لزوم بهره مندی مردم چادگان از اقتصاد گردشگری دهکده فرهنگی و تفریحی زاینده رود

به گزارش گفتمان برتر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در ملاقات با مدیرعامل سازمان عمران زاینده رود و جمعی از هنرمندان و فعالان گردشگری شهرستان چادگان بر لزوم بهره مندی مردم چادگان از مواهب گردشگری دهکده تفریحی زاینده رود تاکید نمود.

لزوم بهره مندی مردم چادگان از اقتصاد گردشگری دهکده فرهنگی و تفریحی زاینده رود

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط کانادا از تهران هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله کمک امروز 7 بهمن ماه 98، گفت: بدون شک گردشگری در طی 4 سال اخیر رشد فزاینده ای در محور غرب استان اصفهان داشته است.

او اضافه کرد: 50 سال قبل با ایجاد دهکده فرهنگی و تفریحی زاینده رود در کنار سد زاینده رود کوشش شد تا گردشگری در غرب استان رونق بگیرد، لکن امروز معتقدیم درآمدهای مالی صنعت گردشگری با مشارکت مستقیم مردم جوامع میزبان محقق می گردد، لذا اگرچه این دهکده تفریحی نقش مهمی در رونق گردشگری چادگان داشته، لکن مردم شهر تاریخی چادگان باید بیش از گذشته از اقتصاد گردشگری حاصل از فعالیت های این دهکده بهره مند شوند.

الله کمک توضیح داد: پیوند هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی مردم چادگان با فعالیت های گردشگری در این دهکده گردشگری نویدبخش رونق مالی منطقه از منظر صنعت گردشگری خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: کوشش در راستای راه اندازی بازارچه های دائمی عرضه صنایع دستی هنرمندان چادگان در این دهکده و برنامه ریزی برای درجه بندی، نرخ بندی و نظارت کارشناسان ارشد گردشگری این اداره کل به نحوه اجاره و واگذاری بیش از 2هزار ویلا در دهکده فرهنگی و تفریحی زاینده رود گامی مهم در راستای توسعه متوازن گردشگری در شهرستان خواهد بود.

الله کمک اضافه کرد: با توجه به حضور سالانه بیش از 1/5میلیون گردشگری در این دهکده تفریحی، لزوم ایجاد جذابیت های جدید از جمله ایجاد یک سایت موزه در تپه تاریخی مجاور این دهکده با مشارکت سازمان عمران زاینده رود و اعضای انجمن مفاخر فرهنگی و هنری شهرستان با بیش از 500 نفر عضو گام مهم در جذب هرچه بیشتر گردشگر از یکسو و بهره مندی مردم محلی از اقتصاد مبتنی بر صنعت گردشگری در شهرستان چادگان خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 572

به "لزوم بهره مندی مردم چادگان از اقتصاد گردشگری دهکده فرهنگی و تفریحی زاینده رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بهره مندی مردم چادگان از اقتصاد گردشگری دهکده فرهنگی و تفریحی زاینده رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید