قیمت مسکن در اتاوا فعلا پایین آمد

به گزارش گفتمان برتر، طبق آخرین پیش بینی Royal LePage، میانه قیمت خانه در اتاوا در سه ماهه دوم امسال 1.1 درصد کاهش می یابد.

قیمت مسکن در اتاوا فعلا پایین آمد

به گزارش خبرکانا دا به نقل از narcity، شرکت املاک و مستغلات Royal LePage در گزارش خود از قیمت خانه، به این نکته اشاره نموده است که میانگین قیمت یک خانه در سال 2022 از سه ماهه اول تا دوم ، شامل خانه های مستقل و کاندو، از 809200 دلار به 800300 دلار کاهش یافته است.

به گفته یک کارگزار املاک در اتاوا، با وجود افزایش اخیر نرخ بهره و بالا رفتن قیمت مسکن، تقاضای خریداران در شهر اتاوا همچنان بالا است.

با اینکه نقدینگی به کندی رشد می نماید، اما تقاضا همچنان از عرضه بیشتر است و در بعضی منطقه ها به علت تقاضای بالا و عرضه کم مسکن، همچنان قیمت های مختلف برای خرید ارائه می گردد.

طبق گفته کارشناسان Royal LePage ، بازار کار پررونق و ارزان بودن نسبی قیمت ها باعث شده تا اتاوا برای خریداران در سراسر کانادا گزینه خوبی به نظر برسد.

کاهش رشد تابستانی مساله غیرعادی نیست، اما انتظار می رود که میانگین قیمت ها تا خاتمه سال با رشد بالغ بر 10 درصد به اوج خود برسد و تثبیت گردد.

طبق گزارش آژانس املاک و مستغلات اتاوا، فروش خانه در اتاوا هم نزدیک به 30 درصد کم شده است.

در ماه ژوئن، نسبت به سال گذشته 614 مورد فروش کمتری ثبت شد. کارشناسان این کاهش سرعت فروش را به یک رکود معمول فصلی، افزایش نرخ بهره و هزینه های بالای زندگی نسبت می دهند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2021

به "قیمت مسکن در اتاوا فعلا پایین آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مسکن در اتاوا فعلا پایین آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید