پیست اسکی دیزین ، زمستون باشه و ما نریم؟

به گزارش گفتمان برتر، پیست اسکی دیزین بین پیست های اطراف تهران از صندلی ویژه ای برخوردار است. اگرچه دهه 40 تاسیس شده است اما هنوز هم مورد تایید فدراسیون دنیای اسکی در سراسر دنیا است.

پیست اسکی دیزین ، زمستون باشه و ما نریم؟

یادم است زمانی که دوره دبیرستان بودم با دختر دایی ام یک جا درس می خواندم. او گاهی می آمد و صورتش سیاه برزنگی شده بود، می پرسیدم چه قدر سیاه شدی؟! جواب می داد که دیزین بوده است. راستش را بگویم نمی دانستم دیزین کجاست و باز هم راستش را بگویم رویم هم نمی شد بپرسم. تا کمی بعد که دوستی راجع به آنجا برایم گفت. یک پیست اسکی است که می توانی تمام تفریحات برفی را آنجا انجام دهی! دیزینی که شهرتش به خاطر پیست معروف و بین المللی آن است. یک منطقه سفید پوش دیدنی که می خواهیم با صفحه گردشگری مان سری به آنجا بزنیم. به پیست اسکی دیزین و تفریحات برفی بی نظیرش. با خبرنگاران بمانید.

پیست دیزین کجاست؟

منطقه دیزین در شهرستان کرج در استان البرز واقع شده و یکی از مهم ترین پیست های اسکی ایران را با آن شهرت مثال زدنی، در خودش جای داده است. اسکی، تفریحات برفی و هتل و غیره را هم شامل می گردد، در 74 کیلومتری شهر کرج قرار گرفته است و 123 کیلومتر هم از تهران تا آنجا فاصله است. چیزی در حدود 2 تا 3 ساعت زمان.

در فصل پاییز و مخصوصاً در فصل زمستان حسابی خودش را به شما ثابت می نماید. سر تا سر سفید پوش است تا جایی که حتی ممکن است به دلیل بارش برف زیاد، جهت شمشک به دیزین معروف به جاده بالا بسته گردد. به همین خاطر هم بعضی جهت پیست اسکی دیزین را از اتوبان بابایی و به سمت فشم انتخاب می نمایند.

پیست اسکی دیزین بین پیست های اطراف تهران از صندلی ویژه ای برخوردار است. صندلی ویژه ای هم در قلب دوستداران اسکی دارد. اگرچه در دهه 40 تاسیس شده، اما هنوز هم مورد تایید فدراسیون دنیای اسکی در سراسر دنیا است.

چطور به دیزین برویم؟

اگر از جاده تهران - کرج - چالوس سفر نموده باشید حتماً تابلوهای آن را دیده اید. جهت جاده چالوس بسیار سر راست است. از سمت جاده چالوس باید بعد از هتل گچسر وارد ورودی ولایت رود شوید تا پس از طی مسافتی، در نهایت به دیزین برسید. به فاصله 123 کیلومتر از جهت جاده چالوس و 71 کیلومتر از جهت شمشک.

اگر از کرج وارد جاده چالوس بشوید بعد از گچسر می توانید به جای ادامه جهت شمال به دل کوه بزنید و بعد از روستای ولایت رود و پشت سر گذاشتن چندین مجتمع مسکونی به پیست اسکی دیزین برسید.

جهت دیگری هم هست که به مراتب نزدیک تر و کم تردد تر است. از لویزان تهران که به جهت لواسان- فشم بروید، به جای لواسان به سمت فشم و بعد میگون حرکت کنید و جهت را ادامه بدهید تا به پیست شمشک برسید. از آنجا حدود 30 دقیقه دیگر برانید به بلندترین نقطه پیست اسکی دیزین می رسید. حدود 65 کیلومتر است، یک جهت توریستی که معمولاً یا مردم برای رفتن به مناطق ییلاقی فشم و میگون از آن بهره می برند یا اگر راه اجازه بدهد برای رسیدن به دیزین.

همه تفریحات پیست دیزین

پیست دیزین 23 پیست دارد و از بزرگ ترین مزیت هایش این است که پیست حرفه ای ها از مبتد ها جدا است. به این دلیل که شیب آن برای مبتدی ها مناسب نیست. جالب است به شما بگویم پیست چمن نیز در اینجا هست که تابستان ها و در روزهای گرم سال هم بتوانید از ورزش اسکی لذت ببرید.

  • اسکی در پیست اسکی دیزین

    اسکی را در این پیست می توانید به صورت آلپاین و اسنوبرد تجربه کنید. مدرسه ای هم برای یاد دادن اسکی آنجا قرار گرفته است. در این مدرسه هم اسنوبرد آموزش داده می گردد و هم آلپاین. اسنوبرد فقط احتیاج به یک تخته چوب دارد، اما آلپاین که گران تر هم هست همان همان اسکی با دو چوب دستی و دو تخته است.

  • تله های پیست اسکی دیزین

    هفت تله اسکی بشقابی، دوبل مایر، سی چال، گوزنی، پشت ویل، مبتدی، چمن و یک تله اسکی چکشی هم در پیست اسکی وجود دارد. از سویی تاریخ نصب اولین دستگاه های بال ابر در دیزین به سال 1348 می رسد. با دو تله سیژ قله و چمن می توانید به بالای کوه بروید.

    فرق تله سیژ و تله کابین در این است که فقط از یک نیمکت و محافظ تشکیل شده و دیگر کابین ندارد.

    دیزین تهران چهار تله کابین هم به اسم های شاله، قله، دره و چمن دارد. می توانیم با تله کابین خودمان را به ارتفاع 430 متری قله برسانیم. اما با تله کابین دره در مقایسه با تله کابین های دیگر می توانیم جهت بیشتری را تا به ارتفاع 510 متری برویم.

    تله کابین چمن از رستوران چمن آغاز و به ارتفاع 380 متری می رسد. جهت دیدنی دامنه های البرزِ برف گرفته و تصاویر زمستانی می تواند نیمی از تفریحمان در پیست دیزین را در بربگیرد.

تفریحات غیر برفی پیست اسکی دیزین

  • دوچرخه سواری
  • کایت سواری
  • پاراگلایدر
  • تیراندازی با کمان
  • تنیس

    یک زمین تنیس در نزدیکی هتل دنیاگردی دیزین وجود دارد که تنوع تفریحات اینجا را بیشتر نموده و مشتری های زیادی هم دارد.

  • کوهنوردیکوهنوردانی که به پیست دیزین می فرایند از گردنه دیزین به سمت قله سی چال راه می افتند و در جهت برگشت به آهار می رسند.
  • خوشمزه گردی

    قطعاً وقتی برای خوش گذرانی به پیست دیزین می روید دلتان حسابی خوشمزه گردی می خواهد. پس اگر دوست داشتید چیزی نوش جان کنید، 5 رستوران مختلف در اطراف دیزین هستند که می توانید بعد از بالا و پایین پریدن های زیاد، خاطره ای هم در آنجا بسازید.

امکانات رفاهی پیست اسکی دیزین

این پیست با اتکا به امکانات ویژه و خاصی که دارد بسیار مورد توجه است. با آن نکات فنی مانند شیب جهت، طول جهت، محل برگزاری مسابقات و امکانات رفاهی اش. به علاوه پیست های تفکیک شده آن از یکدیگر مانند پیست اسنو پارک، پیست یو، پیست مبتدی و پیست چمن که تا حد زیادی مورد توجه هستند.

دو هتل، 19 کلبه و پنج رستوران هم دارد. رستوران شاله در ارتفاع 2هزار و 900 متری و رستوران چمن در ارتفاع 2هزار و 600 متری کوه قرار گرفته اند.

یکی از مزایایی که می توان برای این پیست شمرد این است که پمپ بنزین تا پیست اسکی دیزین فقط 18 کیلومتر فاصله دارد و جای نگرانی برای برگشت تان باقی نمی گذارد.

خدمات پزشکی هم آنجا وجود دارد و برای آن نیز فکر شده. به طوری که همواره یک آمبولانس آماده به کار، با تجهیزات کامل، در پیست اسکی دیزین پارک شده است که در صورت لزوم به شما خدمات ارائه می دهد.

در جهت روستاهای اطراف جاده بالا مثل فشم، میگون، لواسان که سرسبز و تماشایی هم هستند، رستوران های متعددی هم قرار گرفته است که برای ناهار یا صبحانه می توان سراغ آن ها رفت.

قیمت بلیط پیست اسکی دیزین

از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه می توانید در دیزین اسکی کنید.قیمت ورودی پیست دیزین بین 100 تا 150 هزار تومان است. روزهای شنبه تا سه شنبه این هزینه ارزان تر است.

هرچند این تنها هزینه ای نیست که شما باید برای رفتن به دیزین بپردازید و قیمت تجهیزات اسکی هم هزینه بر است. این هزینه ها باعث شده است که دیزین رفتن برایمان از سفر یک روزه، بیرون آمده و یک سفر پرخرج باشد. اما خبر خوش اینکه شما می توانید هزینه تجهیزات را فاکتور بگیرید. لازم نیست که در همه پیست ها چوب و اسکیت شخصی خودمان را داشته باشیم. در همان جا هم می توان یکی از آن ها را اجاره کرد و به دل برف زد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 621

به "پیست اسکی دیزین ، زمستون باشه و ما نریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیست اسکی دیزین ، زمستون باشه و ما نریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید