خبرنگاران تردد روان در جاده های کشور و کاهش قابل توجه حجم سفرها

به گزارش گفتمان برتر، تهران- خبرنگاران- مرکز مدیریت راهها، از تردد روان در همه محورهای شریانی کشور و کاهش قابل توجه سفرها خبر داد و اعلام کرد: در هیچ یک از محورهای شریانی ترافیک سنگین نداریم.

خبرنگاران تردد روان در جاده های کشور و کاهش قابل توجه حجم سفرها

بر اساس اعلام این مرکز، امروز (شنبه) در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان و فاقد هرگونه مداخلات جوی گزارش شده است.

همچنین بیشترین تردد، در محور کرج - تهران، کرج - قزوین و تهران - قم ثبت شده که در همین محورها نیز تردد روان بوده است.

این مرکز افزود: البته در نقاطی که با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بازرسان در حال کنترل مسافران هستند، در این نقاط جاده، شاهد ترافیک مقطعی بودیم.

این مرکز در باره حجم ترددهای بین شهری پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بیان نمود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه های ترددشمارجاده ها، تا ساعت 24، دیروز (جمعه)، میزان ترددهای بین استانی 695 هزار وسیله نقلیه ثبت شده که این عدد نسبت به ترددهای روز قبل آن یعنی پنجشنبه، 27 درصد کاهش نشان می دهد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش 73 درصدی داشته ایم.

این مرکز درباره توصیه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای کاهش سفر و رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: نمودار و تحلیل های آمار می گوید، بخشی از برگشت مسافران از هفتم فروردین ماه آغاز شده است، اما فرایند و درصد آن قابل توجه نیست و شتاب زیادی ندارد.

همچنین میزان ترددهای ثبت شده از 25 اسفند تا 8 فروردین؛ نشان می دهد که در این بازه زمانی 11 میلیون و 800 هزار تردد بین استانی بوده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 60 درصد کاهش نشان می دهد.

مرکز مدیریت راه های کشور درباره آمار ورود و خروج خودرو به استان تهران، تا ساعت 24، دیروز (8 فروردین) بیان نمود: در این مدت ، 151 هزار وسیله نقلیه تردد داشتند که نسبت به روز گذشته کاهش 28 درصدی و نسبت به سال گذشته کاهش 77 درصدی داشته است.

همچنین آمار ترددهای ورودی و خروجی به تهران، از 27 اسفند تا 8 فروردین؛ 3 میلیون و 400 هزار تردد ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، کاهش 56 درصدی نشان می دهد.

این مرکز تاکید کرد: امسال شاهد کاهش میزان تصادفات در سطح جاده ها هم بودیم.

مرکز مدیریت راه های کشور در باره آخرین شرایط جوی نیز بیان نمود: در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و یزد شاهد بارش باران هستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 848

به "خبرنگاران تردد روان در جاده های کشور و کاهش قابل توجه حجم سفرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تردد روان در جاده های کشور و کاهش قابل توجه حجم سفرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید