تور استرالیا ارزان: صخره کیک عروسی، استرالیا

به گزارش گفتمان برتر، صخره کیک عروسی (Wedding Cake Rock)، سازه زمین شناسی غیرمعمولی است که در شمال ساحل مارلی در نزدیکی باندینا (Bundeena) داخل پارک ملی سلطنتی در نیو ساوت ولز (New South Wales) واقع شده است. این صخره خیره کننده سفید که از ماسه سنگ تشکیل شده، گوشه ای کاملا 90 درجه و سطحی صاف دارد. به طوری که به نظر می رسد با چاقو برش داده شده است. بعضی می گویند این صخره شبیه برشی از کیک عروسی است. عده ای هم آن را به شکل یک بسته توفو یا پنیر می بینند.

تور استرالیا ارزان: صخره کیک عروسی، استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

صخره کیک عروسی یکی از هزاران سازه آهکی در امتداد راستا گردشگاه ساحلی سلطنتی است؛ راستای 26 کیلومتری در امتداد تخته سنگ های پارک ملی سلطنتی در باندینا به سمت روستای اتفورد (Otford). این چشم انداز از دره های شیب دار، برآمدگی ها و صخره هایی با نمای پانوراما از اقیانوس تشکیل شده است که تا کیلومترها از هر طرف امتداد دارند. در این راستا با نهرها، آبشارها و برکه های زیبایی روبرو خواهید شد. صخره کیک عروسی در فاصله 5.1 کیلومتری از ابتدای باندینا قرار گرفته است.

اوایل سال 2015، صخره کیک عروسی شاهد افزایش ناگهانی معروفیت و محبوبیت خود بود. خدمات پارک ملی نیو ساوت ولز و حیات وحش اعلام نمود که تعداد بازدیدکنندگان ماهانه در راستا ساحلی پارک ملی از میانگین 2000 نفر در ماه به بیش از 10,000 نفر افزایش یافته است.

البته این افزایش بازدیدکنندگان اصلا موضوع خوبی نبود. آنها بعد از این که تصاویر این صخره را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام دیده بودند تصمیم به بازدید گرفتند. بازدیدکنندگان با نشستن و یا آویزان شدن از صخره، عکس های سلفی گرفتند؛ در حالی که این کارها بسیار خطرناک هستند. بدتر از همه این که بعضی افراد خرابکار، روی این سازه سراسر سفید با گچ چیزهایی نوشته بودند.

نگرانی مسوولان پارک نه تنها برای امنیت گردشگران، بلکه امنیت خود این صخره بود. ترس آنها از این موضوع بود که وزن 30 یا 40 نفری که روی صخره ایستادند ممکن بود باعث آسیب به صخره یا نوک آن گردد.

این مکان بالاخره در ماه می 2015 بسته شد. ارزیابی بعدی از صخره نشان داد که، در کمال تعجب، این سازه نه تنها بی ثبات و ناپایدار بود، بلکه تا ده سال آینده قطعا هر لحظه امکان دارد این صخره فرو بریزد.

نتایج تحقیق نشان داد که تمام سازه به طور خطرناکی در لبه پرتگاه به تعادل رسیده و شدیدا تضعیف شده است. صخره کیک عروسی اکنون برای همواره به روی بازدیدکنندگان بسته است.

منبع: AmusingPlanet

منبع: کجارو
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1812

به "تور استرالیا ارزان: صخره کیک عروسی، استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: صخره کیک عروسی، استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید