راهداری قم آماده سخت ترین شرایط در زمستان است

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/قم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: برنامه ها و تمهیدات اجرایی طرح راهداری زمستانی به گونه ای لحاظ می گردد که متناسب با سخت ترین شرایط جوی باشد.

راهداری قم آماده سخت ترین شرایط در زمستان است

محمدحسن کلهری در جلسه هماهنگی راهداری زمستانی، با اشاره اینکه اجرای پیروز راهداری زمستانی در دوره های بارش، منوط به سلامت و شادابی کارکنان راهدار و دیگر عوامل اجرایی است؛ افزود: واکسیناسیون کارکنان، به ویژه عوامل راهدار، الزامی و رعایت جامع شیوه نامه های بهداشتی در امر راهداری زمستانی حیاتی است.

وی به تجربه پیروز راهداری زمستانی در سال گذشته اشاره و افزود: سلامت عوامل اجرایی در طرح راهداری زمستانی و نوروزی سال گذشته در حالی محقق شد که واکسیناسیون صورت نگرفته بود و فقط رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب این امر مهم شد.

کلهری اجرای طرح راهداری زمستانی را سخت خواند و متذکر شد: بی تردید راهداری وظیفه ای چالش برانگیز، سخت و در عین حال خدمتی خداپسندانه و در زمره باقیات صالحات است.

کلهری تجهیز راهدارخانه ها و دیگر اماکن استقرار گروه های راهداری زمستانی را در زمره اولویت های ستادی ادارات کل دانست و گفت: اورهال ماشین آلات، به ویژه ادوات برفروب و نمکپاش، تامین نیروی انسانی مکفی (کمی و کیفی)، دپوی مخلوط ماسه و نمک به اندازه لازم و اجرای طرح های عمران جاده ای پیش از ایام بارش، از دیگر ارکان اجرای پیروز طرح راهداری زمستانی است که باید مدنظر قرارگیرد.

وی صرفه جویی در مصرف، مراقبت در تامین و نگهداری ادوات، تجهیزات و ابنیه محل استقرار عوامل را مسئولیتی همگانی برشمرد و گفت: افتخار هر مسلمان، تربیت و تعلیم در جامعه ای است که شالوده آن را فرهنگ دینی تشکیل داده و این فرهنگ ما را بر حفظ اموال عمومی و حتی اولی قرار دادن آنان به اموال شخصی فراخوانده است.

کلهری درباره اقدام های عمرانی معطوف به امر راهداری زمستانی گفت: بهسازی راه ها، تعمیر و تعویض علایم، اجرا و نگهداری از سیستم روشنایی و اجرا و احیای خطوط ترافیکی در زمره اقدامات عمرانی است که تکمیل آن ها نباید معطل و بر زمین مانده رها شوند.

وی هماهنگی و تعامل مبتنی بر وظیفه مشترک با دستگاه های مرتبط در امر راهداری زمستانی را ضروری دانست و افزود: تشکیل جلسه های هماهنگی با دستگاه های مرتبط به ویژه فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها در راستای احصای نیازها و نوع اقدامات مشترک در ایام بارش برف و یخ زدگی سطوح جاده ای، در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، جلسه مذکور به منظور هماهنگی و کسب آمادگی حداکثری برای اجرای طرح راهداری زمستانی در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم تشکیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1808

به "راهداری قم آماده سخت ترین شرایط در زمستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهداری قم آماده سخت ترین شرایط در زمستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید