تقویم آموزشی انتخابات در استان مرکزی تدوین شد

به گزارش گفتمان برتر، رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: تقویم آموزشی انتخابات در استان مرکزی تدوین شده و به تصویب ستاد رسیده است.

تقویم آموزشی انتخابات در استان مرکزی تدوین شد

به گزارش خبرنگاران، بهروز اکرمی در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی بیان نمود: مجموعه مدیران ذیربط در استانداری و فرمانداران، وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و باید از هرگونه شائبه تبلیغ له یا علیه کاندیداها به دور باشند.

وی توضیح داد: در این راستا راه حل هایی جهت رصد بی طرفی عوامل انتخابات پیش بینی شده است، اما به هرحال عوامل باید از چنین شائبه هایی اجتناب نمایند و امید است با تمهدیدات در نظر گرفته شده بتوانیم انتخابات قانونی با حضور حداکثری مردم را پیش رو داشته باشیم.

اکرمی با بیان اینکه یکی از راه های افزایش سطح مشارکت مردم رصد نارضایتی های اجتماعی است، گفت: در این راستا تمهیداتی در نظر گرفته شده که سطح رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه ها اجرایی استان ارتقا یابد که این امر افزایش مشارکت را رقم می زند.

وی اظهار کرد: از افرادی که قرار است خود را در معرض انتخاب مردم برای ورود به مرکز قانون گذاری کشور قرار دهند انتظار می رود که در عمل، عامل به قانون باشند، قانون انتخابات را به صورت ویژه رعایت نمایند و از فعالیت های زودهنگام که تبعات قانونی به همراه دارد، پرهیز نمایند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی بر لزوم آموزش تمامی دست اندرکاران انتخابات اعم از فرمانداران، بخشداران اعضای شعب انتخاباتی، گفت: تقویم آموزشی انتخابات در استان مرکزی تدوین شده و به تصویب ستاد رسید، همچنین نحوه آموزش و موضوعات آموزشی نیز آنالیز شد.

اکرمی اضافه نمود: با تصمیم ستاد انتخابات استان مرکزی مقرر شد فرآیند جمع بندی آرا جهت تسریع و تسهیل و دقت کار به شکل چک لیست در اختیار اعضای شعبه قرار گرفته و بازدید میدانی جهت ارزیابی شعب پیشنهادی اخذ رای به لحاظ سخت افزاری انجام می گیرد، همچنین فعالیت های کاندیداهای احتمالی توسط دست اندرکاران رصد می شوند و ماهانه جمع بندی این فعالیت ها در جلسات ستاد به بحث گذاشته می گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه مقرر شد برای افزایش سطح مشارکت مردم در انتخابات، میزگردهای انتخاباتی پیش بینی گردد که در موعد مقرر اعلام خواهد، همچنین مسائل IT و فیبر نوری بخشداری های مستقل و ادارات ثبت احوال شهرستان ها تا سرانجام آبانماه با همکاری سازمان مدیریت و اداره کل مخابرات برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 262

به "تقویم آموزشی انتخابات در استان مرکزی تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویم آموزشی انتخابات در استان مرکزی تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید