مراسم هشتادمین سال تاسیس استادیوم امجدیه برگزار می گردد

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران، مراسم بزرگداشت هشتادمین سال تاسیس استادیوم شهید شیرودی (امجدیه سابق) در تاریخ 21 دی ماه 1398 ساعت 17 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد.

مراسم هشتادمین سال تاسیس استادیوم امجدیه برگزار می گردد

استادیوم امجدیه (شهید شیرودی فعلی) مجموعه ای ورزشی واقع در خیابان مفتح تهران است که تا پیش از ساخت استادیوم آزادی، نخستین و بزرگترین استادیوم فوتبال تهران و همچنین صندلی برگزاری رویدادهای مهم ورزشی آسیا بود.

نخستین طرح این زمین را نیکلای مارکوف و مهندس سعید با گنجایش 25000 نفر آماده کردند. در سوم شهریور 1318 اولین مسابقات رسمی در این مکان برگزار گردید و به نوعی این استادیوم رسماً گشایش یافت.

امجدیه بخشی از خاطرات مهم و مدفون شده چندین نسل مردم تهران و ایران است. این مجموعه جزیی از تاریخ و هویت شهری پایتخت به حساب می آید و حضوری مانا در خاطرات نسل بیست تا پنجاه خورشیدی دارد.

این مراسم با همکاری مشترک موسسه بخارا و شرکت هنربان آپادانا به عنوان نهاد خصوصی فعال در حوزه فرهنگ و هنر و با حضور و بیان خاطرات پیشکسوتان فرهنگی، هنری، ورزشی و معماری برگزار خواهد شد. در این مراسم ضمن یادی از عطا ا... بهمنش گزارشگر و فعال ورزشی، بخش هایی از رویدادهای ورزشی تاریخی توسط جهانگیر کوثری بطور زنده اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 629

به "مراسم هشتادمین سال تاسیس استادیوم امجدیه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم هشتادمین سال تاسیس استادیوم امجدیه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید