تور ارزان ارمنستان: توافق با ارمنستان برای جایگزینی مسیرهای نو حمل و نقل کالا

به گزارش گفتمان برتر، تهران (پانا) - رئیس کل گمرک در سفر به مسکو با مدیران گمرک کشورهای اوراسیا ملاقات و بر ضرورت جایگزینی مسیرهای تازه حمل و نقل کالا تأکید کرد.

تور ارزان ارمنستان: توافق با ارمنستان برای جایگزینی مسیرهای نو حمل و نقل کالا

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش صداوسیما، در سفر رئیس کل گمرک ایران به روسیه بر ضرورت توسعه زیرساخت های بندری و گمرکی تاکید و گشایش های جدیدی در راستا مبادلات مالی و گمرکی بین دو کشور ایجاد شد.

سید مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران که برای شرکت در همایش بین المللی گمرک به روسیه سفر نموده بود، گفت: در گفتگوهای مفصل با مقامات روسیه و کشورهای عضو اتحادیه مالی اورآسیا، بویژه روسیه و ارمنستان، توافقات خوبی در زمینه توسعه همکاری های گمرکی و هم استفاده از راستاهای جایگزین حمل و نقل کالا به دست آمد.

میراشرفی با اشاره به اینکه حجم مبادلات کالا بین ایران با اتحادیه مالی اوراسیا راستای صعودی در پیش گرفته است اضافه کرد: با توافقات حاصل شده بزودی شاهد جهش در مناسبات تجارت و بازرگانی با کشورهای عضو این اتحادیه خواهیم بود.

وی در جمع تجار و فعالان مالی ایران در روسیه گفت: 87 هزار میلیارد دلار حجم کل جی دی پی جهانست که بیش از 50 درصد آن، که بیشترین عایدی و اشتغال را در کشورها ایجاد می نماید، سهم صادرات و واردات است. در حال حاضر 10 گمرک و بندر بزرگ جهان در آسیا واقع شده است و چنانچه ظرفیت بندری و گمرکی خود را افزایش دهیم، از سهم ترانزیت، واردات و صادرات کالا، میلیاردها دلار عایدی برای کشورمان بدنبال خواهد شد. کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب، دو راهگذر مهم بین المللی است که ایران در راستا هر دو گذرگاه بین قاره ای واقع شده است. ما هیچ راهی جز یاری به تجار و بازرگانان نداریم، چراکه موفقیت در تجارت بر اساس شانس نیست، بلکه موفقیت ناشی از برنامه ریزی دقیق و حاصل برنامه مدونی است که باید تدوین و اجرا گردد.

میراشرفی با بیان اینکه ایران کشوری نیست که بخواهند به طور کامل تحریم نمایند، توضیح داد: شاید بتوانند راستاهای هوایی را با تحریم محدود نمایند، اما راستاهای زمینی و دریایی ایران که با 15 کشور از زمین و دریا همسایگی دارد، قابل تحریم نیست.

وی با اشاره به اهمیت گذرگاه های زمینی برای صادرات و واردات کالا بین ایران و روسیه گفت: تکمیل هرچه سریع تر زیرساخت های دریایی و جاده ای، به ویژه در زمینه افزایش ناوگان کشتی های رو-رو در دریای خزر و تسهیلات بیشتر گمرکی، می تواند حجم مبادلات را افزایش دهد.

رئیس کل گمرک ایران به اقدامات گمرک ایران برای تسهیل مراودات تجاری بین ایران و روسیه در سه سال اخیر اشاره و تاکید نمود: گمرک ایران همچنان با جدیت پیگیر حل مسائل گمرکی است.

وی استفاده از گمرک سبز را یکی از مهمترین راه های تسهیل شرایط صادرات کالا به روسیه اسم کرد و گفت: برای استفاده از کریدور سبز گمرکی به حضور شرکت های بسیار بزرگ یا هلدینگ های تجاری احتیاج است، اما متأسفانه در حال حاضر شرکت های مدیریت صادرات، هلدینگ های تجاری یا شرکت های بزرگ فعال نیست و تنها بخش خصوصی یا شرکت های تجاری به صورت جزیره ای و کوچک وارد تجارت می شوند.

میراشرفی به ضرورت تشکیل شرکت های بزرگ مدیریت صادرات، هلدینگ های تجاری و ورود شرکت های مادر تخصصی به بازار روسیه اشاره نمود و گفت: در این صورت می توان از مزایای کریدور سبز گمرکی بهره برد.

در این نشست کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با تشریح شرایط کنونی تجارت و بازرگانی بین ایران و روسیه، موانع و مسائل گمرکی در راستا مبادلات بازرگانی بین دو کشور را تشریح کرد.

زارعی رایزن بازرگانی و حیدری رایزن مالی سفارت جمهوری اسلامی ایران، جلالی فر عضو اتاق مشترک بازرگانی و صنایع ایران و روسیه و هم جمعی از تجار و فعالان مالی ایرانی در روسیه در این نشست با بیان مسائل ترانزیتی و گمرکی، پیشنهادات و راهکارهای خود در زمینه برطرف مسائل موجود را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1759

به "تور ارزان ارمنستان: توافق با ارمنستان برای جایگزینی مسیرهای نو حمل و نقل کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: توافق با ارمنستان برای جایگزینی مسیرهای نو حمل و نقل کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید