لکسوس آب رفت، یک ماشین نو و متفاوت، عکس

به گزارش گفتمان برتر، دیجیاتو نوشت: لکسوس از یک کراس اوور تازه رونمایی کرد. این مینی کراس، LBX نام دارد و می توان آن را جانشین غیرمستقیم هاچ بک CT نامید.

لکسوس آب رفت، یک ماشین نو و متفاوت، عکس

همان طور که قابل حدس است، این خودرو درواقع نسخه لوکس تویوتا یاریس کراس محسوب می گردد و براساس همان پلتفرم GA-B توسعه پیدا نموده است. محصول تازه لکسوس از یک پیشرانه 134 اسب بخاری سود می برد و صفر تا صد آن 9.2 ثانیه طول می کشد.

لکسوس LBX طولی برابر با 4190 میلی متر و عرضی برابر با 1825 میلی متر دارد. ارتفاع آن 1545 میلی متر است و فاصله محوری آن به 2580 میلی متر می رسد. با چنین ابعادی باید گفت LBX اندکی جثه بزرگ تری از یاریس کراس دارد، اما با 1280 کیلوگرم وزن حدود 10 کیلوگرم سبک تر است. این مینی کراس لوکس در حالت استاندارد روی رینگ های 18 اینچی حرکت می نماید. برادر لوکس تویوتا یاریس کراس، از کاپوت آلومینیومی بهره می برد و گلگیرها و لبه پایینی درهای آن با قطعات پلاستیکی محافظت می شوند.

مشخصات فنی لکسوس LBX

در زیر کاپوت لکسوس LBX یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی قرار گرفته است. این موتور به سامانه هیبریدی مجهز است و می تواند 134 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. وظیفه انتقال قدرت در این کراس اوور شهری را یک گیربکس CVT بر عهده دارد و مشتریان می توانند از بین نسخه دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، نسخه دلخواه را انتخاب نمایند. با اتکا به این قوای محرکه، لکسوس LBX شتابی برابر با 9.2 ثانیه دارد و قادر است تا 750 کیلوگرم بار را در پی خود بکسل کند.

سیستم تعلیق لکسوس LBX در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع محور پیچشی است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در نسخه چهار چرخ محرک، تعلیق محور عقب از نوع دوبل جناغی است. بعلاوه در این نسخه یک موتور برقی روی محور عقب قرار خواهد گرفت. در زمان کنونی، در رابطه با مشخصات این موتور اطلاعاتی در دست نیست.

طراحی داخلی

در داخل کابین با داشبوردی ساده روبه رو هستیم. اطلاعات مورداحتیاج راننده از طریق یک نمایشگر 12.3 اینچی موجود در پشت فرمان در اختیار وی قرار می گیرد. سیستم اینفوتینمنت هم از طریق نمایشگر 9.8 اینچی لمسی قابل کنترل است. این سیستم از اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو کابلی پشتیبانی می نماید.

طبق رسم دیرینه، لکسوس از سیستم صوتی برند مارک لوینسون در مینی کراس اوور LBX استفاده نموده است. به لطف وجود 13 بلندگو و یک ساب ووفر، راننده و سرنشینان کناری می توانند از موزیک های موردعلاقه خود نهایت لذت را ببرند.

نسخه دیفرانسیل جلو از لکسوس LBX فضایی برابر با 332 لیتر برای حمل لوازم سفر دارد. در نسخه چهار چرخ محرک، فضای این بخش به علت احتیاج به قطعات بیشتر برای انتقال قدرت به چرخ های عقب، اندکی کمتر است. هرچند این کراس اوور یک خودروی پایین رده به شمار می رود، اما لکسوس تأکید دارد چنین چیزی به معنای قربانی کردن کیفیت و توجه کم به جزئیات نخواهد بود.

لکسوس LBX تا انتها سال جاری وارد بازار اروپا حواهد شد. سایر بازارها نیز از سال آینده میزبان این کراس اوور شهری خواهند بود. این خودرو اولین خودروی لکسوس است که به طور اختصاصی برای بازار اروپا طراحی شده.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2173

به "لکسوس آب رفت، یک ماشین نو و متفاوت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکسوس آب رفت، یک ماشین نو و متفاوت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید