طرح واشنگتن برای اعزام ناوهای جنگی بیشتر به دریای جنوبی چین

به گزارش گفتمان برتر، در حالی که اعزام ناوشکن یو اس اس لاسن به مناطق مورد مناقشه دریای جنوبی چین با واکنش شدید پکن روبرو شده است، واشنگتن میخواهد ناوهای جنگی بیشتری را به این منطقه اعزام کند.

طرح واشنگتن برای اعزام ناوهای جنگی بیشتر به دریای جنوبی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام رسمی آمریکایی که نامش فاش نشده در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تاکید نمود: ما این کار را بار دیگر انجام خواهیم داد. ما در آبهای بین المللی در هر زمان و مکانی که بخواهیم، دریانوردی می کنیم.

بوریس پودوپ ریگورا تحلیلگر مسائل نظامی نیز در مصاحبه با اسپاتنیک توضیح داد: استقرار ناوهای جنگی یک اقدام عادی از سوی واشنگتن است. آمریکا غالبا اقدامات مشابهی را در چارچوب ماموریت های عادی گشت زنی انجام می دهد. در واقع این بخشی از راهبرد سیاست خارجی آمریکا به شمار می رود که بیشتر به نمایش پرچم مشهور است.

وی اضافه نمود: استقرار ناو یو اس اس لاسن نباید موجب نگرانی چین یا جامعه بین المللی گردد. در ماه های اخیر چین بارها اظهاراتی را عنوان نمود که خوشایند آمریکا نبوده است. آمریکا و چین در مورد مسائل خاورمیانه و جزایر واقع در دریای جنوبی چین اختلاف نظر دارند.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، پس از آن است که باراک اوباما و ژی جین پینگ روسای جمهور دو کشور نتوانستند در جریان ملاقات اخیر در کاخ سفید به توافق روشنی در مورد شرایط دریای جنوبی چین دست یابند.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته هشدار داد که این اقدام با هدف آزادی بیشتر حمل و نقل دریایی اجرا شده و ما در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، پرواز خواهیم کرد، کشتی های خود را به حرکت در می آوریم و عملیات انجام می دهیم.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را عنوان نموده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را عنوان نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 579

به "طرح واشنگتن برای اعزام ناوهای جنگی بیشتر به دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح واشنگتن برای اعزام ناوهای جنگی بیشتر به دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید