سفر فیلیپ کیلگرن به دور جهان در 800 روز و تجربه مجلل ترین هتل ها

به گزارش گفتمان برتر، اگر می توانید هزینه های گزاف تجربیات مجلل را پرداخت کنید، این احتمال وجود دارد که بخواهید بدانید چگونه می توانید برترین خدمات را در مقابل پولی که پرداخت می کنید، دریافت نمایید.

سفر فیلیپ کیلگرن به دور جهان در 800 روز و تجربه مجلل ترین هتل ها

اگر وقت ندارید تا درباره برترین ها جستجو کنید، مردی هست که تمام گرم و سردهای کار را برای شما چشیده است. با فیلیپ کیلگرن (که به پی.کِی (PK) معروف است) آشنا شوید، مردی که دور جهان را در 800 روز سفر نموده است تا در خصوص مجلل ترین هتل های جهان برای برنامه تازهش (فهرست پی.کی) تحقیق کند. این مسافر مشتاق برای ارتباط گسترده اش با هتلداران معروف شده است. او با بیش از بیست سال سابقه و انتشار هفت کتاب درباره مسافرت، بنیان گذار سایت سفر مجلل با نام کیوی کالکشن (Kiwi Collection) نیز است.

اما ایده اولیه این سفرهای مجلل از کجا آمد؟ پی کی به همراه خانواده اش در آفریقا بزرگ شد، جایی که زایره (جمهوری دموکرات کنگو) و ماداگاسکار قرار داشت. او از سنین جوانی به مسافرت علاقه داشت و زمانی که 25 سال داشت، از 100 کشور جهان تماشا نموده بود. او در این باره به سایت Lonely Planet می گوید:

شغل اول من در گران ترین بخش مد بود؛ به همین علت من به مکان های مختلف (به خصوص به ایتالیا) بسیار سفر می کردم، و کار کردن با تعدادی از برترین های مد در آن موقع، باعث شد تا من ارزش طراحی، هنر، معماری و مد که آمیخته با علاقه من به سفر بود را بدانم و به سرعت متوجه شوم که اشتیاق اصلی من مسافرت های مجلل است.

تحقیقات برای این برنامه در ابتدا قرار بود 500 روز به طول انجامد، اما پس از اولین توقف آن ها در آفریقا، او متوجه می گردد که 500 روز کافی نخواهد بود.

من آن را به 800 روز دور جهان تغییر دادم که به طور طعنه آمیزی با دور جهان در 80 روز ژول ورن که من را شگفت زده می نماید، هماهنگ درآمده است.

اکنون وقتی پای صحبت تجربیات مجلل به میان می آید، کسی که به راحتی می توان از آن نام برد، پی.کی است که تجربه بازدید 2000 هتل از برترین هتل های جهان را در 139 کشور مختلف داشته است. برای او دو گزینه در برجسته کردن یک هتل خیلی مهم بود: نخست نحوه سرویس دهی که مهم ترین عامل است و پس از آن توجه به جزئیات که در درجه دوم نهاده شده است. او می گوید:

وقتی که سرویس دهی به میزان کافی خوب نیست، حتی مجلل ترین هتل ها هم دیگر شما را تحت تاثیر قرار نمی دهند. از لحظه ای که شما پای خود را داخل هتل می گذارید، تا اولین خوشامدگویی و هر قدمی که در سفر برمی دارید، از پرسنل های آموزش داده شده و دربان هایی که نه تنها به شما خوشامد گفته بلکه به شما یاری نیز می نمایند، همگی نکات ظریفی در گرداندن یک هتل هستند.

به عنوان یک مهمان، شما هیچ وقت نمی خواهید احساس ناامیدی و ناراحتی را تجربه کنید، پس هر چیزی از چیدمان اتاق گرفته تا تخت خواب، آثار هنری، پریزهایی که در جای درست قرار دارند، حتی جای آینه ها در اتاق، نور اتاق و و امکانات اتاق، از نکات کلیدی به شمار می آیند. هتل هایی که زمان و کوشش بیشتری را روی محیط و فضایی پذیرا می گذارند، همان هایی هستند که شما را شگفت زده نموده و سر شوق می آورند.

این برنامه تازه که در گوشی های هوشمند در دسترس است، برترین هتل های جهان را به همراه اطلاعات تماس شان در اختیار شما قرار می دهد. گزینه رزرو سریع و فوایدی از جمله ارتقا برنامه، کپن های هدیه و دیرتر تحویل دادن اتاق (به وسیله مسافر) در هتل های انتخاب شده از جمله امکانات این برنامه هستند.

برای پی.کی آنچه که برنامه اش را از سایر برنامه ها مجزا می نماید این است که او شخصا به تمام هتل ها سر زده است تا برترین ها را برای اعضای خود دستچین کند. یکی از تجربیاتی که برای او خیلی خاص محسوب می گردد، بازدید اخیر او از امانیانگ یونگ در بیرون از شانگهای است، جایی که صاحب آن 15 سال را صرف ساختن هتلش نموده است. پی.کی در این باره می گوید:

وقتی برنامه برای آب انبارهایی که برای وسعت دادن منطقه درخواست داده شده بود، در سال 2002 تایید شد، سرنوشت مکان تاریخی و جنگل های استان جیانگشی چین، فوژو، در خطر نهاده شد و صاحب هتل تغییر مکانی اساسی را شروع کرد. او به طور دقیق 50 ویلای خاندان مینگ و چینگ را جابه جا کرد و ده هزار درخت را دوباره کاشت. بعلاوه خانه های سنگی 600 ساله را با عشق و علاقه و آجر به آجر دوباره بازسازی کرد. نزدیک به یک دهه گذشت تا قدیم و تازه، طبیعی و دست ساز، در هماهنگی کامل در کنار یکدیگر به همزیستی رسیدند.

در مراحل خیلی ابتدایی، این برنامه برای اعضای خود صد دلار آمریکا (معادل 74 پوند انگلیس) در سال هزینه خواهد داشت و از اپ استور قابل دانلود است. مرحله بعد برای اعضا، کلاب سفر است که برای کسانی که این برنامه را به 20 نفر یا بیشتر معرفی نمایند، به طور رایگان و در غیر این صورت با هزینه 500 دلار یا 370 پوند برای اعضای داخلی قابل استفاده است. برای قسمت اعضای برتر که تنها با دعوت نامه انجام می پذیرد، اعضا باید مبلغ 10 هزار دلار، معادل 7400 پوند پرداخت نمایند.

منبع: کجارو / lonelyplanet / true
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1899

به "سفر فیلیپ کیلگرن به دور جهان در 800 روز و تجربه مجلل ترین هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر فیلیپ کیلگرن به دور جهان در 800 روز و تجربه مجلل ترین هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید