همه چیز درباره توگ اولین خودروی ملی ترکیه (تور ترکیه)

به گزارش گفتمان برتر، روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، کراس اوور سایز میانه تمام برقی توگ را آزمایش کرد. خودرویی که رسانه های ترکیه آن را نخستین خودروی ملی این کشور می خوانند و قرار است در سه ماهه اول سال 2023 در بازار عرضه گردد.

همه چیز درباره توگ اولین خودروی ملی ترکیه (تور ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، البته جالب است بدانید که برخلاف ادعای رسانه های ترک، توگ نخستین خودروی ملی این کشور نیست. در واقع اولین خودروی ملی ترکیه Devrim نام داشت که در سال 1350 ساخته شد و خروجی اش تنها چهار نسخه بود که سه دستگاه از آن به وسیله دولت ترکیه نابود شد تا نامی از آن باقی نماند. هر چند هنوز یک نسخه از آن به جای مانده و در موزه TÜLOMSAŞ شهر اسکیشهیر واقع شده است.

علت این نفرت هم عدم استقبال مردم از این خودرو و بدنامی آن است. در سال 1971 زمانی که Devrim ساخته شد، جمال گورسل به عنوان چهارمین نخست وزیر ترکیه پشت فرمان این خودرو نشست تا آن را آزمایش کند، اما خودرو 200 متر نرفته خاموش شد.

سپس گورسل از خودرو پیاده شد و رو به مهندسان سازنده این خودرو کرد و گفت: شما با فکر غربی توانستید خودرو فراوری کنید، اما با مغز شرقی ریختن بنزین در باک را فراموش کردید.

به همین علت تا مدت ها مردم و رسانه ها از این خودرو به عنوان وسیله ای که در راه مانده یاد کردند. حالا پس از گذشت نیم قرن رجب طیب اردوغان، با خواندن توگ به عنوان اولین خودروی ملی ترکیه میخواهد بدنامی خودروی پیشین یعنی Devrim را از فکر ها پاک کند.

توگ، خودرویی که ملی نیست!

هر چند رجب طیب اردوغان ادعا می نماید که توگ اولین خودروی ملی ترکیه است و تمام جزئیات اش در این کشور ساخته شده، اما آنالیز های ما نشان می دهد که توگ الکتریکی در واقع کانسپتی از خودرو مفهومی K350 کمپانی پینین فارینا است. کانسپتی که ترک ها پلتفرم آن را خریداری کردند.

کانسپت کراس اوور پینین فارینا K350 که توگ براساس آن پیشرفته و فراوری شده است.

نکته قالب توجه اینجاست که طراحی پینین فارینا در کابین K350 آنچنان دقیق بود که ترک ها در طراحی داخلی آن دست نبردند و همان نسخه قدیمی را در خودرو توگ به کار گرفتند.

مشخصات فنی و قیمت توگ

طبق اعلام گورکان کاراکاش، مدیرعامل توگ قرار است که این خودرو تمام برقی را با دو پیشرانه عرضه گردد. نسخه اول با یک موتور 200 اسب بخاری مجهز است و دومین نسخه هم پیشرانه ای دو موتوره با 400 اسب بخار قدرت را در اختیار دارد. در نسخه اول باتری های 45 کیلوواتی وجود دارد که پیمایش را به 300 کیلومتر محدود می نمایند.

در نسخه دو موتوره نیز باتری های 90 کیلوواتی وجود دارد که پیمایش را به 500 کیلومتر افزایش می دهد. مسئولان شرکت توگ مدعی اند که باتری های این خودرو در 30 دقیقه به 80 درصد شارژ می رسند.

شتاب صفر تا 100 این خودرو نیز در نسخه تک موتور 7.6 ثانیه و نسخه دو موتور در 4.8 ثانیه اعلام شده است.

در خصوص قیمت توگ نیز هنوز به شکل رسمی قیمتی اعلام نشده است، اما رسانه های ترکیه ای قیمت های متفاوت و عجیبی را برای این خودرو پیش بینی نموده اند. در واقع پیش بینی آن ها یک قیمت 500 هزار لیر تا دو میلیون لیری است که معادل دلاری آن 27 هزار و 900 دلار تا 111 هزار دلار است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2035

به "همه چیز درباره توگ اولین خودروی ملی ترکیه (تور ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره توگ اولین خودروی ملی ترکیه (تور ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید