جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

به گزارش گفتمان برتر، در سال های اخیر جنوب کشور یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است.

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

هنگام جزیره ای با مساحت بسیار کوچک در شهر قشم است و برای رفتن به این جزیره باید از قشم عبور کنید و سپس به جزیره ای بسیار زیبا وارد شوید. هنگام از نظر موقعیت جغرافیایی در میانه خلیج فارس و نزدیکی تنگه هرمز و قشم قرار گرفته است و از نظر نظامی اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل در صدسال گذشته مورد توجه کشورهای اروپایی قرار گرفته شد. مطلب شگفت انگیز این است که چطور یک خشکی در وسط دریا بوجود می آید. جذابیت این جزیره ها زمانی چندین برابر می گردد که سرسبز و دارای درختان بسیاری است. اگر علاقمند به سفر به این جزیره هستید، خبرنگاران اطلاعات زیادی در خصوص جاذبه های گردشگری جزیره هنگام در اختیار شما قرار می دهد.

جزیره هنگام در پاییز

برای سفررفتن به جنوب کشور بهترین زمان در فصل های پاییز، زمستان و بهار است. از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام در فصل پاییز دیدن دلفین هاست که در اوایل آبان و آذر به این جزیره وارد می شوند و تجربه خاطره انگیزی برای هر بیینده ایجاد می نمایند. اما شانس دیدن هر دلفین یک به چند صد است. بدین منظور باید به نزدیکی ساحل خلیج فارس بروید و منتظر آنها شوید، اگر آنها را دیدید با یک منظره عالی روبرو خواهید شد.

زمستان بهترین زمان برای سفر به هنگام

اگر علاقمند هستید که در یک هوای بسیار عالی به جنوب کشور و مخصوصا جزیره هنگام سفر کنید بهتر است سفرتان را در فصل زمستان با 15 درجه سانتی گراد در یک هوای دلچسب و خنک تجربه کنید.

جنوب کشور در ماه های دی، بهمن و اسفند بهترین زمان برای گردش در جزیره هنگام هستند و می توانید به جزیره هنگام سفر کنید. اما در این فصل آب های خلیج فارس کمی سرد است و برای انجام تفریحات دریایی بهتر است فصل های دیگر را انتخاب کنید.

بهار فصل زیبای ها در جزیره هنگام

فصل بهار در تمام کشور با وجود زنده شدن گیاهان حال و هوای خاصی به خود می گیرد. جنوب کشور در فصل بهار و در ماه های فروردین و اردیبهشت به یک بهشت غیر قابل توصیف تبدیل می گردد. با برخورداری از هوای خوب جزیره هنگام دارای جذابیت های دیدنی بسیار است که بهشتی کوچک را توصیف می نماید و اقامتی بسیار عالی برای شما رقم خواهد زد.

دیدنی جذاب جزیره هنگام دربهترین فصل سال

ساحل درخشان هنگام

هنگام ساحلی شگفت انگیز دارد که می توانید ساعت ها آنجا بشینید و از هوا و منظره عالی از خلیج فارس لذت ببرید. ماسه های ساحل جزیره هنگام در شب نورهای بسیاری از خودشان ساطع می نمایند و فضایی رویایی را ایجاد می نمایند. البته به دلیل مسائل زیست محیطی محدودیت هایی برای دسترسی به این سواحل اعمال شده است.

دیدن افسانه های جزیره هنگام

در جزیره هنگام سنگ هایی وجود دارد که شبیه انسان هستند و در این مورد افسانه های بسیاری وجود دارد. برای دیدن چنین سنگ هایی باید از مردم بومی آنجا یاری بگرید تا شما را هدایت نمایند.

ماهی های آکواریومی جزیره هنگام

اگر به جزایر کیش یا قشم سفر نموده باشید ، برای دیدن اعماق دریا باید از غواصی بهره ببرید تا بتوانید زیبایی انتهای دریا را ببینید اما در جزیره هنگام سوار قایق می شوید و با دور زدن در دریا تمام موجودات دریای این جزیره خواهید دید و شگفت های جدیدی از دنیای زیر آب را مشاهده می کنید.

اهمیت جزیره هنگام برای استعمارگران

در گذشته جزیره هنگام برای اروپا اهمیت ویژه ای داشته است. اگر به این منطقه سفر کردید بقایای کشتی از پرتغال و انگلیس را خواهید دید. در زمان قاجار استعمارگران از اهمیت این جزیره مطلع شده اند و بیشتر نیروهای خود را آنجا مستقر نموده اند. سال ها بعد رضا خان آنها را از جزیره اخراج کردند و در حال حاضر بقایایی از کشتی آنها وجود دارد و می تواند یک اثر تاریخی با ارزش به حساب بیاید.

غذاهای لذیذ از جزیره هنگام

غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه به دست مادران این جزیره پخت می گردد و می توانید طعم کاملا متفاوت و دلچسبی را تجربه کنید. تمام غذاها با مواد اولیه تازه پخت می گردد و همچنین با گردش در جزیره هنگام در فصل ماهیگیری؛ طعم ماهی تازه با ادویجات مختص به جنوب را می چشید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1180

به "جاذبه های گردشگری جزیره هنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری جزیره هنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید