داشتن کرسی در اتحادیه جهانی به سود کشتی ایران خواهد بود

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش محمد مصلایی پور رئیس کمسیون داوران فدراسیون کشتی و یکی از داوران المپیکی کشورمان به عضویت کمیسیون داوران اتحادیه جهانی در آمد. این در حالی بود که جامعه داوری کشتی ایران پس از مرحوم مهدی خالدی که جایگاه بسیار بالایی در داوری کشتی جهان داشت، دیگر نتوانسته بود صاحب کُرسی قابل توجهی در داوری گردد.

داشتن کرسی در اتحادیه جهانی به سود کشتی ایران خواهد بود

این در حالیست که اتحادیه دنیای کشتی سال 2020 نام 13 نفر را برای عضویت در کمیسیون داوران خاطرنشان کرد که قرار است بزودی نناد لالوویچ رئیس اتحادیه دنیای کشتی در یک جلسه آنلاین سمت هر یک از این افراد را معین کند. بدین ترتیب روز دوم مارچ (11 اسفند) این جلسه با حضور لالوویچ و آنتونیو رئیس کمیسیون داوران اتحادیه دنیای برگزار می گردد تا پست و جایگاه فعالیت 13 عضو کمیسیون معین گردد.

بعلاوه ابتدای سال 2022 بود که محمد مصلایی پور و نیما صادقی دو داور المپیکی درجه S1 کشورمان به عنوان یاری مدرس اتحادیه دنیای کشتی انتخاب شدند تا از روز 25 اسفند با سفر به ترکیه در دوره یک هفته ای داوران شرکت نمایند.

به همین دلیل محمد مصلایی پور که در بازی های المپیک 2020 توکیو نیز قضاوت کرد در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: سال اولی است که ما این کرسی را به دست آوردیم، نباید توقع زیادی در ابتدای کار داشته باشیم. باید آنقدر خودمان و توان فنی خود را نشان دهیم که اتحادیه دنیای بیشتر متوجه جایگاه داوری ایران گردد. بعلاوه داشتن کرسی بین المللی داوری به سود کشتی ایران است، چراکه اگر ما صاحب کرسی قوی باشیم، این موضوع در فرایند مبارزات حساس و سرنوشت ساز میادین دنیای و المپیک بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در واقع در این کشتی ها نظر مثبت و امتیاز به کسی داده خواهد شد که کشورش صاحب کرسی قوی تری در کشتی دنیا باشد.

وی در خصوص عدم تنزل درجه داوران ایران در دو سال اخیر نیز گفت: این اتفاق صرفاً با نامه نگاری روابط بین الملل فدراسیون و شخص رئیس فدراسیون رخ داد و از ابتدای سال 2021 چندین ایمیل به اتحادیه دنیای ارسال شد که به خاطر شرایط کرونا درجه ها تنزل نداشته باشد. بانی این اقدام ایران بود و سال جاری به داوران بین المللی فرصت داده شد.

به گزارش خبرنگاران، مصلایی پور به عنوان رئیس کمیسیون داوری کشتی کشورمان به تازگی با حضور در خانه کشتی، آخرین قوانین و مقررات داوری را برای آزاد و فرنگی کاران اعزامی به بلغارستان تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1960

به "داشتن کرسی در اتحادیه جهانی به سود کشتی ایران خواهد بود" امتیاز دهید

1 کاربر به "داشتن کرسی در اتحادیه جهانی به سود کشتی ایران خواهد بود" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داشتن کرسی در اتحادیه جهانی به سود کشتی ایران خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید