فکر یخ زده: مستند اسکی در خشن ترین کوه های آلپ

به گزارش گفتمان برتر، اسکی کردن بر شیب 45 درجه ای قله های یخ زده آلپ کار هر کسی نیست. اسکی بازی حرفه ای این کار را انجام داده و آن را در قالب فیلمی مستند منتشر نموده است.

فکر یخ زده: مستند اسکی در خشن ترین کوه های آلپ

برای اسکی بازها، نهایت ماجراجویی این است که در ارتفاعات نکوبیده خارج از پیست اسکی نمایند یا در حرفه ای ترین حالت با هلیکوپتر به قله بروند و از آنجا پایین بیایند. اما در این فصل ویکتور دولوری (Victor de Le Rue)، اسکی باز 29ساله فرانسوی، در ماجراجویی پرچالشش استانداردهای حرفه ای گری را جا به جا کرد. او در یک تجربه بی سابقه توانست از شیب های تند کوه مون بلان، بلندترین کوه آلپ، پایین بیاید و آن را در قالب فیلمی مستند با عنوان فکر یخ زده (Frozen Mind) ضبط کند.

شامونی (Chamonix) روستایی در پای یکی از دراماتیک ترین کوه های دنیا و قبله اسکی بازان حرفه ای است. دولوری، با اذعان به اینکه همواره شیفته منطقه شامونی بوده، می گوید شعارش همواره بیشترین تلاشت را بکن، خواهی دید که چه نتیجه ای خواهد داشت بوده است.

کوه های مون بلان شامل یازده قله می شوند که هر کدام بیش از چهار هزار متر ارتفاع دارند. بلندترین آنها 4808 متر است و بین کشورهای فرانسه، ایتالیا و سوئیس گسترده شده اما دسترسی اصلی اش از سمت شامونی است.

ویکتور دولوری برادر کوچکتر خاویر، یکی از برترین اسکی بازان دهه گذشته، است. ویکتور هم خود چندبار اسکی باز برتر فرانسه شده و نامش در جاهای مختلف دیده می گردد.

دولوری به همراه دوست کوهنوردش، پیر هورتیک (Pierre Hourticq)، و با اسپانسری شرکت نورث فیس (The North Face) کار ساخت فیلم را در جهت فتح یکی از خطرناک ترین کوه های دنیا شروع کرد.

به خاطر ارتفاع بلند کوه ها، بیشتر نقاط آن یخ زده هستند. به همین علت اسکی باز می بایست مدام مراقب می بود که در طول فیلمبرداری روی صخره های یخ زده نرود.

خیلی از شیب هایی که در فیلم گرفته شده اند بیش از 45 درجه زاویه دارند و جزو شیب های ترسناک به حساب می آیند.

اسکی باز را پیدا کنید! او در مقایسه با عظمت کوه نقطه شده است.

برای پایین آمدن از آن کوه های بزرگ، گروه مجبور شد از طناب و چنگک و گیره های امنیتی استفاده کند.

شامونی یکی از معروف ترین پاتوق های اسکی بازان در کوه های آلپ است. پس از اولین المپیک زمستانی در سال 1924، اینجا به سلسله مکان های اسکی آزاد پیوست.

فیلم مستند فکر یخ زده 26 اکتبر در فستیوال اسکی و اسنوبرد تلگراف اکران شد. پس از اکران هم ویکتور دولوری در مراسم حاضر شد و به سؤالات علاقه مندان پاسخ داد.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1973

به "فکر یخ زده: مستند اسکی در خشن ترین کوه های آلپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکر یخ زده: مستند اسکی در خشن ترین کوه های آلپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید