درمان گردن درد با استفاده از روش های خانگی

به گزارش گفتمان برتر، برای درمان گردن درد احتیاجی به انجام روش های پیچیده ای نیست و می توان بدون احتیاج به مراجعه به پزشک و با روش های خانگی مانند ماساژ و بعضی ورزش ها و مصرف ویتامین ها آن را درمان کرد.

درمان گردن درد با استفاده از روش های خانگی

خبرنگاران | سرویس سلامت - درد گردن یکی از مسائل شایعی است که درد و ناراحتی فراوانی را در هنگام بروز برای فرد ایجاد می نماید. در صورتی که گردن درد درمان نگردد می تواند باعث سفتی گردن، سردرد و مشکل در هنگام غذا خوردن بگردد. در اغلب موارد شما واقعا نیازی به مراجعه به پزشک ندارید تا درد گردن خود را درمان کنید. بلکه می توانید با بعضی از درمان های خانگی آسان نیز آن را تسکین داده و درمان کنید.

در اینجا بعضی از بهترین و ساده ترین درمان های خانگی برای درمان گردن درد آورده شده است که می توانید با استفاده از آنها درد خود را مدیریت کنید.

علت درد گردن

درد گردن می تواند به دلیل فعالیت زیاد و یا خستگی و آسیب ناحیه شانه و گردن و یا بد خوابیدن ایجاد گردد. همچنین ممکن است به دلیل تنش و استرس و یا ساعت های طولانی ثابت نگه داشتن سر و گردن در یک حالت ایجاد گردد و ضروری است که در همان ابتدا به فکر درمانش باشید تا از بدتر شدن آن جلوگیری گردد.

درمان گردن درد با ورزش

ورزش می تواند به شدت در کاهش درد گردن موثر باشد. انجام تمرینات تقویتی و کشش گردن موجب افزایش انعطاف پذیری شده و گرفتگی و سفتی آن را کاهش می دهد.

یک تمرین ساده شامل مراحل زیر است:

  • برای مدتی سر خود را به جلو و عقب ببرید و سپس به تدریج آغاز به تکان دادن از یک طرف به سمت دیگر کنید.
  • هنگامی که احساس کردید که کشش عضلات شما بیشتر شده است، به آرامی سر خود را به سمت چپ و سپس به سمت راست بچرخانید.

    این تمرین را حداقل 20 بار تکرار کنید و می توانید هر چند ساعت یک بار آن را انجام دهید.

بیشتر بدانید: نرمش برای گردن؛ معرفی بهترین حرکات برای تسکین درد گردن و شانه

برطرف گردن درد با استفاده از اسانس های روغنی

برای تهیه یک کرم روغنی برای درمان گردن درد باید این دستور العمل را دنبال کنید:

  • چند قطره روغن نعناع
  • چند قطره روغن اسطوخودوس
  • چند قطره روغن ریحان
  • چند قطره روغن سایپرس
  • یک قاشق چای خوری روغن زیتون

سپس همه این روغن ها را با هم مخلوط نموده و برای چند دقیقه گردن را با آن ماساژ دهید. این کار را می توانید دو بار در روز انجام دهید.

این مخلوط روغنی دارای اثر آرام بخشی بر روی عضلات است و اغلب برای درمان سردرد و درد بدن نیز استفاده می گردد. همچنین دارای خواص ضد التهابی است و عضلات را شل می نماید. بنابراین این مخلوط استرس روحی و جسمی را کاهش می دهد. روغن ریحان نیز ضدعفونی نماینده و ضد درد طبیعی است و به طور موثر درد گردن را کاهش می دهد. روغن نارگیل نیز گردش خون و جریان لنفاوی را تحریک می نماید.

درمان گردن درد با استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان خانگی عالی برای برطرف درد گردن و سفتی است. آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی موجود در سرکه سیب باعث کاهش استرس در عضلات گردن می شوند و بنابراین درد را کاهش می دهند.

شما می توانید یک دستمال را در سرکه سیب خوابانده و سپس آن را بر روی گردن قرار دهید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید تا از شر درد گردن رهایی پیدا کنید.

ماساژ دادن گردن

ماساژ می تواند هر گونه دردی در بدن را بهبود بخشد و برای درمان گردن درد نیز مناسب است. ماساژ یا مالیدن ناحیه دردناک موجب تحریک جریان خون می گردد. علاوه بر این ماساژ یاری خواهد نمود که شما بهتر خوابید.

ابتدا روغن زیتون و روغن نارگیل را با هم به مقدار مساوی مخلوط کنید. یک دوش آبگرم بگیرید و سپس یک قاشق غذاخوری از روغن های مخلوط شده را گرم نموده و با آن گردن خود را ماساژ دهید. برای ماساژ دادن خود از حرکات دایره ای ملایم بهره ببرید و این کار را چند دقیقه ادامه دهید.

بهتر است هر روز صبح این کار را تکرار کنید. شما همچنین می توانید در طول روز نیز یک نوبت دیگر گردن خود را با این روش ماساژ دهید.

کمپرس یخ برای درد گردن

یخ به کاهش التهاب در ناحیه گردن یاری می نماید و سردی آن درد عضلانی را در گردن کاهش می دهد.

برای این منظور می توانید چند تکه یخ را در یک حوله پیچانده و آن را چند دقیقه بر روی قسمتی از گردن که درد می نماید قرار دهید. کمپرس یخ را سه تا چهار بار در روز می توانید بر روی گردنتان بگذارید. توصیه می گردد که یخ را هیچ گاه به طور مستقیم بر روی پوست نگذارید.

ویتامین های مفید در درمان گردن درد

ویتامین ها نقش مهمی در حفظ عملکرد سالم بدن ایفا می نمایند و هنگامی که مقادیر آنها در جریان خون کاهش می یابد، مسائل متعددی ایجاد می گردد. یکی از این موارد گردن درد حاد و مزمن است. اگر شما اغلب از درد گردن رنج می برید، استفاده از این ویتامین های ضروری در رژیم غذایی شما یاری خواهد نمود که بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

  • ویتامینD برای رشد استخوان ها و سلامت آن حیاتی است. هنگامی که بدن دچار کمبود آن باشد، تمایل به ایجاد درد مزمن در مناطق مختلف، به خصوص در اطراف مفاصل دارد.
  • ویتامینB یک عامل ضد درد طبیعی است. این ویتامین باعث کاهش درد و التهاب در هسته نوروپاتی و عضلانی اسکلتی می گردد.
  • ویتامینC هم یک عامل ضد درد است که بدین معنی است که آستانه درد را افزایش می دهد. این ویتامین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث افزایش آستانه تحمل نسبت به این درد می شوند.

توصیه آخر

اگر شما مستعد درد گردن هستید، ضروری است که در طول روز یک سری موارد را رعایت کنید. مثلا مدام پشت میز خود ننشینید و حداقل هر یک ساعت یکبار حرکت کنید. این کار نقش حیاتی در پیشگیری و همچنین کاهش درد گردن خواهد داشت. اجتناب از مصرف غذاهای ناسالم و مصرف غذاهای سالم شامل سبزیجات و میوه در رژیم غذایی نیز موثر است.

همچنین توصیه می کنیم مراقب عادت هایی باشید که ممکن است عضلات گردن شما را تحریک نمایند. مانند خم شدن روی سینک برای شامپو کردن موها، یا مکالمه طولانی با تلفن همراه در حالی که آن را بین گوش و شانه خود نگه می دارید، همگی می توانند موجب گردن درد شوند سپس بهتر است آنها را متوقف کنید!

اکنون که می دانید که چگونه درد گردن را تسکین دهید، می توانید این اقدامات موثر را امتحان کنید و به ما اطلاع دهید که کدام یک برای شما کار نموده است. اما اگر درد همچنان ادامه پیدا کرد، بهتر است برای درمان گردن درد خود به پزشک مراجعه نمایید.

منبع: setare.com
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1406

به "درمان گردن درد با استفاده از روش های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان گردن درد با استفاده از روش های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید