ربات روسی، سوار بر موتور چهار چرخ و قادر به شکلیک با اسلحه

به گزارش گفتمان برتر، زمانی که از ربات های نظامی خبری می شنویم، تصور چیزی شبیه به ترمیناتور یا یا دست کم BigDog را در فکر می پرورانیم. و اکنون نمونه اولیه جدیدی از یک ربات نظامی به وسیله مرکز تحقیقات مهندسی Tochmash در مسکو ساخته شده که البته زیاد هم انتظارات را برآورده نکرده، اما ایده ای که در پس آن است در صورت اجرای صحیح می تواند بسیار مجذوب کننده و قابل توجه باشد.

ربات روسی، سوار بر موتور چهار چرخ و قادر به شکلیک با اسلحه

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، پس از بازدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از این مرکز تحقیقاتی، نمونه اولیه رباتی برای وی به نمایش عایدی که بر روی یک موتور چهار چرخ مستقر شده و قادر به رانندگی (به آهستگی) و شلیگ گلوله با استفاده از یک هفت تیر است.

ربات مذکور در محوطه مرکز توسعه دهنده اش به رانندگی مشغول گشت و در کنار این عمل 5 بار هم از اسلحه اش استفاده و شلیک کرد. البته ربات مورد بحث فعلا به شکل کامل خودران نبوده و در طول انجام عملیات، به وسیله شخص دیگری راه دور راهنمایی می شد.

به گزارش Russia Today، پوتین پس از تماشا این ربات نظامی گفته که هر آنچه امروز در این مرکز تحقیقاتی مشاهده کرده، تعیین می نماید که بخش نظامی روسیه در جهت درستی در حال حرکت است و این دستاورد ها بسیار جالب بوده و بیشتر شبیه به فیلم های علمی تخیلی هستند.

مرکز تحقیقاتی Tochmash کلیدی ترین مرکز تحقیقاتی روسیه به تعداد رفته و در ساخت وسائل و تجهیزات جنگی و مهمات تخصص دارد. گفتنی است که این مرکز تحقیقاتی در سال 1944 تاسیس گشته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1685

به "ربات روسی، سوار بر موتور چهار چرخ و قادر به شکلیک با اسلحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات روسی، سوار بر موتور چهار چرخ و قادر به شکلیک با اسلحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید