شهر شناور روی آب؛ رویایی که به حقیقت می پیوندند

به گزارش گفتمان برتر، یک کشتی آینده نگرانه و لوکس با نام بلو استیت (Blue Estate) میخواهد در سال های آینده فعالیت خود را به عنوان نخستین شهر شناور دنیا شروع کند.

شهر شناور روی آب؛ رویایی که به حقیقت می پیوندند

با توسعه فناوری، تمایل بشر برای حضور پایدار انسانی در نقاطی فراتر از مناطق شناخته شده معمول بیشتر می گردد. ایلان ماسک رویای سکونت انسان در مریخ را در سر دارد و اکنون شرکت Blue Estate برای ساخت نخستین شهر شناور برنامه ریزی می نماید.

Blue Estate پروژه جدیدی در زمینه املاک دریایی است که ساخت آن، در سرانجام سال گذشته میلادی اعلام شد. این هتل فقط یک سفر کوتاه بین میامی، فلوریدا و جزایر باهاما انجام می دهد و مسافران می توانند با شناور یا هواپیما و به زودی با شاتل های دریایی معمولی به آن برسند.

از روز گذشته، پیش فروش طیف گسترده ای از املاک در این جزیره شناور شروع شد و در این میان دو خانه بزرگ آن، با 1.5 میلیارد دلار، بیشترین قیمت را دارند. Blue Estate همچنین آپارتمان های کوچک Ring Level را با قیمت 19800 دلار ارائه می دهد که با توجه به زندگی در سبزترین مجموعه املاک دنیا همراه با معافیت مالیاتی، ارزان به نظر می رسد.

Blue Estate دارای یک ساختار پایه چندبخشی است که اجزای آن از بتن کامپوزیتی بسیار مقاوم که در دریا مونتاژ شده، تشکیل شده اند. به گفته سازندگان این مجموعه، خطر غرق شدن وجود ندارد زیرا دیوارهای ضخیم و بسیار بلند و ابعاد بزرگ جزیره که به اندازه نیمی از جزیره موناکو است، تضمین می نماید که حتی شدیدترین بادها هم آسیبی به آن نمی زند. علاوه بر این، کرکره های تاشو برای محافظت از بخش های بالایی در نظر گرفته شده است و همچنین برای انتقال کل ساکنان جزیره از راستا طوفان های احتمالی، تجهیزاتی وجود خواهد داشت.

از نظر تئوری، Blue Estate یکی از پیشگامانه ترین رویاهای بشریت است که به حقیقت می پیوندند. این جزیره شناور و دست ساخته بشر بسیار لوکس است، اما حتی برای کسانی که بودجه متوسطی هم دارند، قابل دسترسی است.

این شهر کاملا خودکفا است و برای نیازهای خانوادگی یا میهمانی ها همواره گزینه های در دسترس دارد. همچنین دارای محیط های سبز و امکاناتی مانند مراکز سلامتی و استخر، درمانگاه پزشکی و سیستم مدارس خود برای همه سنین، سوپرمارکت ها و حتی باغ های خاص خود و آزمایشگاه برای گوشت کشت شده سلولی یا گوشت مصنوعی است. این شهر درنظر دارد یک شهر بدون جرم و جنایت با کمترین مقررات، بدون مالیات و مالیات بر ارزش افزوده و از سویی یک فضای کاری باشد که پذیرای مشاغل بزرگ و کوچک از سراسر دنیا است.

همه این ها قرار است در میان دریای کارائیب انجام گردد، جایی که 340 روز از سال آفتاب دارد. داشتن همه این چیزها با هم شگفت آور است و اگرچه Blue Estate جزئیات فرایند اجرایی را بیان نکرده است اما تأکید دارد که عملیات ساخت تا سال 2025 میلادی سرانجام می یابد.

در قلب این شهر شناور، که حدود 15000 نفر از هر ملیت و سطح بودجه را در خود جای خواهد داد، یک بندرگاه مرکزی وجود دارد. همچنین امکانات زندگی از آپارتمان های کوچک برای یک نفر گرفته تا دو خانه بسیار بزرگ که به صورت سفارشی با توجه به خواست مالک آینده آن ها ساخته می شوند، دربر می گیرد. هر یک از این خانه ها با مساحت 55000 مترمربع در ارتفاع 50 متری از سطح دریا قرار می گیرد و دارای امکانات متنوعی از جمله یک پد فرود بالگرد، سالن سینما و یک زیردریایی شخصی خواهد بود.

کلوپ های اقیانوسی، چهار استخر به شکل تالاب های طبیعی و به اندازه استخر المپیک، بازارهای تازه و سوپرمارکت، غذاخوری های خوب، مراکز خرید و ساختمان های تجاری از دیگر بخش های این شهر است. یک سیستم اختصاصی پرداخت بدون پول نقد تمام معاملات را انجام می دهد، اما هر یک از ساکنان این شهر دریایی هم، یک حساب رایگان برای پرداخت و پس انداز دریافت می نمایند. به گفته Blue Estate زندگی در دریا هزینه ای بیش از زندگی در خشکی نخواهد داشت و بنابراین هزینه ماهانه 4250 دلار برای یک خانواده چهار نفره یا 1150 دلار در ماه برای یک نفر را بدون احتساب اجاره تخمین می زند.

همان طور که بیان شد این شهر شناور کاملا خودکفا خواهد بود و سازندگان آن تأکید کردند که انرژی پاک از همه منابع موجود شامل انرژی خورشیدی، باد و موج به دست می آید و آب شیرین به یاری فرآیند نمک زدایی فراوری می گردد. همچنین مفاهیم ابتکاری برای بازیافت و کاهش زباله اجرا خواهد شد و امکانات موجود در محل به پژوهشگران امکان می دهد تا محیط زیست دریایی را برای توسعه بیشتر شهر و همچنین پیاده سازی طرح در نقاط دیگر مطالعه نمایند.

شهر شناور Blue Estate با شعار آزادی، برابری و رفاه، مجموعه قوانین و دستورالعمل های خودش را هم خواهد داشت. این واقعیت که ساکنان مالیات و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نخواهند کرد، چندین بار در معرفی رسمی تأکید شده است، اما از سویی توسعه دهندگان این طرح می گویند که آن ها هرگز پولشویی یا هر نوع رفتار غیرقانونی یا اخلال گرانه را تحمل نخواهند کرد. این موضوع از داشتن اسلحه تا فروش مواد مخدر یا پرخاشگری بیش از حد نسبت به همشهریان را شامل می گردد.

بدین ترتیب Blue Estate هدف خود را ارائه یکی از امن ترین جوامع دنیا همراه با آرامش روانی مطلق و سطح بی سابقه ای از حریم خصوصی در کنار امکانات لوکس و رفاهی 5 ستاره در اولین شهر شناور ساخته توسط بشر عنوان می نماید. ادعاهایی که در این مرحله با توجه به مفهومی بودن، طرح آن آسان است اما باید دید فرآیند ساخت که طبق برنامه ریزی در سال 2022 شروع خواهد شد، چقدر به این مفاهیم نزدیک خواهد شد.

  • 20 سال از شروع زندگی انسانی در ایستگاه فضایی بین المللی گذشت

عکس ها: شهر شناور بلو استیت

Credit: Blue Estate

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1365

به "شهر شناور روی آب؛ رویایی که به حقیقت می پیوندند" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهر شناور روی آب؛ رویایی که به حقیقت می پیوندند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر شناور روی آب؛ رویایی که به حقیقت می پیوندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید