشور با فروش 280 فروند موشک هوا به هوا از نوع AIM-120C به عربستان سعودی موافقت نموده است.

پس از آن سه تن از اعضای مجلس سنا اعلام نمودند که گروهی از اعضای این مجلس با اولین معامله تسلیحاتی بزرگ با عربستان سعودی در دوره ریاست جمهوری بایدن، به علت ادامه حملات عربستان در یمن، مخالف هستند.

کاخ سفید نیز در واکنش به این موضع اعلام نمود که به شدت با تصمیم مجلس سنا برای ممانعت از اجرای قرارداد پیشنهادی فروش موشک های هوا به هوای میان برد به عربستان سعودی مخالف است.

در نهایت در جلسه رای گیری مجلس سنای آمریکا که 16 آذر برگزار گردید، 62 سناتور به قرارداد فروش موشک ها به عربستان که شامل 280 موشک هوا به هوای پیشرفته میان بُرد AIM-120C-7/C-8 و 596 سکوی پرتاپ LAU-128 می گردد، رای مثبت دادند و 25 سناتور هم با این قرارداد مخالفت کردند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1876

به "معامله تسلیحاتی آمریکا و عربستان با موافقت بایدن بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله تسلیحاتی آمریکا و عربستان با موافقت بایدن بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید