حمله گراز وحشی به کشاورز نیکشهری

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان یکی از کشاورزان روستای هیچان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان شامگاه آدینه بر اثر حمله گراز وحشی از ناحیه پا زخمی و روانه بیمارستان شد.

حمله گراز وحشی به کشاورز نیکشهری

به گزارش خبرنگاران، عبدالرحمن رئیسی دهیار روستای هیچان گفت: این برای دومین بار در سه سال اخیر است که اهالی روستای هیچان مورد حمله گرازها قرار می گیرند.

رئیسی گفت: در پی خشکسالی و آسیب جدی به مراتع، گرازهای وحشی به حاشیه روستای هیچان پناهنده شدند و بارها به مزارع و کشاورزی اهالی روستا آسیب رسانده اند.

دهیار هیچان گفت: اردیبهشت سال95 نیز حمله گراز به این روستا باعث زخمی شدن شش نفر شد و پس از گذشت سه سال هنوز مقابله جدی با این حیوانات وحشی انجام نشده است.

عبدالغفور رییسی نایب رئیس شورای اسلامی روستای هیچان نیکشهر نیز خواهان مقابله جدی با گرازهای وحشی و پرداخت خسارت کشاورزان شد و گفت: با وجود پیگیری شورا و دهیاری تا به امروز هیچ گونه حمایتی درباره پرداخت خسارت به کشاورزان و افراد آسیب دیده در سه سال گذشته نشده است.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان وحشی در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زهک از دستگیری دو نفر متخلف شکار و صید پرندگان وحشی توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان اطلاع داد.

حامد شهرکی گفت: مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان جهت جلوگیری از شکار و صید پرندگان مهاجر در منطقه به صورت شبانه روزی در زیستگاه های آبی شهرستان تا سرانجام فصل مهاجرت پرندگان مستقر شده اند. همچنین محیط بانان این شهرستان در حین گشت و کنترل منابع آبی پیروز به دستگیری دو نفر شکارچی غیرمجاز پرندگان شدند.

شهرکی اضافه نمود: از متخلفین دستگیر شده یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک قطعه پرنده از نوع چوب پا کشف و پرونده متخلفین پس از تهیه و تنظیم، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 594

به "حمله گراز وحشی به کشاورز نیکشهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله گراز وحشی به کشاورز نیکشهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید