دولت آمریکا تامین یاری هزینه فراوری تراشه را به تعویق انداخت

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت ایالات متحده ممکن است تا سال 2022 نتواند بودجه مورد احتیاج برای افزایش فراوری انواع نیمه هادی را تأمین کند.

دولت آمریکا تامین یاری هزینه فراوری تراشه را به تعویق انداخت

وزیر بازرگانی آمریکا افزود: همچنان قانونگذاران ایالات متحده را تحت فشار قرار می دهد تا بودجه ای را برای رسیدگی به بحران عرضه تراشه که فراوری خودرو را کاهش داده و سایر صنایع را تحت تأثیر قرار داده است، تصویب نمایند.

وی گفت: قانونگذاران کنگره متعهد به رسیدگی به این موضوع هستند.

رایموندو در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با معاون اجرایی کمیسیون اروپا مارگرته وستاگر به خبرنگاران گفت: اگر این کار سال جاری انجام نشود، ما در 1 ژانویه ما دوباره به آن خواهیم پرداخت. تنها علت تعویض رسیدگی به این موضوع دستور کار گسترده و برنامه های متعدد آنهاست

مدیران کسب و کارهای مختلف هم به طور فزاینده ای نگرانند که کنگره نتواند قبل از شروع تعطیلات کریسمس در خصوص تأمین اقتصادی طرح حمایت از فراوری نیمه هادی ها به توافق برسد. در 17 نوامبر، رهبران مجلس نمایندگان و سنا اعلام کردند برای توافق نهایی در خصوص تصویب لایحه ای برای تقویت رقابت فناورانه ایالات متحده با چین و فراوری نیمه هادی ها مذاکره خواهند کرد.

سپس سنا قانونی را در ماه ژوئن تصویب کرد که 52 میلیارد دلار بودجه برای ساخت نیمه هادی ها تأمین می کرد و 190 میلیارد دلار پول نیز برای تقویت حوزه فناوری و تحقیقات در ایالات متحده در اختیار نهادهای مرتبط قرار می دهد.

درعین حال ادی برنیس جانسون، ریاست کمیته علم، فضا و فناوری مجلس نمایندگان روز پنجشنبه گفت از تأمین اقتصادی طرح های مذکور حمایت می نماید، اما یک بار تزریق بودجه برای حفظ پیشتازی ایالات متحده در حوزه میکرو الکترونیک کافی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1867

به "دولت آمریکا تامین یاری هزینه فراوری تراشه را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا تامین یاری هزینه فراوری تراشه را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید