معادن کشور به زودی از طریق بورس کالا عرضه می شوند

به گزارش گفتمان برتر، معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، با عرضه معادن در بورس موافقت کرده است.

معادن کشور به زودی از طریق بورس کالا عرضه می شوند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: در راستای تاکید رئیس جمهور مبنی بر ورود معادن به بورس، جلسات متعددی در وزارت صمت برگزار شده و زمینه های آن در حال فراهم شدن است.

وی در جلسه ای که به این منظور با حضور مدیران سازمان بورس و مدیران معدنی برگزار شد، افزود: طبق تبصره 3 ماده 10 قانون معادن، پروانه بهره برداری سندی رسمی، لازم الاجراء، قابل معامله، تمدید و توثیق است، لذا موضوع واگذاری و انجام معاملات حق انتشار به صورت یکجا و یا عرضه خرد قابل انجام است.

زرندی گفت: همچنین در خصوص بلاتکلیف، تعطیل و یا سلب صلاحیت شده (مطابق ماده 20 قانون معادن) موضوع تشکیل شرکت سهامی عام پروژه با ورود چندین معدن و یا عرضه یکجا و حراج هریک از معادن در تابلوی بورس کالای ایران نیز قابلیت اجرایی شدن دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به وجود 5500 معدن در خصوص روش های واگذاری این معادن بخش خصوصی به صورت جزئی و یا در قالب شرکت سهامی عام پروژه می توان اقدام کرد و سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران آمادگی خود را برای حمایت از این بخش بیان کرد.

زرندی تاکید کرد: واگذاری معادن در بورس می تواند علاوه بر ایجاد تحرک و پویایی بخش معدن شفافیت و سرعت عمل در این حوزه را نیز افزایش دهند.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1118

به "معادن کشور به زودی از طریق بورس کالا عرضه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معادن کشور به زودی از طریق بورس کالا عرضه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید