دومای روسیه به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان های باز را تایید کرد

به گزارش گفتمان برتر، مجلس سفلای مجمع فدرال روسیه (دوما) در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان های باز را مورد تایید قرار داد.

دومای روسیه به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان های باز را تایید کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه پس از انجام رای گیری گفت: حمایت به اتفاق آراء است.

کمیته روابط بین المللی این مجمع هم روز سه شنبه به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان های باز را تایید کرد.

این در حالیست که آمریکا در اواخر 2020 به طور رسمی از پیمان نظامی آسمان های باز خارج شده بود. واشنگتن روز 22 مه (دوم خرداد) خروج خود از پیمان آسمان های باز را که 34 کشور دنیا آن را امضاء نموده اند، اعلام نموده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا ادعا نموده بود که روسیه این معاهده را نقض می نماید. مسکو اما نقض این پیمان نظامی را که از سال 2002 به اجرا درآمد، رد نموده بود.

معاهده آسمان های باز به هواپیماهای جاسوسی و تجسسی کشورهای عضو این پیمان امکان می دهد تا بر فراز خاک یکدیگر پرواز نمایند. خروج آمریکا از این پیمان در حالی جنبه رسمی پیدا کرد که دونالد ترامپ در سال 2019 به خروج ایالات متحده از معاهده منع موشک هسته ای میان برد با روسیه تصمیم گرفته بود.

در آن موقع شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، بلژیک و اسپانیا ضمن ابراز تاسف از خروج آمریکا از پیمان نظامی آسمان های باز اعلام نموده بودند که نگرانی های واشنگتن از نحوه اجرای این پیمان از سوی روسیه را درک می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1598

به "دومای روسیه به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان های باز را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومای روسیه به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان های باز را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید