اشرف غنی در تاجیکستان: انتقال قدرت به وسیله انتخابات در افغانستان باید انجام گردد

به گزارش گفتمان برتر، رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس قلب آسیا در شهر دوشنبه خاطرنشان کرد که انتقال قدرت در این کشور با توجه به قانون اساسی باید به وسیله انتخابات انجام گردد.

اشرف غنی در تاجیکستان: انتقال قدرت به وسیله انتخابات در افغانستان باید انجام گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان که برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا اظهار داشت که دولت و مردم این کشور خواهان صلح هستند اما گروه طالبان با افزایش خشونت ها، فرایند صلح را به بن بست کشانده است.

وی تاکید نمود که برای رسیدن به توافق صلح باید خشونت ها در افغانستان کاهش یابد و آتش بس برقرار گردد.

رئیس جمهور افغانستان در این کنفرانس اظهارداشت که انتقال قدرت بر اساس قانون اساسی افغانستان باید به وسیله انتخابات انجام گردد.

اشرف غنی همچنین درباره مناسبات افغانستان و تاجیکستان گفت که این مناسبات بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.

وی اضافه نمود: دولت افغانستان آماده است تا در زمینه راه اندازی و عملی شدن پروژه های منطقه ای همکاری کند و به صلح و ثبات باعزت و پایدار نایل گردد.

رئیس جمهور افغانستان پیش از سفر به تاجیکستان نیز با اشاره به طرح های صلح افغانستان و احتمال دولت انتقالی گفته بود که اگر حکومتی مورد پذیرش افغان ها باشد، هیچ کسی نمی تواند به وسیله فشار جایگزین آن را تحمیل کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که آمریکا پیش از این طرح حکومت مشارکتی دولت کابل و طالبان را مطرح نموده است و در نشست ترکیه نیز درباره آن طرف های دخیل در مسائل افغانستان درباره آن بحث خواهند کرد.

اشرف غنی چندی قبل در واکنش به طرح آمریکا برای ایجاد دولت موقت و انتقالی با طالبان نیز توضیح داد: انتقال قدرت به وسیله انتخابات برای ما یک اصل غیر قابل معامله است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1491

به "اشرف غنی در تاجیکستان: انتقال قدرت به وسیله انتخابات در افغانستان باید انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی در تاجیکستان: انتقال قدرت به وسیله انتخابات در افغانستان باید انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید